Dan is er toch wel meer aan de hand? Als een kind geen grenzen kent is dat omdat ze het niet wordt geleerd. Opvoeden is niet makkelijk, soms heb je daar hulp bij nodig.
@mamavanfien: klinkt enerzijds alsof jullie echt niet consequent genoeg zijn en je dochter ECHT ENORM overprikkeld is, maar omdat het al vanaf babytijd zo is, zou ik je aanraden eens naar een osteopaat te gaan. CB zegt wel vaker dat er medisch niets aan de hand is, maar bij klemzittende nekwerveltjes heb ik weinig gehoord dat het CB dat ondetzocht en gediagnosticeerd heeft... Ik zou het in ieder geval uit willen sluiten vor je verdere actie onderneemt. En verder: je kind is jou echt de baas en daarvoor heb je meer hulp nodig dan andere ervaringen hier op het forum of wat advies op afstand van het CB. Bel bureau jeugdzorg eens: zij hebben opvoedingsdeskundigen die jou kunnen helpen om je dochter op de rit te krijgen!
mja het CB is wel vaker niet zo handig die zijn perfect als alles goed gaat maar soms missen ze gewoon wat tact en kennis als het niet zo goed gaat en dan zeggen ze liever dat zij vinden dat er niks aan de hand is of dat het je eigen schuld is... dan dat ze goed advies geven waar je dan beter terecht zou kunnen.
Bij mij op het cb willen ze meteen bij je thuis langskomen om advies en tips te geven. Maar dan moet je er wel volledig achter staan en ervoor willen gaan!
hebben ze hier ook gedaan hoor maar eh... voor resultaat zie mijn bovenstaande post het is ook niet dat ze niet willen helpen... maar ze kunnen het gewoon niet zo goed als het probleem niet standaard is.
ik denk dat ik maar weer ga vragen om een verwijzing naar de ka.. er moet toch iets zijn ik begrijp dat jullie mening is dat wij zelf niet consequent genoeg zijn en dat er dus wat scheelt aan mijn opvoeding maar waarom is zij dan de enige die dit gedrag vertoont de andere niet.. toen ze een paar weken oud was is er ka vastgesteld en hiervoor heeft ze nutramigen het huilen ging toen even beter maar toch bleef het gevoel´´ er is iets ´´ze liep met 7 maanden en deed alles veel te snel het cb zegt dus ze loopt ver voor en is daardoor onrustig ze wil dingen die ze niet kan en daardoor is ze gefrustreerd..het boekje van ria blom heeft hier niet gewerkt
Dan zou ik niet naar de kinderarts gaan, maar naar de osteopaat... Ik durf er dan heel wat onder te verwedden dat er iets met de werveltjes niet in orde is en ook kinderartsen zien dat nogal eens over het hoofd, is mijn indruk, en als ze het wel zien, verwijzen ze maar sporadisch door naar een osteopaat of manueel therapeut. Kun je net zo goed direct zelf gaan, Kijk eens op www.kiss-kinderen.nl Kiss gaat namelijk nogal eens samen met KMA!
Overigens: dat heel snelle lopen hoort ook bij kiss: die kids hebben vaak een enorme voorsprong, (Thirza is hier ook al dingen aan het doen die ze pas over een tijd zou moeten gaan doen), of juist een enorme achterstand in het bewegingsapparaat zeg maar... Voor een goede, geregistreerde osteopaat: www.osteopathie.nl
Helemaal met de rest eens. Elk oververmoeid kind verandert in een draakje dat alleen maar kan huilen, krijsen en je uit blijft dagen. Ik zou hulp inschakelen, niet alleen fijn als iemand anders er weer met een andere blik naar kijkt, maar ook om jullie te steunen. Dit gaat anders alleen van kwaad naar erger. Nu heb je nog even om alles op de rails te krijgen voor de tweede er is. Ik ben zelf 24 weken zwanger en heb er ook eentje van 1,5. Dit is ongeveer ons schemaatje: Ca. 6.30 uur opstaan en ontbijtje, daarna spelen Ca. 10.30 uur fruit eten + wat te drinken Rond 11.00 uur slapen Rond 12.15 uur samen de hond uitlaten Rond 12.45 uur boterham eten + drinken Daarna laat ik haar vaak buitenspelen in de tuin Rond 15.00 uur koekje en wat te drinken Rond 15.30 uur naar bed Rond 16.00 uur weer op en spelen 18.00 uur avondeten 19.00 uur naar boven, tanden poetsen, pyjama aan, voorlezen en slapen. Natuurlijk wisselt het wel eens wat, boodschappen doen, ergens heen en soms slaapt ze in de auto. Maar als ik haar niet op tijd in bed leg, gaat ze klieren, huilen om niets etc. Met die nachtflessen zou ik ook stoppen. Maak je niet te druk over het eten, maar ga geen lekkere alternatieven bieden, zodat ze dan maar wat binnenkrijgt. Ik zet mijn dochtertje in de kinderstoel tussen de middag met 1 boterham en haar bekertje en bemoeid me er totaal niet mee. Eet ze alles op, prima, dan krijgt ze nog meer, maar zo vaak eet ze de helft maar op, nou, jammer dan, dan toch niet? Ze krijgen vaak genoeg voedingsstoffen binnen al denk je zelf van niet.
@mamavanfien: ik denk dat als je niet consequent genoeg bent.. dat hooguit het gevolg is van de situatie je wordt tenslotte horendol van een kind dat altijd alleen maar mekkert. de oorzaak ligt denk ik wat dieper wellicht is ze superslim en zit ze zichzelf inderdaad in de weg en misschien voelt ze zich wel heel niet lekker (hetzij allergie, hetzij iets anders) maar dat is via een forum heel moeilijk te bepalen mensen hier lezen enkel wat jij zegt.. en vertalen dat naar wat ze zelf vaak genoeg gehoord hebben of naar hun eigen ervaring. met als gevolg dat ze snel roepen "nou dat zal het wel zijn dan" terwijl dat misschien best een punt is... (consequent zijn is tenslotte best belangrijk) maar niet de oorzaak waarschijnlijk en zonder oorzaak kun je er niet echt wat aan doen denk ik? toen anne hele dagen huilde zeiden mensen ook "ja dat komt vast omdat je zo moe bent.. dat voelt zo'n baby" natuurlijk voelde ze dat maar wat ze vergaten was dat ik juist zo moe was van het huilen en dag en nacht niet slapen. oorzaak en gevolg is heel moeilijk... niet alleen online via een forum.. maar ook voor medici enige voordeel van medici (welke dan ook.. of dat nou iets met bioresonantie, osteopatie of de kinderarts is) is dat ze veel meer ervaring hebben en er onpartijdig tegen over staan. en ze hebben veel meer middelen en kennis om de oorzaak op te sporen. nadeel is dan natuurlijk dat elk alleen maar kennis heeft van zijn eigen vakgebied en je dus alsnog een hoop tijd er aan kwijt bent voor je iets weet.
dat kiss klinkt wel heeel erg als mijn meisje.. Ik ga bij de ka en bij de osteopaat een afspraak maken wie weet helpt het bedankt voor het meedenken!
@Mamavanfien: ik kreeg al zo'n vermoeden, helemaal idd als je met je andere kids deze problemen niet hebt... Overigens: je zult, als het allemaal door de behandeling wat opknapt, alsnog wel ff nodig hebben om een dochter van deze leeftijd op regel te krijgen... Ze is namelijk net oud en slim genoeg om hier, als ze opknapt, nog even lekker mee door te gaan, dus als mega-consequent zijn straks niet werkt, is het alsnog miss. wel een idee om jeugdzorg erbij te betrekken... Maar ik ben benieuwd dan hoe het gaat en wat het resultaat is! Hier gaat het na 3 behandelingen echt heel erg de goede kant op, maar Thirza is dan ook wel echt wat kleiner... op de leeftijd van je dochter zal het allemaal wel iets meer tijd vragen, maar OK, allang blij dat je het gedrag kunt plaatsen, neem ik aan,
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je dit probleem met je andere kids niet hebt omdat dat gewoon hele andere kinderen zijn . Je zegt al dat ze snel in haar ontwikkeling is. Ik kan me voorstellen dat ze dan inderdaad sneller geprikkeld is en behoefte heeft aan heel veel duidelijkheid en regelmaat. Hiermee bedoel ik trouwens niet laten blèren . Overigens is er niets mis met uitsluiten dat er iets fysieks aan de hand is hoor. Verder kan het idd ook zijn dat je een kind hebt dat te weinig wordt uitgedaagd in haar normale omgeving. Maw, ze verveelt zich en gaat dus klieren. Of heeft ze het gevoel dat ze te weinig aandacht krijgt, tenzij ze gaat klieren (negatieve aandacht is ook 'fijn'). Ik bedoel niet te zeggen dat je haar verwaarloost hoor! Maar als het een kindje is dat ver is in haar ontwikkeling of heel erg intelligent is, dan heeft ze meer aandacht en uitdaging nodig dan 'normale' kinderen. Je geeft al aan dat ze als jullie dingen doen (op bezoek ed), er niets aan de hand is. Misschien omdat ze dan genoeg afleiding heeft? Maar het is idd moeilijk te bepalen wat er is zo via de compu Veel succes!
@salapino: het is niet alleen heel belangrijk om uit te sluiten dat de oorzaak iets fysieks is... want als dat zo is kun je het namelijk niet oplossen met aandacht. maar bovendien geeft het je als ouder de kans om wat te DOEN ipv werkeloos toe te zien en je eigen weg te cijferen om het je kind naar de zin te maken je kan best gelijk hebben.. maar ik zou toch eerst een heleboel andere dingen uitsluiten voor ik zeg "nou het is vast iets met aandacht"
Dat bedoelde ik ook (maar niet duidelijk genoeg geweest geloof ik ) ... En reden te meer om haar niet te laten huilen!