Onze dochter is nogal bang uitgevallen. Als er een vliegtuigje of helikopter hoog overkomt, vliegt ze al naar me toe. Pas waren ze voor ons huis aan het bladblazen of snoeien en toen lag ze helemaal in paniek en overstuur in bed te huilen. Vanavond was mijn man achter aan het schuren met de schuurmachine en dochter ligt voor en nu stond ze ook helemaal panisch in bed te krijsen. Ik kreeg haar niet rustig voordat mijn man klaar was met schuren. Toen ze een maand of 6 was, moest ze ook altijd huilen als ik aan het stofzuigen was. Dat is gelukkig over, maar 't is zo sneu voor haar. Herkenbaar voor iemand? Kunnen we er wat mee?
Ja gedeeltelijk heel herkenbaar, het is niet zo erg dat ze in bed krijst van lawaai. Maar ze houdt echt niet van harde geluiden ook. Als we op de fiets zitten en er komt een vrachtwagen voorbij rijden gaan haar handen op de oren. Van de week fietste ik met haar door de stad (zij bij mij achterop) en kwam langs apparaten van stoomboten die stonden te draaien, hup handen op de oren. Gisteren fietste ze op haar eigen fiets en toen kwamen we er ook langs, maar ze wilde er echt niet langs, ze gilde het uit. Op de peuterspeelzaal deed ze in het begin toen ze erop zat haar oren al dicht als de kinderen hun tassen over de grond lieten slepen. Ik weet ook niet wat ik eraan kan doen. Het leek me een keer leuk om naar de bioscoop te gaan met haar, maar als ze al zo'n hekel heeft aan harde geluiden lijkt me dat niet verstandig. Ik kan je helaas niet helpen, maar herken me wel in je verhaal.
Fijn dat meer kindjes er last van hebben. Ik doe altijd maar zo normaal mogelijk, zo van dat is een vliegtuig niks bijzonder, maakt alleen een beetje lawaai. Maar goed het helpt niet echt. Hopelijk groeit ze eroverheen.
ja herkenbaar.. heeft ze altijd al gehad. Op school gaat het super goed, maar bv schoolreisje wat minder omdat ze de terugreis heel veel last had gehad van de gilllende kindjes. Als ik ga stofzuigen of mijn haar drogen loopt ze al met haar vingers in haar oren een andere ruimte in. Het is wel erger geweest, ze raakt niet meer in paniek, maar ze blijft er gevoelig voor. Koekjes bakken is heel leuk samen.. maar die mixer is ook reden om weg te lopen. Nogmaals hier wordt het wel minder.. dat voorbeeld van die bladblazer heb ik ook eens meegemaakt die man zette dat ding precies aan toen we er langs liepen, ik schrok er ook van maar Sanne was echt volledig in paniek
Jep hier nu nieuwe klussende buren en een zoontje die bij harde geluiden (boren ed) met de handen op de oren huilt. Nu na ruim 2 maanden merk ik verbetering. Zo was het ook vreselijk op oudejaarsdag overdag. Zoontje was alleen maar met zijn handen op zijn oren aan het huilen. Hij is verder helemaal niet bang uitgevallen maar wel voor harde geluiden. Vliegtuigen en helicopters vind hij super interessant dus daar is hij dan niet bang voor.
Mijn dochter houdt ook echt niet van harde geluiden. Ze schrikt er erg van en raakt dan in eerste instantie in paniek. Een aantal weekjes terug had ze een observatiedag op de school waar ze waarschijnlijk heen gaat. Ze hebben daar een timerklok, die af zou gaan na 15 minuten, om aan te kondigen dat de zelfspelen activiteit was afgerond. Ze wist dat natuurlijk niet en was heel erg geschrokken van de zoemer en bijna een kwartier overstuur geweest. Inmiddels is ze wel zo ver dat ik haar makkelijk(er) kan kalmeren en ook wel uit kan leggen dat het harde geluid weer over gaat en dat het niks engs is.
Lisa is net zo. Maar het gaat echt al een stuk beter. Als er een brommer aankomt houdt ze haar handen wel al bij haar oren, maar wacht ze af of het lawaai hard genoeg is om haar handen op haar oren te doen. Maar als Eva zich echt pijn doet en hard begint te huilen, gaat Lisa ook huilen, door het lawaai. Stofzuigen vond ze altijd vreselijk, zat ze met haar oren op de bank nog net niet te huilen. Maar dat gaat ook al veel beter. Lisa is een erg gevoelig kindje, huilt ook snel. Bioscoop gaat trouwens wel heel goed, ze is voor het eerst geweest toen ze 2,5 was. Stilzitten was wel moeilijk , maar het geluid is vaak wel aangepast voor kinderen. Zaterdag was de dansvoorstelling van Eva en er was ook een 'eng' stukje met harde geluiden en toen begon ze ook wel even te huilen. Terwijl ze thuis wel engere films kijkt, maar dan staat het geluid niet zo hard.
Fijn om te lezen dat andere kinderen het ook hebben, maar dat het met de jaren ook minder heftig lijkt te worden. 't Is hier wel even vervelend aangezien het hele huis aan de buitenkant geschuurd en geschilderd moet worden. Dus de schuurmachine gaat nog wel een paar keer aan. We moeten echt even rekening houden met wanneer we schuren, zodat ze niet net op bed ligt.
Zo herkenbaar...mijn zoontje is nu drie en is ook angstig voor harde geluiden... Momenteel is het nog steeds dat hij het heeft over de harde klap (onweer van 1.5 week geleden ongeveer waar ik overigens ook van schrok) en dat hij er ook volgens mij van droomt.... Stofzuiger, wasmachine (centrifuge), boren etc allemaal te harde geluiden waar hij als hij het hoort meteen op reageert door verschrikt te kijken... Wat is dat nu te zeggen en vervolgens naar mij toe te vluchten. Momenteel lijkt het bij hem wat erger te worden maar ik denk dat dat ook komt omdat hij meer fantasie krijgt en droomt.
Hier ook, wij hebben een koptelefoon voor haar (ruim 3,5), want er moet toch af en toe gezogen, geboord of geslepen worden. Nu hoeft hij zelfs soms niet meer op, of zet ze hem na een tijdje zelf af voordat het geluid afgelopen is.
Heel erg herkenbaar. Hier een peuter van 2 jaar en 2 maanden en mixer, stofzuiger, vrachtwagens, brommers, vliegtuigen, grasmachine, snoeischaar, ... Ik moet nog maar naar de stofzuiger lopen of ze is al in paniek en begint te huilen. En het is echt schrik want ze verstijft gewoon. Ik hoop ook dat het wel betert met de jaren... Moet wel zeggen dat het echt een bangerd is. Ze is ook bang van elk dier dat je kan opnoemen: ja zelfs voor een vliegje begint ze te huilen en is ze in paniek. Dat vliegje moet onmiddellijk uit haar buurt. Laat staan dat we buiten een ijsje gaan eten en er een duif haar richting uit komt (en dan spreek ik over 15 meter van haar af). Dus wellicht niet verwonderlijk dat ze dan ook bang is van harde geluiden .
Mijn dochter houdt ook niet van harde geluiden. Is inderdaad een hele tijd bang geweest voor de stofzuiger. Eén van ons ging dan stofzuigen en de ander was beschikbaar om haar op schoot te nemen, want ze ging standaard huilen. Gelukkig gaat dat nu wel beter, al vindt ze het nog steeds niet leuk en is ze altijd blij als ik klaar ben. Het scheelt dat het nu bekend is. Ik kan nu gelukkig ook stofzuigen als ik alleen thuis met haar ben. Als er andere onverwachte geluiden zijn, vindt ze dat ook altijd naar: buren die aan het boren zijn, glasbak bij de supermarkt die geleegd wordt, vuilniswagen die containers leegt, brommer die hard langs komt rijden, luchtalarm, keukenmachine, dat soort dingen. Ze klampt zich dan helemaal aan mij vast. Het scheelt soms als we uitleggen wat er gebeurt / wat het is. Bijvoorbeeld bij het boren van de buren. We hebben uitgelegd dat de buurman aan het klussen is. (Ze weet wat klussen is, want ze heeft opa een aantal keer zien klussen.) Iedere keer dat we nu klusgeluiden horen in de buurt komt ze aanrennen en zegt ze: "buurman, klussen!" Bij eenmalige harde geluiden helpt dat echter niet. Dan blijft ze bang.
Goede om in ieder geval te blijven benoemen wat er aan de hand is. Luchtalarm moet ik ook elke maand goed omm denken inderdaad. Gisteren heeft manlief geschuurd toen ze bij mij was en nog niet op bed lag. Nu geen hysterisch gedoe, alleen bang kijken en ze was blij dart het klaar was. Dus misschien dat ze het m.n. in haar veilige bedje heeft..
Heeeeeeeel herkenbaar! Hier zat ze schreeuwend onder de tafel toen papa de randjes van het gras trimde..... en de blower voor je handen in toilet panisch wordt ze daar van! Föhnen mag nu wel bij haar maar als ik mezelf föhn dan doet ze haar slaapkamerdeur dicht
Ik vergeet het geluid van de mixer en staafmixer. Dat moeten we echt even aankondigen en dan nog vindt ze het vreselijk
Haha ik was vanavond aan het pureren voor de jongste en inderdaad, dat hadden we moeten filmen eigenlijk. Maar goed ik ben al lang blij dat meer kindjes het hebben, hoewel het erg vervelend en lastig is af en toe.
Oh ja je hebt ook van die hele harde handen drogers. Echt niet dat Lisa daar haar handen in doet en het liefst gaat ze ook niet naar de wc als ze hoort dat er zo'n harde is. Een gewone handen droger wil ze soms haar handen wel onder doen.