Onze dochter van ruim 3,5 blijft maar ziek zijn. Het begon op 12 december. Ze had in de middag 39,5 koorts. Die dag een inenting bij het CB gehad dus we weten het daaraan. De 19e haalde ik ze met koorts op bij de psz. 2 dagen koorts gehad en toen was het weer over. Nu heeft ze sinds afgelopen zaterdag weer koorts (40.1) met gisteren en vandaag koortsvrij en nu werd ze net weer wakker met koorts. (39,7) Ze heeft een ontzettend nare hoest en oogt duidelijk niet fit. Zondag zijn we al bij de huisartsen post geweest en die zeiden gewoon een nare griep en waarschijnlijk virus op virus. Ze is een tenger meisje van 12,5 kilo en ik maak me toch wel wat zorgen. Ze gaat trouwens ook naar het kdv. Daar heerst ook wel van alles. Zijn er meer van jullie dit herkennen en mijn zorgen een beetje weg kunnen nemen? Morgen neem ik sowieso weer contact op met de ha.
Je ziet het vaak bij kinderen die naar het kdv gaan. En omdat ze al ziek is geweest, misschien nooit helemaal opgeknapt, blijft ze vatbaarder. Zorg ervoor dat ze goed blijft drinken. Kippenbouillon helpt goed om aan te sterken. Beterschap.
Dank je wel. Dat klopt ook wel van het kdv. Ze gaat deze week en volgende week ook sowieso niet om het misschien even te doorbreken. Kippenbouillon heb ik inderdaad nog staan. Nog niet aan gedacht. Bedankt voor de tip.
Vervelend is dat ja... Ons zoontje was ook standaard ziek na bezoek aan kdv. Bleef maar komen. Wij zijn gestart met essentiële oliën en sindsdien is hij zelden meer ziek.
Hier nu ook weer op en af verhoging/koorts. Door flinke griep is bij beiden de weerstand laag en duurt het even voor dat weer goed is. Ze hebben allebei een fikse verkoudheid nu, dat sluimert ook zo... Ik zorg voor extra vitamines, ze krijgen echinaforce, ik maak groene smoothies zodat ze ook groentes binnen krijgen (beiden lastige eters wat dat betreft), ze gaan op tijd naar bed etc. En nu is het wachten tot die weerstand weer omhoog gaat.
Klinkt inderdaad heel herkenbaar. Hier ook 2 hele slechte eters dus eten doet ze niets helaas. Drinken gaat met moeite en dan vooral een pakje sap. Ben al blij dat dat erin gaat. Extra vitamine geef ik al. Echina force zou ik nog eens naar kunnen kijken.
Wat voor essentiële oliën bedoel je dan? Ze is normaal nooit ziek dus weet niet of dat gaat helpen. Ze gaat al jaren mee naar mijn werk en normaal pakt ze er niets van mee gelukkig.
Vorig jaar zaten we ook zo met onze dochter. Die werd medio december ziek en die ellende heeft wel tot maart/ april geduurd. Zij had daarbij wel oorinfecties. Was ze een beetje opgeknapt dan kreeg ze weer koorts. Ben geen doktersloper maar ben echt wel een aantal keren geweest want begon me toch wel zorgen te maken. Huisarts vertelde ook dat het gewoon pech was. Ze was dan nog maar net hersteld en kwam er weer een virus voorbij en dat pikte ze direct weer op. In juni heeft ze nog hand voet mondziekte gehad maar sindsdien niet meer ziek geweest ( afkloppen). Zij ging ook twee keer pw naar de creche. Ze zit nu ruim vier maanden op school en gaat zoveel beter. Zo'n kinderopvang blijft natuurlijk een vergaarbak van bacillen en virussen. Als je dochter steeds koorts blijft houden zouk ik toch even naar de huisarts terug gaan en voor de zekerheid wat urine meebrengen om uit te sluiten. Beterschap!!
Ja mijn man en ik hebben samen afgesproken dat we maandag de huisarts bellen mocht het dan nog niet over zijn. Ze eet bijna niets en drinken gaat met moeite. Ze is zo wit als een doek en slaapt veel maar verder is ze alert en af en toe speelt ze even. Onze eigen ha is op vakantie tot maandag en op de vervanger heb ik het niet zo. Urine hebben ze zondag bekeken bij de huisartsenpost en daar was niets aan te zien behalve dat ze weinig had gegeten. Maak me gewoon zorgen omdat ze niets bij te zetten heeft. Dank je wel voor je berichtje.