Onze zoon is vrij lang voor zijn leeftijd. Hij is nu 2 maanden niet bij het cb geweest, maar de laatste keer was hij al 90cm, en hij is nog meer gegroeid. Hij past nu nog maar net in zijn autostoeltje. Wij hebben de Römer king plus. De verstelbare neksteun staat al op de hoogste stand en dat past nog maar net. Nu zat ik net op internet te kijken, en bij stoel nummer 2 staat vanaf 15 kg ( is hij wel) tot 36 kg of van 4 tot 12 jaar. Hij is nog geen 2, kan hij dan al wel in stoel 2? En welke hebben jullie?
Mij hebben ze in de winkel verteld dat je kindje minimaal 15 kg moet wegen, omdat anders de gordel niet blokkeert. Wat betreft stoeltje 1: je kindje is er pas uitgegroeid als zijn nekje niet meer beschermd zit in de steun (zodra hij met de bovenkant van zijn oren boven het stoeltje uitsteekt). Ook dat is mij in de winkel verteld. Zelf zou ik nu nog niet overgaan op stoeltje 2. Stoeltje 1 zit vast in de gordel en hij zit zelf ook nog eens vast. Dat is veel veiliger dan stoeltje 2 waar hij enkel met de autoriem vastzit.
mijn zoons gingen beiden met 18 mnd oud over op de 2/3 stoel. Ze waren 1m en 98 cm en beidde 18 kilo. Zij moesten dus echt over,vanwege hun lengte en gewicht. Mijn meisje blijft er tot dat gewicht of lengte ook in zitten. Zij is ook erg lang dus zal er rond de 20 a 21 mnd ook uit zijn als ze zo hard blijft groeien. Ik zou in jouw situatie nog even wachten tot hij 18 kilo weegt of voorbij de 95 cm is.
maxi cosi zei bij echt 15 kilo anders blokkeert de autogordel (want deze heeft geen eigen harnasje he) niet genoeg. Daarbij maakt de leeftijd dus niet zoveel uit.
Mijn dochter is 1 meter en 16 kilo en zit echt nog prima in stoel nr 1. De gordel zit nog niet eens op de bovenste stand, dus ze blijft hier nog voorlopig in zitten. misschien dat er verschil zit tussen de stoelen, maar kan me niet voorstellen dat mijn andere dochter van 93cm nu over zou gaan naar volgende stoel.
Mijn zoon is 1 meter, maar weegt 13 kilo. Hij komt al wel met de helft van zijn hoofd boven de autostoel uit. Dus dit is niet veilig, maar omdat hij nog geen 15 kilo weegt is een autostoel nmr 2 ook niet veilig?
welke stoel hebben jullie? Hier maxicosi toby, en mijn dochter komt echt niet met haar hoofd er bovenuit. Ligt natuurlijk ook aan de bouw, haar lengte zit vooral in de benen.
Wij hebben een maxi cosi priori en daar komt hij dus ruim met zijn hoofd boven de stoel uit. Wij hebben ook een tobi en daar is het inderdaad niet omdat je de hoofdsteun hoger kunt trekken.
Jeetje, ik lees een kindje van 18 maanden welke niet meer in stoeltje 1 past????? Mijn kindje is nu 18 maanden en heeft sinds een week geen maxi cosi meer maar een stoel groep 1!! En nee, zij is geen lilliputter Ik heb met veel mensen het idee dat ze veel te snel door gaan naar een volgend stoeltje. Hoeveel kids gaan met 9 maanden of eerder al wel niet over op een groep 1 stoeltje omdat het niet meer zou passen... Ff goed kijken mensen hoe een hoofdje zou moeten zitten in de stoel voordat er naar de volgende stoel overgegaan wordt. Dát is mijn gratis en voor niets tip. Groep 0: hoofdje mag niet uitsteken, maar er hoeft ook niet cm's ruimte tussen hoofd uiteinde en stoelrand te zitten. Groep 1: nekje moet ondersteund worden, hoofdje niet. Enneh, knappe baby die met 9 maanden niet meer in de mc past als je er voor zorgt dat het kruis goed tegen het riempje aan zit
Dit betreft mijn zoons, zij waren wel al dik 18 kilo bij 1m en 98 cm. Denk niet dat jouw meisje van 18 maanden oud dat is en mijn oudste pastte met 3,5 mnd al niet meer in de cosi,die was 80 cm en ruim 9,5 kilo lang,wel 12 jaar geleden. Die stoelen gingen maar tot 18 kilo en dan moet je wel overstappen. en ze hebben ook een lange bovenlichaam dus dat scheelt ook,zij kwamen er ook al met hun kruin bovenuit. Nu is het wel zo dat mijn kids abnormaal hard groeien,tja lange vader lange kids Hadden ze er toen maar langer in gepast,dan had ik niet zo veel geld uit hoeven geven en zo veel voor ze hoeven shoppen. Mijn meisje van 12 maanden zit ook al in de groep 1 stoel vanaf 8 mnd oud,maar ook zij was al net zo groot als een kindje van 1,5 jaar en nu zelfsa word ze met haar 12 maanden al vaak 2 geschat. De lengte is gewoon iets waar ik niets aan kan doen,ze groeien nou eenmaal zo hard.
Volgens je onderschrift is je dochter 86cm en 10kilo? Wel apart dat ze op 2 wordt geschat, want de meeste kindjes van ruim 1 jaar zijn rond 86cm en dragen ook maat 86. Maar los daarvan, mijn dochter was zo lang met ruim 2 jaar (prematuur), en paste met die lengte en 12 kilo nog in de maxicosi.
wij hadden met de oudste het probleem dat hij te lang werd maar nog geen 15 kilo woog. we hebben een 123 stoel voor hem gekocht. Ik vind hem lastig goed vast te maken met de gordels, hij zat eerst in een isofix stoel, maar nu heeft hij wel een autostoel die op lengte en breedte aan te passen is, mét een vijfpuntsgordel.
Eerlijk gezegd blijf ik dat een vreemd verhaal vinden... Als je een pasgeboren baby in een Maxi Cosi hebt, kom je toch ook niet aan die 15 kilo? Tenminste, niet bij mijn kinderen... Een maxi cosi pebble meegt 4.1 kg, met een pasgeborene erin komt je misschien net aan de 7,5 kilo. En voor het blokkeren van de gordel maakt het, naar mijn idee, niet uit of je kindje een eigen gordel heeft of die van de auto gebruikt. Dat gezegd: Mijn kinderen zijn pas laat overgegaan, want die haalden de 15 kilo niet op de gestelde leeftijd. Jitte (3 jr en 8 mnd) zit nu op 13.3 kilo en is 98 cm. Ze past nog in haar autostoel, (romer king, modelletje van 4 jaar geleden) al word het nu wel wat lastiger met een dikke jas aan. Als het weer zomerjassen weer word, zal het wel weer passen. Tot die tijd, lekker proppen...
Ik denk dat dat ook de reden is dat mijn dochter nog prima in de stoel nr 1 past. Hier hebben ze zelden hun winterjas aan in de auto. Alleen bij hele korte ritjes (en dan zit ze natuurlijk ook goed vast, maar iets minder comfortabel). Maar zonder jas zit ze er gewoon prima in.
Ja, zonder jas is idd makkelijker, maar dat is weer zo'n gedoe. Voor de lange stukken doen we dat meestal wel, maar ik moet elke dag ook 4x naar school rijden voor Jelle en dan is zonder jas wel erg fris 's morgens in de auto.
Ik heb naar maxi cosi gebeld en ze zeiden dat als het kind met zn hoofd boven de bovenkant uit komt overstappen. Lengte en gewicht zijn richtlijnen.
2 dagen terug is mijn dochtertje opgemeten bij de kinderarts in het zh, ze is 87,5 cm,volgens de groeicurve in het ziekenhuis komt haar lengte overeen met een gemiddelde 2 jarig meisje. Dus snap dat ze met haar maat 92 wel 2 word geschat. meisjes van 12 mnd zijn gemiddeld 75 cm volgens de groeicurve. Mijn meisje heeft een lang bovenlichaam en paste er met 78 cm al niet meer in omdat ze met haar hoofdje erboven uit kwam,boven de rand van de maxicosi. Was langs de anwb gereden en liet het zien en die zeiden overstappen op vervolgstoeltje,ook de cb arts adviseerde me over te stappen omdat haar kruin er al flink bovenuit kwam. Het ene kindje komt er met die lengte eerder boven uit dan het andere kindje,het ligt er maar net aan of ze een lange bovenlichaam heeft.
Mijn oudste is pas een paar maanden geleden naar autostoel 2 gegaan. We hadden een Maxicosi Tobi. Hij woog toen 18kg en was 106cm lang toen hij met zijn hoofd boven de stoel uit kwam. Hij was toen dus al ruim 4 jaar.
je bedoelt dat een maxi cosi met kind erin geen 15 kilo weegt?? nee dat lijkt mij ook niet haha. Met het blokkeren van die 15 kilo bedoelen ze ook niet de autostoel groep 0 he..maar die van groep 2/3, het gaat er ook niet om dat de stoel blokkeert, maar het kindje wat erin zit. Hier ook laat over. Met 16 maanden pas uit groep 0, ze is nu 4,3 jaar en zit nog in groep 1 autostoel. Ik heb wel een kleintje maar idd geen lilliputter zoals maartje zegt