Een week de luier uit...

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Kiekske, 31 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Hoi,

Officieel hoor ik nog niet in dit gedeelte thuis, maar hier zijn er toch meer ervaringsdeskundigen...

Mijn zoontje, bijna 2, geeft perfect aan als hij moet plassen/ poepen. Vanaf dat hij 1,5 jaar is zetten we hem spelenderwijs op het potje, zodat hij er aan kan wennen. Dit gaat goed, hij vindt het leuk op het potje.
    Steeds vaker gaf hij aan geen luier meer om te willen, dus afgelopen vrijdag hebben we zijn luier uit gedaan en kijken we hoe het gaat.

Vrijdag zelf ging niet zo, maar aan het einde van de dag ging hij zelf naar het potje en plaste er flink op. Gisteren was een supergoede dag. Continue zelf naar het potje.
    Vandaag een zeer wisselende dag.

Hij vindt het plassen op het potje erg spannend. Hij gaat zitten, zijn plas komt en dan staat hij op.

Wordt dit beter gedurende de week? Hoe is dit bij jullie verlopen?

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Je bedoelt dat hij niet lang genoeg blijft zitten om te plassen? Lukt het als je hem rozijntjes geeft, of naar tv laat kijken?

3. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Hij kan heel lang op het potje zitten. Hij staat alleen op als hij begint te plassen. Alsof hij er van schrikt. En dat opstaan komt net op het verkeerde moment zeg maar ;)

Net tijdens het eten zelf opgestaan, naar het potje gelopen en een grote plas gedaan. Wel weer met opstaan tussendoor, dus een natte keuken...

4. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Lijkt mij dan dat hij nog niet het helemaal begrijpt?
    Het is meer routine voor hem geworden hij snapt dan nog niet dat hij daarwerkelijk daar moet plassen?

Maar schrikt hij niet af van natteheid? Dochter hier gaat in paniek als ze "morst".

5. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Hij begrijpt het wel echt. Als hij een plas voelt aankomen, rent hij echt naar het potje. Het is meer dat hij schrikt als de plas daadwerkelijk komt.

6. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Dat heeft mijn zoontje met poepen. Ik blijf er dan bij en hou hem op het potje door lekker te kriebelen, af te leiden of wat dan ook.

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik moet ook wel bij mn zoon blijven hoor, hij zegt vaak "Ohnee ik hoef niet te plassen" en als hij dan naar beneden kijkt, komt er toch plas.

8. susy26

susy26 Niet meer actief

Jongste word bijna 3, en word toch ook al wel vies vd luier. Paar keer geoefend op de wc, maar hij vind t nog eng. Komt heus wel, ging bij z'nbroer ook. Hij werd 3 en in die zomer is tie plaszindelijk geworden . Hopelijk de poging deze zomer hihi

9. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ja hij begrijpt het "aangeven" en het gevoel van "o het komt ik moet daarheen" maar daarna het systeem niet lijkt mij. Of hij is gewoon nog bang. Ik zou gewoon niets doen en hem zo laten.

Mijn dochter geeft aan en loopt zelf naar wc 10x per dag, maar ze is doodsbang zonder luier te komen ze gaat dan ook met luier op en ze gilt als ze naakt moet lopen of in onderbroek ze klimt dan commode op em doet zelf luier aan. Ze is gewoon te bang om controle te verliezen want als ze per ongeluk plast naast of in onderbroek ze is helemaal overstuurd en huilt erg lang en klacht dat het vies rn bah is.
    Ik laat haar gewoon zo tot ze controle uit de handen wil laten want zindelijk zijn kan ze en begrijpt alles maar klamt zich vast aan "luier" en "veiligheid".

10. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Bedankt allemaal. We lassen even een pauze in. Het is niet het goede moment. Hij slaapt erg slecht, is super chagrijnig en mama ondertussen ook. Over een paar weken beginnen we gewoon weer opnieuw.

Deel Deze Pagina