Spelen met poppen

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Yeuu, Oct 1, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Yeuu

Yeuu Fanatiek lid

Jul 25, 2017
    1,434
    805
    113
    Female
    Beide kinderen 5.5 en 2.5 spelen graag met poppen.
    Nu twijfel ik of ik in december wat uitbreiding voor de poppenfamilie wil vragen (kinderwagentje, kleertjes, luiers) of dat het bij de oudste misschien al gauw "kinderachtig" wordt.

Ik ben aan het verzinnen om te verzinnen hoor. Want naar mijn idee hebben ze meer dan genoeg, maar als ik niks aandraag bij familie krijgen ze echt zooi. Dus dan liever voor de poppenfamilie. Ze hebben beide al een bedje en stoeltje en buggy, dus vraag me sowieso af of er meer is.
    Maar goed.. vorige kerst knutselspullen gevraagd en ze hebben serieus zo veel glitterpotjes gehad dat ik nu wat specifieker ga zijn..

2. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

Oct 15, 2015
    3,445
    1,129
    113
    Hier zijn luiers, kleertjes, flesjes, tandenborstel, potjes, slaapzak naast buggy, stoeltje, maxicosi etc een groot succes bij Dochter van 2 jaar. Juist de variatie maakt dat ze er heerlijk lang mee speelt . Ik zou het dus aanraden. En met 5 jaar ben je toch niet te oud voor een pop? Hier spelen alle nichtjes van die leeftijd ook nog flink met poppen.

3. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

May 7, 2019
    23,638
    27,293
    113
    Female
    Hahaha de horror al die glitters overal :p

Oudste al interesse in Playmobil? Of Barbie? Hier vind zoon van 3,5 Playmobil echt geweldig

Vero0504 likes this.
  4. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

Jun 23, 2014
    6,100
    3,487
    113
    Een poppendraagzak :D

Verder geen idee. Ik heb zelf totaal niks met poppen en poppenspullen. Hoop dat het hier achterwege blijft. Haha.

playmobil is idd ook leuk. Dat is ook in ieders budget te koop en leuk om de komende jaren uit te breiden. Of Lego friends.
    Of Sylvanian families poppenhuis, daar kan je familie hun geld ook wel in kwijt :roflmao:

5. Yeuu

Yeuu Fanatiek lid

Jul 25, 2017
    1,434
    805
    113
    Female
    Vanaf januari begonnen met playmobil. Voor verjaardagen beide veel gehad en af en toe als kleinigheidje een poppetje.
    Playmobil en poppen worden afgewisseld. Maar van playmobil gebruiken ze eigenlijk alleen de poppetjes, niet alle gebouwen en dingen er omheen.

6. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

Jun 23, 2014
    6,100
    3,487
    113
    Tiptoi. Leuk en leerzaam. En denk dat de eerste boeken/spellen voor de jongste ook al wel interessant kunnen zijn.

7. Yeuu

Yeuu Fanatiek lid

Jul 25, 2017
    1,434
    805
    113
    Female
    I
    Ik vind haar ook niet te oud, helemaal niet zelfs. Vind het heerlijk om twee kleine moedertjes in huis te hebben haha. Maar als ze zichzelf straks ineens te oud vind als ik een hele lading nieuwe spullen heb aangeschaft vind ik dat ook zonde..

8. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,943
    14,996
    113
    Ik heb nog poppenspul van mezelf vroeger, houten poppenledikantje maar bijv ook houten kledingkastje. Dus hier wordt t denk ik poppenkleding. Allerhanden sta in de weg zooi als buggy's en wandelwagen hebben we al. Misschien een dekensetje voor de buggy (voetenzak bijv). Of juist winterkleertjes voor de poppen. Muts, sjaal, wantjes, laarsjes

Voor evt handige oma's misschien een zelf gebreid poppenvestje.mijn moeder wil altijd wel wat maken maar een poppenvestje gaat langer mee dan dat mn dochter in een vest past zeg maar.

Share This Page