Eerste hapjes vanaf 6 maanden?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Linky, 29 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Dag,

Mijn dochter is vandaag 4 maanden oud, ze krijgt nog volledige borstvoeding. Nu laat ze alle signalen zien dat ze toe is aan de eerste hapjes vaste voeding:
    - ze heeft zo snel weer honger dat ik een extra voedingsmoment heb ingelast,
    - sinds kort is ze ook snachts weer wakker,
    - ze is constant overal op aan het sabbelen en kauwen, vooral op de handjes,
    - en ze is zeer geïnteresseerd in ons eten.

Maar nou lees ik op verschillende sites dat je bij borstvoeding beter kunt wachten tot ze zes maanden oud zijn voordat je hapjes vaste voeding gaat geven.
    Wat is volgens u het beste om te doen?

Nog één noot: mijn productie loopt volgens mij niet terug. Wanneer ik kolf komt er makkelijk anderhalve voeding uit.

Alvast bedankt!

2. Nutricia

Nutricia Bekend lid

4 jun 2014
    537
    0
    0
    Hi Linky,

Dankjewel voor je bericht op het forum. De signalen die je dochter geeft, duiden er inderdaad op dat ze toe is aan vaste voeding.

Kindjes tussen 4 en 6 maanden krijgen meestal nog 4 a 5 keer per dag borstvoeding. Daar tussendoor kun je een fruithapje en een groente hapje geven. Het fruithapje geef je meestal tussen de eerste en tweede voeding in. Het maaltijdhapje geef je tussen de derde en vierde voeding, tegen de avond. Let er op dat je de hapjes niet te dicht op je borstvoeding geeft, anders zal je kleine daar minder van kunnen drinken. De hapjes zijn op deze leeftijd puur bedoeld als oefenhapjes en vervangen geen borstvoeding. Overleg voor je start met vaste voeding altijd eerst even met je consultatiebureau.

Veel plezier gewenst met de eerste hapjes ;)

Groetjes,
    Samara - Nutricia voor jou

Deel Deze Pagina