ik zit met een dilemma ik kan niet echt een leuke kamer vinden voor fynn. nu heb ik wel verschillende gezien maar dat zijn half hoog slapers http://www.babylifestyle.org/wp-content/uploads/strandhutalta.jpg Google Afbeeldingen resultaat voor http://www.babypark.nl/media/catalog/product/j/e/jelle-grijs-1.jpg hier 2 voorbeeldjes fynn is dan dus 2 jaar en 3 maanden als hij over gaat. verder kan ik echt helemaal niets leuks vinden. zou een half hoog slaper kunnen?
Zou opzich wel kunnen. Is hij stabiel met lopen en klimmen en is het geen kind dat druk is in zijn slaap. En het belangrijkste er moet natuurlijk een goed val hek bij zitten en een goed klimtrapje of glijbaan zoals sommige bedden van de Ikea vroeger waren weet niet of ze er nu nog zijn. Vind zelf een half hoogslaper ideaal zeker als je klein woond of een kleine slaapkamer hebt je kunt er van alles onder zetten en ze kunnen er zo leuk onderspelen tentjes bouwen en zo
Persoonlijk zou ik het nu nog niet doen met mijn dochter van net 3. Ik zou het zelf pas doen vanaf een jaar of 5. Mijn broertje heeft er eentje en zou haar daar niet in laten slapen, ik vraag me ook af of ze het zelf zou durven. Ik zou zelf een peuterbed kopen en dan over een paar jaar de nieuwe kamer met half hoog slaper.
wij hebben voor Emma ook getwijfeld toen ze bijna 3 was. hebben het niet gedaan, werd in de winkel ook pas vanaf ong 5 jaar aangeraden. Wij hebben nu een Flexa-bed wat je in een halfhoogslaper/hoogslaper of wat je maar wilt aanpassen.
Niet echt ervaring mijn zoon kreeg een hoogslaper toen hij vijf was. Niet dat hij er ooit in gelegen heeft. nu een normaal bed. Wel een neefje van mij heeft een half hoogslaper gehad en dat ging goed. Maar zo als ik boven ook schreef. Loopt hij goed trap klimt hij goed loopt hij stabiel is het geen woelwater. Die vragen moet je je zelf stellen en zijn er een paar met nee dan is het klaar en is het denk ook niet verstandig om een half hoogslaper te nemen. Succes met wat je gaat doen.
Mijn nichtjes sliepen met 1,5 en 2,5 samen in een stapelbed. Die van 2,5 boven in en dat is altijd prima gegaan, ze zijn nu 3,5 en 4,5 en slapen daar nog steeds in Maar die oudste is wel een heel ander type dan de jongste, de oudste was al heel serieus en rustig en de jongste is wat meer een wildebras. Mijn zoontje zie ik zoiets de komende jaren ook nog niet kunnen.. Ik denk dus inderdaad dat je naar het kind moet kijken. O ja, ik zag laatst op marktplaats ook een hoogslapen met zo'n soort hut erop enzo waar ze gewoon de poten vanaf hadden gezaagd. Wel zonde, maar misschien kun je dat dan altijd nog doen als het toch niet werkt.. en in het begin flink kussens onderaan het trapje leggen... ofzo...
Wij hebben een halfhoogslaper voor mijn stiefdochter. Thirza vindt dat reuze-interessant, speelt daar graag op, speelt dan ook dat ze gaat slapen, maar als ze het zat is, probeert ze er dus van af te klimmen en dat kan ze dus echt nog niet. Is er dus 1 keer uitgedonderd toen ik dacht wel even wat was op onze kamer te kunnen gaan leggen.... Ik zou het dus niet doen nog. Wat misschien wel zou kunnen: wel de kamer kopen, halfhoogslaper op zolder zetten en een peuterbedje er los bij kopen bij Ikea of op marktplaats ofzo. En dan over een jaar of anderhalf over naar de halfhoogslaper?
we hebben er ook naar gekeken voor onze zoon.... maar hij vond het meer een klimrek en stunte alle kanten op.... dus denk als je rustig kindje hebt, dat het prima kan, heb je een wildebras..... dan zou ik van flexa kopen, daar kan je op termijn een hoog bed van maken heb ik begrepen. Dit willen we tzt voor de jongste doen, die heeft een kleinere kamer dan Sander.
ik zou het niet doen ! ikzelf heb door een val epilepsie opgelopen en zou echt niet wensen dat mijn zoontje door een val (uit bed) dit ook krijgt. en tja van hoog val je harder
Justin ging ook over toen hij 2,5 was. Ging prima hoor. Hier zitten wel steunen om heen zeg maar, dus hij kon er niet uit vallen.
He meid, Ik heb die kamer ook gezien, erg leuk! Maar ik durf het niet aan een half-hoog slaper dus wij hebben gewoon een peuterbedje besteld. Maar hij is wel erg gaaf he?
Wij hebben een peuterbed-halfhoogslaper! Heel erg leuk en handig. Mijn man heeft hem zelf gemaakt, dus dat is wel anders, maar we vonden hem anders veel te duur. Ik heb nog even geen foto, maar als ik tijd heb plaats ik er wel een. Hij ligt ongeveer een meter boven de grond en heeft nog geen trapje. Hij kan er met een opstapje inklimmen, maar tot nu toe denkt hij dat dezelfde regels gelden als met zijn ledikant, dat hij er dus gewoon in moet blijven tot papa of mama hem komen halen. Hij vindt het prachtig, noemt het zijn 'huisbed; en ik zou niet anders willen. Ik kan hem makkelijk eruit tillen, omdat hij natuurlijk op een mooie hoogte ligt. Je moet even kijken hoe hoog de halfhoogslapers zijn, maar ik geloof dat de hoogte ongeveer gelijk is als de onze. Luca is wel een enorme klauteraar en klimmer en springer, dus wat dat betreft past het ook echt bij luca.