Peuter herkent geen kleuren

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Neilia, 29 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.617
    8.364
    113
    Vrouw
    Bij mijn oudste begon het pas op school. Daarvoor kende hij enkel roze. Mijn middelste kan het sinds hij drie en half was. Mijn vriend is deels kleuren blind. Ik begon mij af te vragen of de jongens het ook hadden.

Spelletjes hielpen, maar het kwam pas toen ze er klaar voor waren.

2. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Hier een dochter van bijna 4 en kent de kleuren ook nog steeds niet.

Ze weet wel welke kleuren er zijn. Maar wijst ze niet juist aan. Totaal geen interesse naar.

3. HvL

HvL Bekend lid

6 mei 2015
    709
    420
    63
    Mijn dochtertje kende met 3 alle kleuren. En kan ze ook benoemen.
    Mijn zoontje van 5 haalt sommige door elkaar. Maar de basiskleuren kent hij wel. Het verschilt zoveel per kind. Onze jongste zoon van bijna 2 (februari) is er nog niet mee bezig. Hij begint nu wél te praten, maar zie hem nog geen kleuren benoemen..
    Laat ze vooral maar lekker kind zijn.
    En klopt inderdaad, in groep 1 moeten ze de basiskleuren kennen. En die worden daar ook uitgebreid aangeboden...

4. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.511
    13.799
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ik las je titel en dacht: hmm, wel zorgelijk.
    En toen las ik je bericht en zag dat je kindje bijna 3 is en toen dacht ik: uhhhh, nou, dan heeft ie nog even hoor!
    Onze oudste leerde de kleuren "pas" 3 maanden geleden toen hij 3,5 was. Misschien 1 of 2 kleuren voor die tijd, maar meer ook niet. En het begon ook met roze toevallig ;)
    Ik heb me er geen moment over afgevraagd of ie niet wat laat was om eerlijk te zijn.

5. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Mijn oudste inderdaad ook in het Engels én Nederlands. De jongste echter helemaal niet..

Ze is overigens denk ik niet kleurenblind want ze kan zelf kleuren sorteren.:rolleyes:

Deel Deze Pagina