Schuldig voelen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door nicole1987, 29 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nicole1987

nicole1987 Fanatiek lid

19 sep 2015
    3.027
    970
    113
    Vrouw
    brabant
    Ik ben nu 35 weken zwanger van de 2de en me zoontje is 22 maanden maar flink druk en driftig.

Ik word er echt gek van, maar nu ik zwanger ben ook veel minder geduld omdat ik ook wil rusten, kindje is te klein.
    Dus ik onderneem helemaal niks met me zoontje en kan hem alleen heel dag corrigeren.maar schiet best vaak uit me slof.

Voel me zo klote en schuldig.

Volgend maand bevallen en dan gaan we ook oververhuizen van huur naar koop dis me partner probeert alles daar klaar te krijgen dus het is een hoop stress dat we allebei minder geduld hebben.

Iemand anders dit gevoel ook gehad? Ik voel me zo rot maar hij is zo aan peuterpuberen en als het nee is gaat hij helemaal uit ze dak.

Pff voel me zo slechte moeder momenteel :(
    Moest het even kwijt

2. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.906
    386
    83
    Heel herkenbaar! Ik ben ook over ruim een maand uitgerekend. Mijn dochter is wel iets ouder (3,5), maar poeh, wat is het soms zwaar en wat voel ik me schuldig als ik wat sneller kribbig naar haar reageer of haar voor de tv zet. Lastig he?

Ik heb ook geen tips, behalve iets vaker tv aan. Ik lees mee:)

3. nicole1987

nicole1987 Fanatiek lid

19 sep 2015
    3.027
    970
    113
    Vrouw
    brabant
    Haha ja tv staat hier heel de dag aan maar hij is echt een ondernemer en liefst ook samen bezig dus denk omdat hij zich verveelt en alles aanvoelt ook zo aan het uitdagen is want hij wil echt constant bij mij zijn ipv partner. Heel lastig gelukkig nog maar een maandje.. maar goed zo kan een maand heel lang duren en voor de kids is het ook niet leuk natuurlijk. Pff

4. Cato1981

Cato1981 Actief lid

23 apr 2013
    422
    3
    18
    Hier ook 30 weken merk dat ik soms te snel geïrriteerd reageer voel mij super schuldig ...

5. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Je kan toch dingen met hem ondernemen of ben ik gek? Samen spelletje spelen, knutselen, blokjes/duplo bouwen. Of kost dat ook teveel moeite ?

Want na de bevalling zal je geduld er niet beter op worden en wil je ook nog steeds rusten.

6. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Klein beetje herkenbaar, afgelopen week veel bandenpijn en harde buiken en heb niet megaveel energie dus het echte stoeien en dingen ondernemen zit er niet meer in. Best wel jammer en ik heb nog drie maanden te gaan.
    Hij kijkt wat vaker tv nu en verder doen we veel spelletjes en lezen we boekjes.
    Ik hoop nu gewoon op mooi weer dan kan hij lekker buiten spelen en gelukkig heb ik nog een man en een hoop familieleden die graag met hem willen ravotten.. Het is even niet anders,komt wel weer goed.

7. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    Ik herken het ook. Mijn tweede is onderhand al 1,5 maar weet het nog goed.
    Mijn ervaring is, dat als ik me er toch toe zette, even naar buiten, op mijn gemak..ik knapte er toch van op en mijn oudste zeer zeker ook.
    Samen boekjes lezen op de bank met wat lekkers, Duplo huis bouwen.
    Rustig aan, tussendoor even een kopje thee..veel minder dwars gedrag.
    En als ze sliep, ging ik liggen.
    De laatste 1,5 maand had ik een lieve zus en moeder die haar regelmatig even meenamen, dus dat was een fijne afwisseling.
    Veel succes!

8. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Kan hij niet met opa/oma/vriendin even naar kinderboerderij,boodschappen doen,ommetje op loopfiets oid. Je kleine is bijna 2 en dan is binnen zitten en niets mogen erg zwaar. Of papa toch even tijd maken. Een uurtje even het bos in of iets doen is toch niet te veel? Ik snap jou gevoel maar je kind heeft hier ook niet om gevraagd en reageert gewoon zoals elke bijna 2 jarige doet.. dat er een verhuis en baby is zal hem echt niet interesseren even bot gezegd (logisch).
    Succes meis!

9. nicole1987

nicole1987 Fanatiek lid

19 sep 2015
    3.027
    970
    113
    Vrouw
    brabant
    Blokjes bouwen en boekjes lezen doe ik zeker met hem maar daarna lijkt hij nog niet tevreden. Ook ongeduldig.

Nee hij heeft er zeker niet om gevraagd, dat snap ik heel goed maar maakt het nog niet makkelijk.

En als het mooier weer is gaan we ook even buiten spelen maar hij wil bezig blijven zeg maar. Hij heeft gewoon heel veel energie en als het dan nee is dan word die zo driftig.

Daarnaast probeer ik in huis ook alles beetje klaar te krijgen voor de baby maar voor de rest is partner plus zijn familie de ander huis klaar te krijgen om hopelijk net voor de bevalling daarin te kunnen dus het kost gewoon energie em stress en denk dat de kleine dat ook wel aanvoelt.

10. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Mijn zoontje is jonger. Maar de kleinste wil continu aan de borst. Dat maakt het op dit moment ongeveer onmogelijk om de deur uit te gaan. Papa gaat vaak even een rondje met hem lopen. Maar ik mis de 1 op 1 tijd met mijn oudste steeds meer. Vooral de laatste week kom ik daar echt niet meer aan toe omdat de kleine moord en brand schreeuwt als hij in de wieg gelegd wordt..

De kleine man heeft het er moeilijk mee en word steeds driftiger tegen mij. Gelukkig is hij niet boos op de baby. Hij wil m steeds kusjes geven en aaien. Maar hij probeert ook vaak zat neer te ploffen op de kleine van 'nu ben ik aan de beurt' (zonder kwade bedoelingen).

Je hebt nog geen idee hoe het gaat lopen na de bevalling. Dus probeer toch momentjes te pakken. Misschien dat er iemand met je mee kan naar een binnenspeeltuin, waar hij zijn drukte lekker kwijt kan. Af en toe tv kijken met hem op schoot kan ook een troetel momentje zijn. En als je het echt even niet trekt, zet dan de kleine op een veilige plek en pak dan even 5 minuten een time-out.

11. nicole1987

nicole1987 Fanatiek lid

19 sep 2015
    3.027
    970
    113
    Vrouw
    brabant
    Ja heb het idee dat hij nu al merkt dat hij straks niet meer alleen is.

Ik wil ook graag troetelmomentjes maar het is geen stilzitter haha, ja pas heel laat op de avond.

Ik probeer wel steeds om mezelf te letten om tot 10 te tellen maar als hij paar buien achter elkaar krijg dan lukt dat ineens niet.

Ah ik hoop als we eenmaal gesetteld zjjn eind deze maand weer wat meer rust komt, en ik weet datde baby ook gewoon gezond is wanr loopt achter op groei en dan weer lekker met hem naar binnenspeeltuin enz.

Hij was een heel rustige baby en veel slapen dus even zien hoe deze is want dan heb ik zoiezo meer tijd voor hem.

Gelukkig dat het wel herkenbaar is en dat het normaal is bij deze leeftijd.

12. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.289
    10.260
    113
    Vervelend maar heel begrijpelijk dat je niks of nauwelijks wat onderneemt.

Hier is uk net 2 en vervelend als hij zich verveeld.
    Misschien proberen om toch wat samen te doen. Er zijn ook activiteiten die je kan doen op de bank of aan tafel. Een puzzel, tekenen,kleien, duplo, magic sand, boek lezen.verder filmpje kijken. Misschien dat het lukt om buiten te zitten en dat hij buiten met een bal, ballon of fiets kan spelen

13. Lieflief

Lieflief Fanatiek lid

12 jan 2013
    1.714
    205
    63
    Coördinator/ Teamcoach
    omgeving Zwolle
    Heel herkenbaar. Vanaf vroeg in de zwangerschap kon ik al minder door bekkenklachten. Nu ik hoogzwanger ben wordt het alleen maar zwaarder. Ook ik heb een ondernemende peuter van bijna 2 die niet graag stil zit. Wandelen kan ik niet, omdat lopen moeizaam gaat en even een sprintje trekken als meneer er vandoor gaat al helemaal niet.
    Ik probeer zoveel mogelijk de tv te vermijdenaar hij staat wel iets vaker aan. Ik hebwat extra oppas en opvang geregeld en af en toe vraag ik iemands om zl even uit te laten.
    Verder ga ik veel bij anderen op bezoek, het liefst mensen met kinderen, zodat zl daar lekker kan spelen. Hij vindt het geweldig, is afgeleid en kan zijn energie kwijt, zonder dat het mij extra veel energie kost.
    Verder probeer ik me er zoveel mogelijk toe te zetten wel wat met hem te doen, zeker omdat we nu echt nog 1 op 1 kunnen zijn. Ik doe het, ook al is het niet zo goed voor mezelf.
    Het is en blijft een zoektocht naar wat wel en niet lukt en wees niet te streng voor jezelf als iets niet lukt.

14. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.875
    2.875
    113
    Noord-Holland
    je kunt niet van een kindje van 22mnd verwachten dat hij zichzelf de hele dag vermaakt. kan je niet fietsen? en dan bv naar een speeltuin waar jij kunt zitten en hij van de glijbaan of in de zandbak of naar de kinderboerderij. anders komt je man sochtends een uurtje met hem spelen en daarna weer klussen in huis? het is voor jou vervelend maar ik vind het echt onredelijk als je hier het probleem van je kind van maakt..

15. nicole1987

nicole1987 Fanatiek lid

19 sep 2015
    3.027
    970
    113
    Vrouw
    brabant
    Ik zeg toch ook : IK voel me schuldig dus leg het toch meest bij mezelf.

En nee me fiets werkt niet.

Ik ga ook met hem als lekker weer is met de glijbaan spelen en dan wil hij het ook 20x ook geen probleem maar daarna wil ik wel even zitten maar dan wil hij ook helemaal niet mee naar binnen en wil hij nog bezig gehouden worden.

Dus het is niet dat ik niets met hem doe maar hij moet de hele dag vermaakt worden lijkt wel. En simpele dingen is hij zo beu als het maar druk en stoeien is dan kan hij zich wel langer vermaken maar dat kan ik geen uren volhouden.

Zeg niet dat het aan hem ligt maar aan mijn gevoel ervoor dat ik zo onvoldoende hem kan vermaken , straks is dat wel weer voorbij.

16. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Heel vervelend maar hij moet toch leren dat Nee ook Nee is. Ga je er toch ja van maken dan maak je het alleen maar erger. Toch proberen af te leiden met iets anders.... Succes!

17. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Ik zou proberen zoveel mogelijk low energy voor jou, high energy voor hem dingetjes te verzinnen. Met dit weer kun je heel veel buiten doen. Als je geen tuin of balkon hebt, kun je ook gewoon een pleintje in de buurt (zonder speeltoestellen!) zoeken. Je kunt hem bijvoorbeeld laten stoepkrijten of op een grasveldje laten rennen met een bal die jij (al zittende) steeds kan gooien ofzo. Of je zet een zand en watertafel neer. Tussendoor een beetje boekjes lezen of misschien kun je wat nieuw speelgoed van iemand lenen voor een tijdje? En heel slecht, maar met 35 weken zwanger zou ik ook af en toe een beroep doen op verantwoorde kinder dvdjes pf flimpjes.

Sterkte!

Deel Deze Pagina