Hallo hier, eve een vraagje, mijn zoontje heeft ligt last van astma hij heeft hier ook medicijnen voor, maar als hij zich niet helemaal lekker voelt of heel erg verkouden is gebeurd het wel eens tijdens het eten dat hij zo moet hoesten dat hij moet spugen. Vorige week had hij dat dus een paar dagen en nu voelt hij zich weer goed en hoest ook niet heel erg meer maar met iedere hap eten die je hem geeft gaat hij kokhalsen. En na een aantal keer spuugt hij, maar als je hem een hap geeft en zegt normaal happen kok halst hij niet. Het is trouwens alleen met vast voedsel, dus fruit brood avond eten met ze papflessen en ze toetje doet hij het dus niet. Dus ik vroeg me af kan een dreumes dit expres doen en zo ja wat doe ik er tegen? Groetjes miranda
Ja, een dreumes kan het expres doen... Blijkbaar heeft hij ontdekt dat hij dingen die hij misschien niet zo lekker vindt op deze manier er weer uit kan werken, (en dat hij dan een zorgende reactie krijgt, want kotsen is zielig?). Hij moet dus ook even doorkrijgen dat als hij het zelf opwekt, hij dus geen zorg krijgt. Zoveel mogelijk negeren dus en als dat niet kan kort toespreken idd dat hij normaal moet happen. Dan is het straks wel weer over,