Peuter van 3,5 jaar wordt steeds vroeger wakker, hoe omkeren...

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door vanesje, 14 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vanesje

vanesje Fanatiek lid

17 jul 2006
    1.395
    0
    0
    Hij gaat gewoon om 7 uur 's avonds naar bed maar de ochtenden worden steeds vroeger sinds 2 maanden of zo. Hij is nu rond 6 uur wakker en wil dan echt niet meer slapen.

Later naar bed doen helpt niet want 6 uur wakker is 6 uur bij hem, dat schuift niet mee. Ik merk dat hij echt slaap tekort komt op deze manier maar krijg hem 's morgens niet overtuigd van nog eventjes verder slapen.

Wie heeft DE tip?

2. vanesje

vanesje Fanatiek lid

17 jul 2006
    1.395
    0
    0
    iemand ervaring met de babyzoo slaapwekker of de nijntje slaaptrainer?

3. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Ik lees mee, hier hetzelfde probleem!!

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Eerder naar bed doen (15-30 minuten). Als kinderen moe naar bed gaan vallen ze sneller in een diepe slaap en zijn ze eerder uitgeslapen. Iets eerder dus naar bedje toe.
    Ik heb het heel vaak zien werken (niet altijd maar goed, het is het proberen waard!)

5. vanesje

vanesje Fanatiek lid

17 jul 2006
    1.395
    0
    0
    Klopt dat werkt inderdaad wel dat eerder naar bed doen, is mij ook opgevallen. Dan zou het echt kwart voor 7 moeten worden 's avonds. Lukt niet altijd en is het bioritme ook niet sterker?

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

merk wel dat als ze later naar bed gaat.. ze sochtends inderdaad altijd vroeger wakker is
    dus dat idee kan best kloppen denk ik :)

hier hebben we het overigens anders aangepakt
    ze mag in bed spelen.. (of op dr kamer) maar pas als het licht is mag ze dr kamer uit.
    vaak gaat ze dan spelen en doet tussendoor nog even een hazenslaapje of 2.
    vervolgens is ze supervrolijk en uitgeslapen als ze uit bed komt

zodra het weer eerder licht word.. komt denk ik de nijntje slaaptrainer of iets dergelijks wel op haar kamer
    want eh.. kwart voor 6 licht betekend niet dat mama ook al om kwart voor 6 uit bed wil :)

7. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Saskia, wij doen het ook zo hier, hihi. Het werkt wel en ik hoop ook dat ze straks met de zomer zo´n slaapwekker gaat accepteren ipv op het licht het te doen. Maar mijn dame is net 2 jaar. Ik denk dat dan zo´n slaaptrainer nog niet goed werkt want ze ligt ook nog in ledikant dus dan moet je echt goed uit je bed turen naar nijntje. Denk zelf meer aan een nachtlampje dat op een timer aangaat, dat valt dan meer op... Maar ja, wil ook weer niet dat ze er prematuur van wakker wordt, haha.

8. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Dat is een nacht van 11 uur. Lijkt me niet geheel ongewoon eerlijk gezegd.

9. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hier ook 11 uur.. van 7 tot 6 meestal

alleen zoals hierboven al gezegd.. later naar bed is over het algemeen vroeger wakker
    dus 7 uur is prima voor ons :)

10. Demie1983

Demie1983 Actief lid

5 jan 2010
    173
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook zo pfff, onze dochter is al wel 4,5 maar werd ook steeds vroeger wakker, afgelopen weekend zelf kwart voor 5 !!!! En dan ook echt klaar wakker, en wij heel chaggie :,(
    Maar we hebben nu een radio op haar kamer op de tijdklok gezet en die gaat om 6.40 aan en dan mag ze uit bed om te gaan spelen, tot die tijd moet ze in bed blijven. Nu ben ik vanaf maandag begonnen om op haar kamertje beter te ventileren (dacht altijd dat dat te koud voor haar zou zijn) maar ik weet niet wat nou heeft geholpen maar ze slaapt zelfs langer dan dat de radio aangaat, gisteren kwart over 7! Allemaal weer blij hier!

11. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Elf uur slaap is heel normaal op haar leeftijd. Hier is het trouwens bij beide kinderen: hoe later naar bed, hoe later eruit. Hier is het twee uurtjes middagslaapje nog en ongeveer kwart over acht naar bed en kwart voor acht eruit momenteel. Doe ik ze eerder naar bed, zijn ze ook eerder wakker. Dat van eerder naar bed en later wakker herken ik dus niet. Daarbij is het heel normaal om steeds wat minder slaap nodig te hebben...

12. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ik denk ook dat een nacht van 11 uur normaal is voor die leeftijd en het zeker logisch is dat een kind wat ouder wordt ook minder slaap nodig heeft.

Misschien proberen anders die 11 uur slaap te verschuiven? Dus juist wel proberen elke avond 5 min te rekken met naar bed gaan tot uiteindelijk half uur/uur later?
    Dat hij slaapt van 20 tot 7 uur?

13. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    mijn dochter slaapt van half 8 tot 6 ongeveer, soms half 7. We hebben een digitale wekker op haar kamer gezet en ze mag niet van haar kamer voor de 7. (7 uur dus). De helft van de keren werkt dat. Anders komt ze bij ons liggen tot de 7.

14. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Hier hadden we hetzelfde probleem, maar sinds we deze wekker hebben is het probleem afgelopen :D

Bekijk bijlage 115659

Hij is nog wel steeds tussen 6 uur en half 7 's ochtends wakker, maar hij komt nu niet eerder dan 7 uur uit bed. Ideaal!

15. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    Waar kun je die wekker kopen? Het Kruidvat had ze ooit eens maar die waren zo uitverkocht. Hier is mannetje soms om 7.30 wakker maar regelmatig om 6 of 5 uur. Weet niet waar het aan ligt. Het vervelende is dat ie dan gelijk het hele huis bijelkaar gilt, hij wil er dan gelijk uit of bij ons in bed. Mama is dan niet blij :(

16. vanesje

vanesje Fanatiek lid

17 jul 2006
    1.395
    0
    0
    we hebben hier sinds paar dagen nachtlampje op tijdschakelaar gezet en het werkt! We hebben gezegd dat hij mag pas roepen of lekker moet slapen totdat lampje vanzelf uitgaat 's morgens. Want dan is de nacht voorbij. Lampje gaat om 7 uur aan en vanmorgen werd hij wakker van uitgaan van het lampje, geeft een klein klikgeluidje.

17. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Vanesje: Zou nou ook weer niet willen dat ze wakker wordt van het geluid van het lampje want mijn peuter is echt zo sjaggie als ze niet uitgeslapen is en elk kwartiertje is meegenomen omdat ze 's middags niet meer slaapt... Ligt die klik aan de tijdschakelaar of ligt ie aan het lampje? Wij hebben hier zo'n roze lampje (in de vorm van een lampje ook ;)) van Prénatal dus als jij die ook hebt ga ik het toch in de gaten houden. Vannacht voor het eerst namelijk dat we hebben gezegd dat als ie aan gaat, ze ons mag roepen. Eigenlijk dus omgekeerde van jou ;) Ben erg benieuwd, hoop dus dat ie geen 'klik' doet.

18. vanesje

vanesje Fanatiek lid

17 jul 2006
    1.395
    0
    0
    Ligt aan de tijdsschakelaar, en dat is wel een beetje een ouderwetse dus dat wordt morgen even naar de Praxis ;)

Deel Deze Pagina