zoontje 4,5 jaar ineens onwel geworden....pfff

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door muisje14, 23 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muisje14

muisje14 Niet meer actief

Mijn zoontje van 4,5 jaar is vanmorgen ineens flauwgevallen.
    Hij zat bij zijn broertje op bed wilde op bed gaan springen, maar mijn man pakte hem van het bed af want daar springen we niet op.
    Hij zet hem zittend op de grond neer, mijn man wil weglopen en hoort een raar geluid en Bas was ineens weggezakt. Helemaal slap maar ook zeer wit en ook witte lippen. Reageerde nergens meer op. Dus hup 112 gebeld. Die zouden komen. Inmiddels kwam Bas bij en hij huilde. Voor een check zou er toch iemand komen kijken. mocht er wat veranderen dan meteen bellen. Mijn man gaat naar beneden met Bas en ineens weer aan het wegzakken. En echt zo eng. Hij zag echt lijkwit. Dus weer 112 gebeld en ze zouden nu met meer spoed komen.
    Broeder die kwam was super aardig en vroeg eerst natuurlijk vanalles. Inmiddels was Bas ook weer bij gekomen. Hij was nog erg suf en slap. Broeder wilde voor de zekerheid dat er wel in het ziekenhuis naar Bas gekeken werd ook omdat hij al een paar dagen over buikpijn geklaagd had. Maar dat was steeds s avonds of s morgens vroeg. Dat linkten wijzelf eigenlijk aan honger. Vooral omdat Bas dan bijn a geen warm eten op had.

Omdat we nog meer kids hebben konden we niet zelf naar ziekenhuis toe, want broeder wilde dat er dan 1 ouder bij Bas op achterbank zou zitten, wat logisch is. Dus is er een ambulance gekomen. Dat vond Bas natuurlijk wel heel erg stoer.
    Eenmaal in ziekenhuis allerlei onderzoeken, hartfilmpje (was goed), suikerwaarde prikken (was in nuchtere toestand 4 dus goed)
    Verder niks kunnen vinden dus weer lekker naar huis. Mocht het weer gebeuren dan mogen we direct zelf komen (wel ff bellen dat we komen)

Wat ze nu eigenlijk vermoeden is dat hij of heel druk is geweest en een soort hyperventilatie heeft gehad, maar dat geloof ik niet want zo heel druk was hij niet aan het spelen)
    Of, wat vaker op deze leeftijd voorkomt, is dat de dunne en de dikke darm in elkaar zijn gaan zitten. Dit zou beter in zijn beeld passen aangezien hij de laatste dagen en vandaag ook klaagde over buikpijn.

Herkent iemand dit verhaal? Ik ben zo benieuwd naar andere ervaringen hierin.

2. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Gelukkig ken ik het van mijn kinderen niet, maar ik val zelf ook regelmatig flauw, zonder echte reden. Ik kan goed tegen naalden, bloed en heb een redelijk hoge pijngrens. Wel een lage bloeddruk en bij een te grote schommeling (ineens veel pijn) ga ik plat. Dat kan ook zijn als ik flinke darm- of menstruatiekramp krijg. Als ik te snel opsta of veel buk gebeurt het ook wel eens (meestal zet het niet door gelukkig).

Ik snap dat je je kapot bent geschrokken. Wss viel je zoon de 2e keer weg omdat hij naar beneden gedragen werd. Als ik bijkom en ga zitten ga ik geheid weer. Ik moet echt even 10 min. blijven liggen.

Hopelijk was dit eenmalig. Dikke knuffel voor je mannetje!

3. vlindermoeder

vlindermoeder Fanatiek lid

30 mrt 2009
    2.600
    1.053
    113
    Hier
    gelukkig zelf nooit mee gemaakt. laatst wel bij een bekende van me. werd met de traumahelicopter uitgerukt omdat zijn dochtertje was weg gezakt. zijn dochter is helemaal doorgelicht, maar ze kunnen ook niks vinden.

heel veel sterkte ik kan me voorstellen dat je erg geschokken bent.

4. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Oh wat zullen jullie geschrokken zijn!

Mijn zoontje heeft hetzelfde gehad. Hij was toen net 2 en ik haalde hem uit bed en voelde hem ineens helemaal slap en zijn ogen draaide weg. Hij was lijkbleek en ik heb direct mijn man geroepen. Die heeft het overgepakt en tegen zijn wang aan getikt. Hij werd even wakker en geeuwde en viel weer weg. Ik had al direct 112 gebeld en ze kwam binnen 5 minuten met toeters en bellen. Sam was inmiddels bij, maar heel erg suf. Zijn temperatuur is direct gemeten en deze was erg laag (35,6) zijn suikerwaarde was goed en zijn bloeddruk ook. Ze hebben geprobeerd een infuusje aan te leggen, wat niet lukte, maar Sam gaf geen kik. Dat vond de ambulancebroeder wel eng en we zijn toen direct naar het ziekenhuis vervoert met ambulance. Gelukkig kreeg Sam steeds meer praatjes. In het ziekenhuis konden ze niks vinden. De kinderarts dacht aan een soort groeistuip/kortsluiting in de hersenen. Alle functies schakelen dan heel even uit en worden daarna weer aangezet, dat zou ook zijn lage temperatuur verklaren. Het kan nog een keer gebeuren, maar dat hoeft niet. De kans is net zo groot als bij ieder ander kind. Het is in ieder geval niet gevaarlijk, maar we moeten exact hetzelfde handelen voor het geval het iets anders is. Ook hier zat de schrik er goed in. Ik heb meerdere keren per avond gekeken of hij nog rustig lag te slapen...

5. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Kan het zijn dat hij bij het op de grond zetten zijn stuitje gestoten heeft? Ik vind het nl heel gek dat hij van heel levendig ineens flauw valt terwijl zijn suikerwaardes enz. goed waren.

Deel Deze Pagina