Peuter keel en neusamandelen verwijderen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door fidel2010, 11 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    2 juni worden bij dl de neus en keel amandelen verwijderd, en oortjes schoongemaakt, maar ik had even wat vragen en op zoek naar ervaringen

In de brochure staat geen flesjes of speen, maar nu kan ze wel uit de open beker drinken, maar doet dit nog niet altijd.. Er staat dat ze veel en vaak moeten drinken... Thja wat is beter... Flesje wel goed drinken, open beker en weinig drinken...

De speen (okee geen discussie mooi om af te leren, daar is zij nog niet aan toe) ik snap geen uren rondlopen met speen, maar om even in slaap te komen?? Is dat een probleem ??
    Ik heb begrepen zuigen vergroot t effect tot bloedingen

Dan had de assistent het over weinig melkproducten de eerste dagen ivm slijmvorming, (lactose) dus ook geen borstvoeding, maar met verkoudheid heeft ze ook geen last van slijmvorming met bv.. Borstvoeding lijkt mij toch een veilige en juist snel genezende iets..

En verder gewoon de ervaringen hoe heb je het beleefd, waar moet je rekening mee houden ??

2. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Je zou zelf de beker vast kunnen houden? Of een rietjesbeker?
    Mijn zoon was ook net twee en die hebben we op schoot genomen en uit een open beker laten drinken. Geregeld kleine slokjes, ging prima. Maar ik zag genoeg andere kindjes met flesjes hoor.

De speen hebben we 's avonds wel gegeven, maar wel even uitgekookt.

Hoe t zit met bv weet ik niet, dat heeft mijn zoon nooit gehad. Maar gewone melk gaf ik mijn zoon na een dag ook alweer hoor. Dus bv zou ik zeker geven. Kolf je af? Want aan de borst drinken lijkt me niet prettig na zo'n ingreep. Dan zou ik het in een bekertje doen.

Hier zijn de ingrepen en herstel goed verlopen. Na de keelamandelen wel anderhalve week thuisgehouden en niet naar t kdv. Maar dat was vooral omdat hij 's nachts nog best wel last had en minder sliep. Overdag niets aan de hand.

Neusamandelen en buisjes waren trouwens met 1,5 jaar en keelamandelen met net 2 jaar. Na die laatste ingreep nooit meer ziek en oorontstekingen, daarvoor maandelijks.

3. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ow en tip: bereid je kindje goed voor. Leg een beetje uit wat er gaat gebeuren. De eerste keer deed ik dat niet, want hij zou daar niks aan hebben (dacht ik), maar hij is nog vrij lang 's nachts in paniek wakker geworden.

Tweede keer wel gedaan en helemaal geen last van nare dromen/paniek.

4. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje wilde erg erg graag eten, dus hij kreeg die dag ladingen knijpfruit. Dat was erg gemakkelijk voor hem en niet scherp.

Sterkte alvast!

5. pearls

pearls Bekend lid

29 nov 2012
    656
    0
    16
    Heel veel sterkte vandaag!
    Lees nu net je berichtje.. Wij moeten binnenkort met onze zoon naar de KNO-arts.
    Ben heeel benieuwd naar jullie ervaringen. Hoop dat het allemaal mee zal vallen en hij niet al te veel pijn heeft!

6. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Bij mijn dochter in de uitslaapkamer hadden de andere kindjes wel gewoon een fles. Als dat de enige manier is waarop je kind wil drinken zou ik daar niet al te moeilijk over doen hoor :) melk dronk ze de dag na de ingreep ook weer.

Qua herstel ging het hier vlot, de dag erna had ze er eigenlijk niet veel last meer van. Ze wou ook gewoon eten, maar ik heb bijv wel de korstjes van het brood gehaald.
    S'nachts sliep ze gewoon door (voor het eerst sinds 2 jaar, wat een verademing).
    Ik heb haar wel een paar dagen binnen gehouden en niet te druk laten doen, lekker verwend met dekentjes, filmpjes en ijsjes :)

7. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Oh, heel veel succes vandaag! Ik had niet door dat het een ouder bericht was :)

8. pearls

pearls Bekend lid

29 nov 2012
    656
    0
    16
    Hoe is t gegaan, heeft je dochter er veel last van gehad?
    Vandaag gehoord dat bij onze zoon ook de neus en keel amandelen eruit moeten..waarschijnlijk kan het binnen 2-3weken.

9. pearls

pearls Bekend lid

29 nov 2012
    656
    0
    16
    Of iemand anders misschien met ervaringen???

10. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Het is 100% meegevallen, de dag zelf ze was als 2de dus mooi op tijd. Drinken wilde ze erg slecht, maar omdat ze bekend stond om eet en drinkproblemen mocht ze wel naar huis. Als t niet wilde moxht ze wel uit een rietje drinken en desnoods een fles met groot gat. Vooral de eerste 24 uur spenen vermijden, daarna was t geen punt meer, mits ze neit te hard zogen.

Maar de dag erna toch terug, ze zat tegen uitdroging aan, een nachtje ter observatie, dag 3 is ze uiteindelijk wel meg een fles enorm gaan drinken en mocht ze weer lekker naar huis. Heb haar ook lekker wel bv gegeven, geen probleem

Is er favoriet drinken dan zou ik t meenemen, dat wil nog eens helpen als ze niet willen drinken. En ze knappen er echt van op, ze is veel drukker vrolijker. Snurkt en kwijlt niet meer en niet om de week verkouden, een wereld van verschil nual en t is pas 3 weken geleden

11. angel10

angel10 Niet meer actief

Hoi Fidel,

wat goed dat je dochter zich al beter voelt!
    Mijn zoon van 3 jaar heeft afgelopen woensdag de neus en keel amandelen laten knippen. Hij heeft nu nog steeds pijn en krijgt verhoging. Hoe verliep dat met jou dochter?

12. pearls

pearls Bekend lid

29 nov 2012
    656
    0
    16
    Fijn Fidel2010 dat het zo goed is gegaan bij je dochter! En dat ze er ook zo van opgeknapt is!

En bedankt voor de tips, ik zal lekker drinken meenemen.

Vind t best spannend hoor..zal blij zijn als het achter de rug is en hij er geen pijn en last meer van heeft!

13. pearls

pearls Bekend lid

29 nov 2012
    656
    0
    16
    Angel10 sterkte voor jou zoontje! Hoop dat hij nu niet echt ziek word met de koorts en dat de pijn snel minder word. Geef je hem nog iets van paracetamol?

14. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Mijn dochter is 12 juni geholpen. De eerste dag deed ze niets anders dan overgeven, oud bloed dat ze ingeslikt had. De dag erna had ze veel buikpijn (ws spierpijn door het vele spugen) Pas dag 3 a 4 wilde ze weer een beetje eten. Daarvoor was het drinken en ijsjes eten heel miniem. Het is ons erg tegengevallen, onze dochter is nog nooit zo ziek geweest. Verhoging heeft ze niet gehad overigens

15. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Pijn heeft mijn dochter nog zeker een dag of 5 a 6 gehad

16. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Pijn heeft ze tot 6-7 dgn wel gehad, echter ze laat dat altijd heel slecht merken, maar daarna waren der driftbuien een stuk minder dus vermoed dat t van toch de pijn kwam.

Angel10 ik zal toch even ivm de verhoging toch bellen met de kno, want bij ons was de afspraak met verhoging of koorts of nabloedingen ffe bellen!!

17. angel10

angel10 Niet meer actief

Hoi dames,

Bedankt. Ik heb de poli kno assistente gesproken, en ze gaf aan dat de pijn wel twee weken kan duren en er daardoor verhoging kan optreden.
    Ik gaf de eerste dagen Diclefonac 125 mg en nu de paracetemol 240 mg. Ik bel morgen toch maar de huisarts op. Vermoeiende dagen als alleenstaande ouder. Elke nacht is hij aan het huilen van de pijn.

18. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Voor de nacht een extra zetpil? Ze gaven hier wel aan echt om de 6 uur de zetpil geven de eerste dagen, ook midden in de nacht, dan maar even wakker maar dan bleef de pijn beter onderdrukt

Ze heeft hier trouwens alleen int zh diclofenac gehad en thuis alleen paracetamol 4 x 240mg per 24 uur

Deel Deze Pagina