Peuter klaagt lage rugpijn (of iets anders?)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Boordevol, 22 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Al een week of twee denk ik klaagt mijn zoon over rugpijn. Maar alleen bij het avondeten. Voor hij aan tafel gaat zegt hij dan ou sorry ik kan niet mee eten, ik heb rugpijn. Hij eet sinds twee weken beduidend minder dan voorheen (is wel altijd al een slechte eter geweest maar nu nog meer). Eerst dacht ik dat het een smoesje was omdat ik hem ee de hele dag niet over hoorde tot hij het avondeten. Vandaag echter had hij eindelijk een beetje goed gegeten en toen begon hij daarna weer van rugpijn te klagen en nu leek hij eht pijn te hebben aan zijn gezicht te zien. Hij werd heel onrustig en begin te krabben aan zijn onderrug. Ik kon er geen vlekjes of wat dan ook ontdekken. Nu geloofde ik zeker dat hij pijn had maar het kon ook jeuk zijn. Ik weet het niet. En ik weet niet of het echt rugpijn is of bijvoorbeeld zijn maag of iets anders. Buikpijn is hij mee bekend ivm obstipatie en denk dus niet dat hij buikpijn bedoelt. Hij wijst ook echt naar zijn rug. Hij bleef de hele tijd zo pijnlijk kijken en doen en kreeg toen een ijsje na het eten en hoorde hem er niet meer over.

Maar nu begin ik me toch zorgen te maken. Dat slechte eten vooral icm misschien wel rug of maagpijn of is er dan toch niks?

Verder speelt hij en is hij actief als altijd en tot nu toe heb ik hem er 's ochtends niet over gehoord.

Ik zal maandag bellen met de huisarts maar komt iemand dit bekend voor?

2. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Vandaag voor het eerst dat hij er bij het ontbijt over begon (weer een eetmoment) maar hij moest gewoon zitten. Hij begon net met eten toen je aan zijn gezicht gewoon zag dat ie zich aan het verbijten was en hij stond op en begon te krabben. Hij zei weer rug maar dit keer had zat ie aan zijn billetjes en daartussen bleek het beste roze/rood en heb er zinkzalf op gesmeerd. Toen was het na ongeveer tien minuten over. Gister en de andere dagen was het wel echt steeds zijn rug. Hij heeft uiteindelijk dus ook niet veel gegeten.

3. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Jeuk aan de billen kan wormpjes betekenen, maar die moet je dan wel kunnen zien in de ontlasting.

Pijn in de rug kan ook van een blaasontsteking zijn. Ik zou zeker even langs de huisarts.

4. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Nou lijkt er een randje te vormen om de rode plek op zijn billetjes. Denk bijna zeker een schimmel. Vandaag heeft hij ook alleen daar last. Zijn rug nog niet genoemd. Kijk het nog even aan want als het de schimmel is moet ik daktarine gebruiken. Als ie alsnog over rigpijn gaat klagen bel ik alsnog de huisarts. Wormpjes heb ik nog niet gezien in zijn ontlasting.

Deel Deze Pagina