peuter in Disney world gegrepen door aligator nog steeds vermist

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door gizmolilo, 15 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bananenschuimpj

bananenschuimpj Actief lid

28 feb 2011
    223
    0
    0
    Kindje is overleden, hij had zijn voeten in het water bungelen en is toen gegrepen. Wat ontzettend erg! Alligators heb je in Orlando in elk water en ook gewoon op golfvelden.

2. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Het lichaam van het jongetje is gevonden inderdaad! :( Vreselijk voor de nabestaanden.

3. McDsee

McDsee Niet meer actief

Vreselijk

4. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Staat erbij nog intact dus niet opgegeten mischien heeft de alligator hem wel meteen losgelaten en is die verdronken

Hoe dan ook vreselijk vooral die ouders die het hebben zien gebeuren dit blijft de rest van hun leven bij hun dit vreselijke verdriet

Ik vind het hoe dan ook niet kunnen dat die beesten daar zo los lopen en het een park voor kinderen is

Die horen thuis in het wild niet in een pretpark en er zijn al 4 of 5 afgemaakt die hebben er ook niet om gevraagd

Dit verhaal kent hoe dan ook alleen maar verliezers weers door de mensheid

Dieren horen niet opesloten in parken en dierentuinen

5. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Of het zo is weet ik niet maar het schijnt dat er bordjes aanwezig zijn waarop alleen staat 'niet zwemmen'. Mocht het echt zo zijn dan mogen ze dat wat mijn betreft rap veranderen in 'levensgevaarlijk, alligators in het water' of iets in die trant.

6. a2cmieux

a2cmieux Niet meer actief

Verschrikkelijk voor de ouders, wat een nachtmerrie.

Als ik het goed heb begrepen gaat het helemaal niet om een dierenpark, maar over vrij levende Alligatoren in Florida. Als je verder naar beneden scrollt staat er uitgelegd dat er vaker incidenten zijn omdat de Alligatoren dan partners zoeken om te paren.

7. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

1 feb 2013
    2.189
    0
    36
    #47 Lotje84, 16 jun 2016
    Laatst bewerkt: 16 jun 2016
    Die beesten zitten daar in het wild, niet als vermaak. Het park en de hotels zijn later gekomen dan het wild. ;)
    Het klimaat zorgt ervoor dat het een goede habitat is voor de dieren. In de Everglades ligt het er vol mee en dat is op 'een steenworp' afstand.
    Er staat overal heel duidelijk aangegeven dat je niet in het water mag komen (vaak ook ivm de alligators, maar dat kun je zelf ook wel bedenken in die streek) (op het land komen ze daar bijna niet en zijn ze veel slomer dan de mens, in het water is dat anders). Geen haar op mijn hoofd die eraan zou denken om ook maar een teen in de buurt van het wateroppervlak te houden, laat staan mijn kind in de buurt van de oever te laten. Die bordjes (waar wij verbleven in elk geval) zijn overduidelijk.

Dit had nooit mogen of hoeven gebeuren. Een gewaarschuwd mens telt voor twee. Laten we hopen dat het niet nog een keer gebeurt! Waar ook ter wereld.

8. 2mam2

2mam2 Fanatiek lid

16 feb 2015
    1.088
    0
    0
    Hier heb ik ook een foto van gezien.. Een soort strandje met een bordje 'niet zwemmen'. Maar dat houd je toch niet tegen om met je voeten lekker door het ondiepe water te lopen op het strandje? (Incl ligbedden en stoelen).
    Tenminste.. Hier is ook een meer in de buurt met borden 'niet zwemmen' maar niet omdat er krokodillen zijn hoor!! Dan denk je eerder aan blauwalg, vervuild water of regels vanuit de gemeente oid.
    En daarnaast; ze zwommen toch ook niet?! Ik vind het dus belabberd slecht aangegeven en dan ook de volledige verantwoordelijkheid van het park of wie er dan ook over gaat.

Trouwens wel een 'verassing' dat ie intact was, maar wel een prettig idee dat hij niet is opgegeten. Dan zou ik als ouder zo iets hebben van hij is 'voor niets' gestorven. Hadden we hem nog kunnen redden..?

9. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

1 feb 2013
    2.189
    0
    36
  10. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Als je echt bedoelt wat je zegt dan ben jij dus zo'n ouder die het risico loopt zn kind kwijt te raken. Ach het zal zo vaart niet lopen... In Nederland :$:$ Je bent daar niet in Nederland en soms zijn er dingen gevaarlijk. Nederland is al in rep en roer als er een wolf wordt gespot.

Dat is net zoiets als denken op de hei in Nederland moet je oppassen voor een adder maar als je dat in africa doet wordt je met een beetje pech opgevroten door een leeuw 😂

Het park heeft hier echt geen schuld aan hoor. Die beesten zitten daar overal zoals al een aantal keer gezegd. Er staan overal bordjes met zelfs een plaatje van een krokodil voor het geval lezen nog een hele opgave is.

11. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

1 feb 2013
    2.189
    0
    36
    Dit denk ik dus ook. Als je naar een andere staat of land gaat, verdiep je je toch een beetje in wat je kan verwachten?
    Als er staat 'niet zwemmen', kijk je toch op zijn minst zelf even waarom? Of neem je het zekere voor het onzekere.
    Aangelegde strandjes zijn niet per definitie bedoeld om het water in te gaan. Het is voor de show, voor de mooi (zoals zoveel rondom de attractieparken bij en in Orlando). Dat is Amerika.
    Dat deel van Florida staat bekend om zijn alligators. Deels toch je eigen verantwoordelijkheid om je gezonde verstand te gebruiken. Neemt niet weg dat ook Disney hier verantwoordelijkheid heeft om er 'alligator' bij te vermelden voor de onwetenden.

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.089
    3.873
    113
    Lijkt me ook.
    Ik ben er nog nooit geweest, maar ik weet het zelfs, dat gebied staat er toch om bekend.
    Wel heel triest nauurlijk wat er gebeurd is.

13. 2mam2

2mam2 Fanatiek lid

16 feb 2015
    1.088
    0
    0

Wat reageer jij aangebrand zeg. Verkeerde been uit bed gestapt?
    Volgensmij heb je niet helemaal goed gelezen wat ik zeg. En wat heeft je kind kwijtraken ermee te maken?:(
    Als er krokodillen zitten vind ik het absoluut NIET genoeg waarschuwing als er alleen bordjes staan met 'niet zwemmen' en dat baseer ik op fotos die ik heb gezien van het strandje daar incl ligbedden aan het water waar alleen een bordje 'niet zwemmen' staat en verder niets.
    Ik kan me dus voorstellen dat er mensen zijn waarvoor dat niet genoeg waarschuwing is.
    Ja, je hoort je te verdiepen op de plek/land waaf je verblijft en ja, je kan beter informeren waarom er niet gezwommen mag worden en ja, de meeste mensen weten dat het gevaarlijk is maar daar hoeft het park toch niet vanuit te gaan dat iedereen zo verstandig is?! Dat wij voldoende voorzorgsmaatregelen treffen en geen enkel risco nemen betekend niet dat alle duizenden mensen vanuit de hele wereld dat ook doen. Zij dienen voldoende duidelijk aan te geven dat er krokodillen zijn en het levensgevaarlijk is, al helemaal in een kinderrijke omgeving.
    En mocht dit wel het geval zijn dan hebben zij hun verantwoordelijkheid volbracht maar nogmaals baseer ik wat ik zeg op fotos die ik heb gezien maar misschien en ik hoop dat die fotos geen objectief beeld gaven.

14. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Toen wij in Australiƫ waren moesten wij steeds als we een gebied betraden met gevaarlijks dieren een video bekijken van de provincie, waarin werd uitgelegd hoe we met de risico's om moesten gaan. Dus bijv de dingo's op Fraser Island, de casuaris in het noorden en ook de zoutwater krokodillen. Dat zou hier ook geen slecht idee zijn geweest, dan hadden ze geweten dat voeten boven het water bungelen gewoon heel erg gevaarlijk is. Over het algemeen zijn aligatoren lui en is bij het water vandaan blijven voldoende.

Neemt niet weg dat dit echt afschuwelijk is! Je verwacht een droomvakantie, in het duurste of een van de duurste hotels van Disney daar, en dan verlies je je kind! Hartverscheurend :(

15. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Ik reageer niet aangebrand maar oprecht flabbergasted :$ Vandaar mijn als je bedoelt wat je zegt...
    Ik quote hem nog een keer dan kan je het zelf terug lezen :p

En als je dan ook even de moeite neemt mijn tekst goed te lezen dan zie je dat ik schrijf dat je met een dergelijke houding dus het risico loopt om je kind kwijt te raken.

Als er staat niet betreden dan is daar een reden voor en moet je dat niet doen. Doe je dit wel is het risico voor jou. Ook in NL met blauwlag want daar kan je echt heel erg ziek van worden.

Body of two-year-old boy killed by alligator recovered as Disney World beaches closed

Hier staat een bord zoals ze dus worden gebruikt bij dat resort. Veel duidelijker dan dit wordt het niet. En zo te zien huizen er ook nog slangen.

16. bananenschuimpj

bananenschuimpj Actief lid

28 feb 2011
    223
    0
    0
    Ik ben fanatiek Florida bezoeker en ook op het land komen ze. Heb genoeg gehoord over alligators langs de weg en mensen die dachten dat ze sliepen of dood waren en er naartoe gingen. Bleken die beesten toch hee snel te kunnen reageren. Ook op het land zijn ze zeer snel, maar omdat ze meeste tijd stilliggen zien mensen het gevaar niet snel. Florida zit er vol mee en je kunt ze niet voorkomen. Dit had elke ouder kunnen overkomen, zelfs mij. Kinderen zijn heel snel en alligators zie je niet altijd ook al zijn ze wel aanwezig.

17. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.283
    16.685
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik krijg echt buikpijn van dit verhaal.
    Ik vind dit zo erg als je kind op deze manier komt te overlijden.

18. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Ik vind dat bord niet duidelijk en waarschuwend genoeg. Zeker niet 1 groot bord bij dat grote meer. En al helemaal niet savonds. Weet jij veel miss waren ze daar net in het donker aangekomen.
    Afzetlinten gebruiken dat lijkt me beter. Of een muur eromheen. Of gwn niet bouwen waar die beesten wonen.
    Wellicht dat ze nu meer actie gaan ondernemen om dit soort meren echt af te scheiden van mensen.
    Want idd het kan iedereen gebeuren en onderschat kindjes niet. Al luisteren ze nog zo goed, in een oogwenk rennen ze je ineens van je weg met dit tot gevolg...

19. 2mam2

2mam2 Fanatiek lid

16 feb 2015
    1.088
    0
    0
    "Hier heb ik ook een foto van gezien.. Een soort strandje met een bordje 'niet zwemmen'. Maar dat houd je toch niet tegen om met je voeten lekker door het ondiepe water te lopen op het strandje?"

Met dit zinnetje, als je daar zo over struikelt, bedoel ik niet dat het mij niet zal tegenhouden. Ik pas wel op zeg. Al zou er maar wat zijn als blauwalg blijf ik al ver uit de buurt.
    Het is in algemene zin. Ik bedoel ermee dat het niet voldoende waarschuwing is voor een dergelijk ernstige zaak. Er zijn namelijk genoeg mensen waarbij het bord 'niet zwemmen' ze niet zal tegenhouden pootje te baden omdat ze niet weten dat 'niet zwemmen' betekend 'levensgevaarlijk! Krokodillen!'

20. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.367
    2.965
    113
    Als je weet dat daar krokodillen zitten, dan ga je toch ook niet pootjebaaien? Lijkt mij nogal wiedes.

Deel Deze Pagina