Wat gebruiken voor zwemmen 2 peuters?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Froetsel, 19 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.154
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier gaan we binnenkort op vakantie, ik heb hier 1 waterratje van 3 jr en een zoontje die ook gek op is op water minder dan mijn dochter..
    Maar vroeg me af wat ik het beste kan gebruiken, zwembandjes, zwemring?

Groetjes

2. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    Ik heb voor mijn 3 jarige een zwemvestje maar ook gewoon zwembandjes. Hij blijft met beide drijven in het water

3. Taco

Taco Actief lid

11 dec 2012
    433
    35
    28
    Hier voor beide bandjes. Hier vinden ze het beide heerlijk om te zwemmen. Zijn toevallig afgelopen weekend geweest.

4. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ik denk dat je dit het beste even kunt oefenen in het zwembad. Mijn dochter vindt alleen met bandjes in het water heel leuk maar ze kan er nog niet mee om gaan en krijgt geregeld een sloot water in haar mond 😅. We hebben ook een swimtrainer, dat is een band maar kan ze wel zelf mee "zwemmen" en dat gaat echt stukken beter. Meestal kun je bij het zwembad wel bandjes lenen en dan merk je snel genoeg of ze daar beiden handig genoeg voor zijn. Al zal je dochter dat vast zijn als ze zo'n waterrat is.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.889
    113
    Mijn zoontje heeft zwembandjes en kon laatst kurkjes lenen, dat was heel erg fijn, dus ik denk dat ik die zelf ook aan ga schaffen.

6. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Mn dochter had altijd vleugeltjes, maar ze begint er een beetje te zwaar voor te worden volgens mij. Ik ga deze zomer voor haar denk ik zo'n schuimrubberen slurf kopen (zoals ze ook vaak bij zwemlessen hebben) en dan krijgt haar zusje de vleugeltjes. Die slurfen zijn heel leuk en handig. Kunnen ze echt al een beetje oefenen met zwemmen, maar ook gewoon lekker klieren en plonsen.

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    je hebt ook vleugeltjes voor grotere kinderen. Of eventueel een kurk (die hebben ze ook van dat foam spul) .

ts: Ik zou voor vleugeltjes gaan voor beiden :) hoewel ik de puddlejumper ook wel prettig en veilig vind. Maar die zijn weer wat prijziger.

8. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

'Gewoon' zwemvleugeltjes hier vanaf 1 jaar. Even goed op de gewichtsklasse aanduiding letten, als die genoeg drijfvermogen hebben blijven de meeste peuters/kinderen er wel mee drijven.

9. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Mijn kinderen konden vanaf een jaar of 1,5/2 wel met vleugeltjes aan. Voor die tijd vergaten ze nog wel eens om hun hoofd omhoog te houden en dan kregen ze alsnog water in hun gezicht.

10. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Zwemvleugels idd.

11. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.154
    0
    36
    NULL
    NULL
    En maakt het nog uit wat voor merk. Zag dat action ze ook had vandaar

12. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Die van de action zijn maar 1 euro volgens mij, je zou het gewoon kunnen proberen. Geloof dat daar op staat dat ze vanaf 15 kilo/3 jaar ongeveer zijn, dat wegen je jongste/kinderen waarschijnlijk nog niet. Maar dat betekent dat het drijfvermogen alleen iets 'teveel' kan zijn en niet te weinig, en dat geeft volgens mij niet. Lijkt me niet dat ze teveel kunnen blijven drijven ;) Al zou ik niet de bandjes kopen waar 'vanaf 6 jaar/18 kg' op staat. Als je jongste klein gebouwd is dan kunnen sommige vleugeltjes wel nog wat breed zijn voor de bovenarm. Omdat ik ze voor mijn dochter al bij 1 jaar heb gekocht heb ik toen de Bema maat 0 gekocht bij de Intertoys, die zijn een tientje maar vallen wat smaller bij de arm en dan hoger (en vanaf 11-30 kg, maar dochter droeg ze bij 9 kg al) Ik zou ze van een euro bij de Action proberen, gaat waarschijnlijk prima! En dan veel zwemplezier :)

13. TopperD

TopperD Bekend lid

9 jun 2015
    779
    156
    43
    Met zo'n zwemslurf blijven ze niet drijven als ze hem los laten. Kinderen willen spelen in het water. Mijn dochter gebruikte naast vleugeltjes zo'n slang. Vond ze heerlijk om mee te dobberen.
    Ze heeft nu een easy swim-zwemvest. Maar die heeft ze omdat ze op peutersurvival zit. Die vind ik zelf veel fijner in gebruik dan bandjes en kurkjes. Maar daar hangt idd wel een prijskaartje aan.
    Ze hebben komende zaterdag bij de aldi bij ons ook zwemvestjes in de aanbieding.

14. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Als je nog niets hebt, zou ik een puddle jumer kopen.

Maar zwemvleugeltjes zijn ook prima en als je niet vaak zwemt ook beter betaalbaar. Wij hebben oid zwemvleugeltjes van de zorgverzekering gekregen als cadeautje. Inmiddels zwemt de jongste al een hele tijd met een kurk om haar buik (zonder vleugeltjes, dat wordt afgeraden ivm teveel drijfvermogen) en de oudste heeft ABC (heerlijk ;)). (Swimtrainer hebben wij ook gehad, maar vonden ze hier allebei niets, omdat ze daar veel minder vrij mee konden bewegen.)

15. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    die van de action zijn juist erg fijn voor de kleintjes. Leeftijdsaanduiding zegt niet alles. Die van de Action (intex) zijn vaak wat smaller aan de onderkant en dat is juist fijn, want de armpjes van kleine kinderen zijn nog niet zo lang. Die 2 cm verschil in bandjes met een ander merk, maken een groot verschil.

Ik zou gaan voor die van de action.

Deel Deze Pagina