peuter herft hoogtevrees op commode

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Emm27, 3 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.909
    387
    83
    Luiers verschonen vond ze nooit leuk maar ze is sinds een paar dagen heel bang als ik haar neerleg. Ze gaat huilen, kijkt bang en klampt zich helemaal vast aan het kussen. Zo zielig... herkent iemand dit? Ze is er nog nooit van afgevallen (ook niks van kdv gehoord.

We lastig want een flinke poepluier kan ik niet staand verschonen.. ze is trouwens net 2

2. tuc

tuc Niet meer actief

nee hoogtevrees op die leeftijd nog nooit van gehoord, maar dat betekend niet dat het niet kan;) om uit te testen zou ik haar de komende dagen eens op de grond of op bed of op de bank verschonen...kijken of dat beter gaat.

3. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.909
    387
    83
    Ja dat gaat beter. Het is echt de hoogte. Ze lijkt doodsbang

4. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.132
    1.831
    113
    Op je eigen bed verschonen?

5. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.909
    387
    83
    Ja dat kan wel maar vind het zo vreemd ineens.

6. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Vreemd inderdaad. Maar als ze rustiger is op een andere plek, dan doe je dat toch gewoon? Ik verschoon dochter op de grond, op de zetel of op bed. Even makkelijk.

7. tuc

tuc Niet meer actief

vreemd idd maar dan zou ik er echt geen punt van maken als je dat weet en ergens anders op verschonen. Ik doe dat altijd, niet vanwege hoogtevrees, maar wij hebben de commode weggehaald.

8. misa

misa Niet meer actief

Mijn dochter heeft dat ook een tijdje gehad. Heel bangig dat ze valt, dit zegt ze dan ook. Ik geef altijd aan dat ze niet valt en dat ik haar altijd vast hou. Het is nu veel minder, maar ik verschoon ook vaak op de grond. Misschien voor jullie ook een tip?

9. bllondiie

bllondiie Niet meer actief

Ja hoor, heb deze situatie meegemaakt op de psz waar ik werk, kindje van 2 doodsbang om verschoont te moeten worden en ook om op de commode te moeten liggen, moeder wist (zei ze) ook niet waar het vandaan kwam. We hebben hem in die periode toch telkens op de commode gelegd en telkens rustig uitgelegd wat er ging gebeuren en hem telkens vastgehouden (hand op hem gelegd) zodat hij zich veiliger voelde, het heeft een tijdje geduurt, maar uiteindelijk is het van hem af gegaan en kon hij zonder te huilen op de commode. Miss heb je er wat aan, succes ermee iig

10. adi

adi Niet meer actief

Op deze leeftijd komt bij de kinderen het besef van de hoogte en afstand, en is je kind goed bewust dat ze op 1 meter [of meer] hoogte ligt, wat nog hoger is dan zijzelf. Daarnaast is een peuter van 2 naar mijn mening een beetje groot voor een commode, ik kan me voorstellen dat ze het gevoel heeft dat ze op een smal plankje ligt op die hoogte.

Ik zou haar dus gewoon op het bed of bank verschonen

11. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Nichtje had het rond die leeftijd ook uit het niets. Volgensmij nu redelijk over maar heeft lang geduurd.

12. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Ja onze dochter ook met net 2 jaar!!!! Nooit gevallen, kwam opeens.

1 voordeel, ze was toen binnen no time zindelijk, omdat ze niet op de commode wilde :D.

13. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Mijn dochter heeft het nu ook heel plotseling, maar zij zegt het zowel op de commode als op de bank, we hebben ook geen kleine commode.

14. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Sorry, niet alles gelezen. Verschoon je haar zijlings (hoofd aan de ene kant, voeten aan de andere kant) of met de voeten naar je toe? Dat laatste kan ook schelen, want dan heeft ze links en rechts nog een stuk commode naast zich en dat voelt misschien veiliger.

15. fafa

fafa Niet meer actief

Ik denk dat TS niet zozeer bezorgd is om het verschoon"probleem" nu. Want dat is inderdaad makkelijk op te lossen.
    maar het is vooral de vraag waar het vandaan komt (en of het geen voorbode is van echte hoogtevrees, maar of het weer overgaat), toch?

Klimt ze zelf wel op dingen van die hoogte, bv in de speeltuin?

16. tuc

tuc Niet meer actief

Tja ik denk dat dat een kwestie van afwachten is...daar is op deze leeftijd nog weinig van te zeggen.

17. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Oudste heeft dat ook gehad, rond 2,5 dacht ik.
    Jongste verschoon ik vrijwel altijd op de bank. Soms boven na het wassen of douchen maar dat doet papa meestal.
    Op bed vliegt ze er vandoor.

Deel Deze Pagina