peuter/kinderauto stoel groep 123 Joiie of Cybex

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door moonroosje, 4 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moonroosje

moonroosje Actief lid

16 jan 2014
    208
    5
    18
    Goededag allemaal,

Wij hebben een zoontje van ruim 2,5 jaar oud. Wij zijn op zoek naar een veilige goede autostoel voor hem met isofix. Ik twijfel zelf tussen de veiligheid tussen gordels of een vangveiligheidskussen. Wat denken jullie?Tuurlijk is achterwaarts vervoeren het meest veiligst misschien. Maar volgens mij mag mijn zoontje al wel tegen de rij richting inkijken met zijn 14 kilo.

Ik heb de test van anwb en consumentenbond bekeken. Deze 3 kwamen goed uit de bus: Cybex Pallas M-Fixx, Joiie Transcend, Joiie Trillo Shield. De laatste (Joiie Trillo Shield komt het beste uit de bus met 'laag risico op letsel bij een frontale botsing. Alleen het nadeel schijnt te zijn dat de zitting wat krapper is. Wat zijn jullie ervaringen en mening met deze autostoelen? Andere tips ook welkom.

Bedankt!
    Mvg Mo

2. Eke84

Eke84 Actief lid

17 apr 2015
    255
    25
    28
    Wij hebben al jaren de cybex. Die kwam er twee jaar geleden als beste uit. En heel tevreden van. Zoontje zit er ook erg graag in en dat opvangkussen gebruikt hij als tafeltje of als hoofdkussen :)

Geen ervaring met de anderen maar dus wel tevreden over de Cybex!

3. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.468
    3.914
    113
    Vrouw
    Wij zijn ook tevreden over de Cybex. Hebben niet de Pallas, maar de Juno (dacht ik, dit is een groep 1 stoel). Zoontje vind het erg fijn zitten met het opvangkussen. Voor mijn jongste ga ik straks ook voor een Cybex denk ik.
    Wat ik soms wel lastig vind is dat je niet goed kunt zien of het kussen goed zit. Hoewel het bijna niet verkeerd kan zitten, maar bij gordeltjes is dat denk ik duidelijker: klikken en evt. gordels aantrekken en gaan.

Deel Deze Pagina