Peuter kan de autostoel los krijgen, wat nu?

Discussie in 'Verzorging' gestart door september08, 5 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.969
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Toeval bestaat niet. Gisteren hebben we twee lange autoritten gemaakt en op de terugweg zijn onze zoon: "Ik wil de gordels uit." en even later: "Ik ga deze los maken." Hij zat al met zijn vingers aan de knop. Ik heb maar net afgewacht of het zou lukken en heb gevraagd of hij zich verveelde en of hij dan misschien met de iPad wilde spelen. Tja, je moet wat, haha. Hij heeft nog een uurtje zoet met de iPad zitten spelen. Ik laat hem er niet zo vaak mee spelen en zeker niet zo lang. Maar voor in de auto vond ik het wel even een oplossing.

Dus mocht je toeallig een tablet hebben...

2. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    haha.. Ja die hebben we wel...
    Maar hij doet het al snel op autoritjes naar oma van een kwartier.
    Of naar mijn werk/kdv van een half uurtje.
    Daarvoor krijgt hij hem niet.

Hij zit nu in de stoel met de normale gordel, hij doet soms de bovenste naar beneden, maar blijft meestal wel om.
    Hoop alleen dat hij wel goed werkt, hij is net 16 kg denk ik. Maar wel 105 lang ongeveer...
    Maar zoiezo beter als niets of erger uit de stoel komen...

3. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Ik hoorde laatst een hele simpele (en schijnbaar doeltreffende) oplossing. Een strookje klittenband (harde kant) op de knop plakken.
    Dat voelt niet fijn en dan blijven ze er wel vanaf. Zal ook ongetwijfeld niet voor ieder kind werken, maar het valt te proberen.

4. clowntje

clowntje Actief lid

21 apr 2009
    417
    0
    0
    Land van Maas en Waal
    Ik heb ook nooit begrepen waarom je de sluiting zo lastig dicht krijgt en zo makkelijk open. Bij het dicht krijgen moet je altijd even puzzelen, niet altijd even makkelijk als je kind krijst en tegenstribbelt. En bij het losmaken is het knopje drukken, klaar.

5. huggy

huggy Actief lid

10 apr 2012
    345
    0
    0
    Gastouder
    Dordrecht
    Vervelend probleem, maar redelijk simpel op te lossen!
    Er zijn speciale stickers waarmee het een stuk minder prettig wordt voor je kindje om de gordel open te maken zie hier een voorbeeld: Autogordel Stekeltjes | 70205

6. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Het is wel een andere sluiting..
    Op de onderkant zit een smal knopje, krijg ik dat ding nooit opgeplakt..
    En hij zit zo strak nu dat ik zelf heel hard moet duwen, AOW mijn vingers...
    Geloof d'r niet zo in dus..

Deel Deze Pagina