Afscheid KDV

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Druif78, 1 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Mn zoontje gaat binnenkort voor het laatst naar het KDV. Hij zal daarna naar een gastouder gaan.

Een paar vraagjes:
    - heeft iemand ervaring hiermee? Hoe reageerde je peuter? Besefte hij het? heb je hem/ haar voorbereid?
    - Hij heeft ook echt een vriendje daar. Zal het op die leeftijd " uit het oog, uit het hart" zijn? Of moet ik een kaartje meegeven met een telefoonnummer zodat ze nog eens kunnen afspreken? ( is sowieso wel leuk denk ik?)
    - iemand ideeën voor een traktatie?
    - en een cadeautje voor de leidsters?
    - zou het ook gebruikelijk zijn om te trakteren bij de gastouder op zn eerste dag daar of is dat overdreven?

2. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.031
    1.852
    113
    Provincie Groningen
    Mijn dochter is 3 maanden ouder en die zou het erg goed beseffen als ze niet meer naar het kdv zou gaan, ze heeft het daar zo naar haar zin.
    Ik zou het wel proberen uit te leggen.
    Ik zou persoonlijk geen telefoonnummer geven...tenzij ik het ook goed kan vinden met de moeder van het kindje.
    Zou er zelf ook niet zo op zitten te wachten, mijn sociale leven is druk genoeg en onze dochter heeft genoeg vriendinnetjes waar ze mee speelt.
    Voor de traktatie gewoon ff googelen...zijn genoeg sites met leuke traktaties.
    Bij de gastouder trakteren zou ik niet doen.

3. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Bedankt voor je reactie!
    Hij heeft het ook erg naar zn zin, zie er gewoon tegenop om het hem te vertellen. Maar met name voor zn vriendje die hij dan niet meer zal zien!
    Ik heb verder helemaal niks met de moeder van dat kindje dus zie het ook niet zo voor me van dat telefoonnummer geven, maar vind het ook zo definitief om de deur helemaal te sluiten voor verder contact. Weet dus niet zo goed hoe ik dat moet aanpakken...

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik heb er geen ervaring mee Druif, maar waarom gaat hij bij het kdv weg als hij het er zo naar zijn zin heeft?
    Lijkt me best heftig, helemaal gezien hoe hij zich de laatste maanden voelt.

Mijn zoontje's beste vriendjes' moeder is een goede vriendin van me. Ik denk dat dat zo werkt op deze leeftijd. We zien ze wekelijks, maar toen ze tijdens de zomervakantie 6 weken weg waren, heeft hij geen 1x gevraagd waar zijn vriendje was. Kinderen herinneren zich later bijna niks meer van deze periode omdat hun geheugen nog niet goed werkt, ze vergeten dus ook nog heel snel.

5. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Dat is een geruststelling idd. Tijdens vakanties heeft onz zoon het ook niet over zn vriendje maar wel in combinatie met het KDV. Als hij is geweest heeft hij het wel over hem en als hij moet gaan vraagt hij soms ook of zn vriendje er zal zijn., En als dat zo is dan is hij wel enthousiaster om te gaan!
    Hij moet daar helaas weg omdat ik na mn zwangerschapsverlof onregelmatig ga werken. Flexibele opvang is niet mogelijk bij ons KDV jammergenoeg!

Deel Deze Pagina