Magisch speelzand waar ?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mellanie76, 3 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mellanie76

mellanie76 VIP lid

5 aug 2016
    17.645
    801
    113
    moeder
    Rotterdam
    Hallo allemaal,
    Wie kan mij helpen?
    Ik had magisch zand maar dat is dus nat geworden en is gaan stinken en weggegooid.
    Mijn zoontje van 3 speelt er heel graag mee.Maar nu kan ik het nergens meer vinden.
    Heeft iemand een idee.
    Alvast bedankt!

2. Winter30

Winter30 Niet meer actief

Bol.com staat er nog vol mee. Speelgoedwinkels weet ik niet, maar dat zal vast wel. Was best een hype.

3. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Anders heeft Lobbes.nl het ook wel...

4. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Action heeft het ook (Frozen variant)
    Wit en roze.

Bij de Blokker ligt ook nog wel een verdwaalde pot (kleurtjes)

5. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Intertoys en Hema hebben ‘t hier ook.

6. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Heb het laatst nog gezien bij kruidvat

7. Martini

Martini Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.109
    622
    113
    Wij hebben het merk Kinetic Sand, gewoon ff googlen, is vast nog wel gewoon te koop.

Geen Action spul o.i.d. kopen, echt troep!

8. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nou Kinetic Sand is net zo goed troep. Ik liet mijn kinderen op een soort mat spelen op het kleed, maar ieder korreltje van die rotzooi wat op het kleed terecht kwam moest ik eruit schrobben....wat in hun kleren zat, kreeg ik er niet uitgeslagen, zoals gewoon zand, maar moest ik wassen....Serieus, nog nooit zoiets waardeloos meegemaakt voor kinderen, hoe bedenken ze het???

Na drie x spelen alles weggegooid, hier komt het er niet meer in, dan maar een beetje echt zand in huis, makkelijker schoon te maken.

9. a2cmieux

a2cmieux Niet meer actief

Even een vraagje over het magische speelzand. Ik heb het ook gekocht, (the original super sand staat op de doos) maar ik vind het erg onaangenaam ruiken. Heeft al het magische zand zo'n penetrante geur of weten jullie misschien een geurloos merk?

10. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.868
    5.107
    113
    Hier is het magische zand ook op een magische wijze opeens verdwenen. Wat een rotspul. Ook van Kinetic Sand.

Marchella en mamabri vinden dit leuk.
  11. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Oh hier is kinetic sand al 2 jaar een groot succes, qua opruimen ook nooit gedoe mee gehad, ook niet in kleding ofzo. Ik klop ‘t gewoon af, wat op de grond valt gaat de stofzuiger in, klaar. Ze doen al 2jr met 1kg.

12. Martini

Martini Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.109
    622
    113
    Ik bedoel met 'troep' meer dat het niet aan elkaar blijft plakken en meer als gewoon zand is. Je kan er niks mee. In ieder geval niet met de goedkope versie die wij ooit kregen.

Mijn kinderen mogen er alleen mee aan tafel spelen, wat op de grond valt ruim ik weer in de bak en restantjes stofzuig ik. Nog nooit problemen met kleding gehad

13. mamabri

mamabri Niet meer actief

En jij hebt de originele?

14. mamabri

mamabri Niet meer actief

Mijn kinderen kregen het voor hun verjaardag: de originele....Maar het plakte overal aan (het kleed, hun kleding) en ik kreeg dat er echt niet normaal uitgeklopt.

Kleed moest echt met een boenborstel waar het naast de mat was gevallen, hun kleren zaten er compleet mee onder, vooral de knieën van hun broeken. en dat kreeg ik niet buiten tegen de muur geslagen eruit. Moest echt gewassen worden.

Hier plakte het prima, een beetje teveel van het goede zelfs!

15. bababoe

bababoe Fanatiek lid

11 mrt 2011
    1.803
    778
    113
    Wij hebben die van de action en die is prima (blauwe van frozen). Geen problemen met uitkloppen of vlekken o.i.d. in kleding. Spelen er wel alleen aan de tafel mee.

16. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ja

17. mamabri

mamabri Niet meer actief

ook stom.....ik ook, maar ik vond het echt troep.

18. muppettje

muppettje Fanatiek lid

7 feb 2010
    1.510
    175
    63
    Die van de blokker kan ik niet aanraden. Is een hele rare vieze geur en het plakt niet heel goed. Komen vlekken in de kleren gelukkig gaan de vlekken er wel uit nadat ze uitgewassen z'n.

19. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ja, ons Kinetic Sand is intussen 5 jaar oud en nog steeds in prima staat. Wel goed afgesloten en droog bewaren.
    Nooit vlekken in kleding gehad en makkelijk op te ruimen.

20. Jaimio

Jaimio Fanatiek lid

5 nov 2015
    1.659
    823
    113
    Vrouw
    Zijn magisch zand (supersand) en kinetic sand niet twee verschillende dingen? Het eerste is synthetisch zand wat niet erg aan elkaar plakt en zich heel goed laat modelleren. Wij hebben een variant van de action en dat bevalt prima zoals @Fuddey beschrijft.
    Ik denk dat kinetic sand iets meer van klei weg heeft. De kinderen hebben ooit moondough voor hun verjaardag gehad, dat is volgens mij net zoiets. Dat brokkelt in allerlei kleine stukjes en blijft overal in vastplakken, vreselijk vind ik dat. Het kneed overigens wel lekker, kan veel beter dan klei in model gebracht worden en de kinderen vinden het wel leuk.

Deel Deze Pagina