Het is hier wel eten wat de pot schaft. Maar ik zorg wel dat de pot vaak genoeg schaft wat ze lekker vinden. Als ze wat ouder zijn mogen ze 3 dingen aangeven die ze niet willen eten. Maar nu wil ik het nog even blijven proberen om ze een brede smaak mee te geven. Gek genoeg vind onze dreumes tabasco lekker. Soms kan een kleine aanpassing al helpen om ze het te laten eten. Bij groente hebben wij bijvoorbeeld (bij onze wel een stukje jongere zoon) appelmoes erdoorheen gedaan, telkens een beetje minder. Willen ze echt niet eten mogen ze achteraf nog een droge boterham. Ik dwing mijzelf en mijn vriend trouwens ook een beetje om te eten wat wij zelf niet lekker vinden, anders kan ik bijna niks meer op tafel zetten.
Ik ben zeker niet van het apart koken, maar als hij nu alleen geen rijst lust zie ik het probleem niet. Onze oudste eet alles behalve rijst, dus die krijgt dan couscous als wij rijst eten. En als je "Nederlands" kookt heb je het over aardappelschijfjes en kip. En de Hollandse stamppotten en gewoon agv bv. Dat vind hij ws ook erg lekker dan.
Ik kook niet echt apart, maar deed er vaak wel wat bij. Onze dochter wou heel lang geen saus, dus at ze kale rijst en pasta. Maar dan kookte ik wel wat extra groente voor haar. Dus wij aten rijst met saus(waar groente is zaten) en zij at kale rijst met broccoli(of andere groente). Op een gegeven moment wou ze ook saus hebben en nu eet ze bijna alles zo mee. Behalve bami.