Welk spel is nou echt een aanrader (2,5 jaar)?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Saar22, 1 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Wij zijn dol op spelletjes ook om met de kleine meid te doen. Maar goed veel verder als memorie komen we nu nog niet. Wat is nou een echte aanrader voor een leuk familiespel. Ik kreeg van mensen al te horen dat knappe koppen echt heel leuk is, maar iemand anders vond het weer helemaal niks. Dus brand maar los. Ze is 2,5 tegen de tijd dat we het willen kopen (sinterklaas). Wij zijn niet zo van de spellen van tv zeg maar.

2. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    HABA boomgaardspel (voor 2+).
    Nijntje ballonnenspel
    Nijntje voert de dieren

3. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Is van Haba het spel eerste boomgaard of het gewone spel dan leuker? Over een half jaar is ze dan toch 3.. Ziet er wel heel leuk uit!
    Nijntje voert de dieren ziet er ook wel leuk uit.

4. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Knappe Koppen is hier nog steeds een groot succes. En Kleurentorentjes, van Jumbo.

5. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Knibbel knabbel knuistje is hier een hit en dat spel met die kikkers die balletjes moeten opeten.
    Nijntje geluidjes raden was mijn zoon snel op uit gekeken. Zijn geheugen is van een olifant dus hij riep na 3x spelen zo alle geluiden op.

6. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Berenhonger van haba.
    En nu bij k.ruidvat en houten spel waar je gekleurde blokjes op moet leggen en het spel in evenwicht moet blijven.

7. sietske

sietske Bekend lid

26 mei 2006
    552
    1
    0
    torenspelletje is hier succes en als ze dieren en kleuren kunnen herkennen Uno junior. verder bumba circustrein.

8. misa

misa Niet meer actief

Knappe koppen
    Memory
    Domino

9. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Hier een plop spel, dan moeten ze met de dobbelsteen kleuren gooien en dat gaat goed. Verder is krokoloko ook leuk, ging hier ook al goed rond die leeftijd.

10. highenergy

28 jul 2014
    86
    17
    8
    NULL
    NULL
    Dierenbingo!
    8 kaarten met 8 verschillende diertjes erop, luister naar het dierengeluid, muntje leggen op bijbehorend dier. Kaart vol: Gewonnen! Erg leuk en snel spelletje, mijn dochtertje (2 jaar 3 maanden) speelt het ook wel eens alleen, en dan heel fanatiek Gewonnen! roepen, hihi

11. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haba mijn eerste spellendoos. Daar zitten spellen van verschillend niveau in. Daar kun je echt jaren mee voort! Nijntje voert de dieren is idd leuk maar wordt erg snel saai.
    Thijs vind het spel kikker speelt tikkertje erg leuk, maar vooral om de leuke poppetjes.

12. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Bedankt dames. Het wordt alleen maar lastiger:) Er is zoveel leuks. Het spel Haba boomgaard spreekt ons wel erg aan, aangezien het niet perse met een winmentaliteit te maken heeft. Dat spel met die torens lijkt ons ook erg leuk. Die spellendoos van Haba kom ik nog niet zo uit wat daar precies in zit dus daar ga ik nog even verder naar kijken.

13. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    In de haba spellendoos zitten zowel cooperatieve spellen als competatieve spellen. Er zitten mooie houten ondelen bij en veel van de spulletjes gebruik je bij meerdere spellen. Er zitten vier spelborden bij waar je per bord meestal 2 variaties/spellen op kunt spelen. Er zit een erg leuke variant op memory bij. Er is een spel met boodschappen doen op de markt (hier de grote favoriet) , een cooperatief spel waarbij je voor zonsondergang alle klusjes op de boerderij moet doen. Een soort van ludo spel met erg mooie houten dieren die naar hun hok willen. En er zit ook een kaartspel in wat je op een paar manieren kan spelen.

14. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Mijn eerste boomgaard, bedoel ik. De andere variant ken ik niet. Bij de eerste boomgaard speel je samen met je kindje tegen de raaf. Erg leuk, omdat je of samen wint of samen verliest.

15. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Het spel van Roodkapjes is ook leuk, net als 'huisje, boompje, beestje'. Al vind ik die laatste meer geschikt vanaf een jaar of vier.

Deel Deze Pagina