Mijn dochter heeft sinds vandaag de waterpokken, tenminste het valt me vandaag pas op. Ze heeft nergens last van, geen jeuk of koorts...nog niet tenminste. Ik baal er alleen van, want we zouden oud en nieuw bij vrienden vieren met een paar andere stellen, nu hebben 4 van de 8 kindjes de waterpokken, waarschijnlijk bij een indoorspeeltuin opgelopen... en het is natuurlijk besmettelijk en er is ook nog een zwangere in het spel....daar is het gevaarlijk voor of niet? Betekend dit nu dat we oud en nieuw thuis moeten doorbrengen? Daar baal ik wel van.....
Voor zwangeren is het gevaarlijk als ze " hoogzwanger" zijn. Omdat het meestal 2 weken duurt voor kindjes het krijgen en het kindje zou dan met waterpokken geboren kunnen worden wat volgens mij risico's met zich mee kan brengen( zo is het mij vertelt) wat betreft de andere kindjes als ze daar de afgelopen 2 weken contact mee hebben gehad is de kans groot dat ze toch al besmet zijn! Persoonlijk zou ik niet gaan , maar dat is ook omdat ik het vervelend zou vinden als anderen met een ziek kind komen! Je kan het natuurlijk even overleggen met ze ! Of vieren met degene van wie de kids waterpokken hebben?
twee aparte feestjes dan maar. Een waterpokkenfeestje en een niet-waterpokkenfeestje. Tja... ziekte komt altijd ongelegen he? Jammer hoor. Maar 't zal nog wel es vaker gebeuren helaas, dat door ziekte iets niet door kan gaan. Dat is één van de weinige nadelen van het hebben van kinderen.
Aparte feestjes heb ik ook al aangedacht, alleen beetje lullig dat alleen het zwangere stel geen 'zieke' kindjes hebben dus dan zouden wij met 4 stellen bij elkaar zijn en hun alleen...dat is ook lullig.
Tja.. liever 'lullig' alleen thuis met partner dan het risico om besmet te raken. Ik zou er als zwangere zelf voor kiezen om dan lekker thuis te blijven.
Toevallig... Plaats net hetzelfde dilemma voor kinderfeestje... Voor oudjaarsavond overleg ik wel even met de ouders (waaronder een zwanger, ikzelf overigens ook) van de kinderen over wat zij ervan denken... Balen is het wel ja...
Wij zouden dus met z'n allen naar de zwangere toegaan, nu heeft de zwangere de verloskundige gebeld en die zei dat het niet erg was. Omdat het al besmettelijk is voordat er blaasjes en bultjes zijn en dit weet je dan dus niet. Dat snap ik wel, maar waarom zou je het nu opzoeken dan, vraag ik me af! Ze heeft nog 2 kindjes die de waterpokken nog niet gehad hebben dus die kunnen het nog krijgen van de rest en ze is dus zwanger. Maar de rest van de groep, met ook kindjes met waterpokken, willen dus wel gewoon gaan omdat het de zwangere niet uitmaakt, dus heeft het ook geen zin als wij thuis blijven zitten want er zijn dan toch kindjes met de waterpokken. Alleen onze jongste heeft het ook nog niet gehad, nu heeft zijn zus het wel, maar ik zie bij hem nog niets en als we nu gaan zijn er daar 4 kindjes met waterpokken dan krijgt hij het misschien wel. Pfff snappen jullie wat ik bedoel? Dus ik weet niet wat ik nu moet doen eigenlijk.
Als de rest gaat zou ik ook gaan. Als je zoon ze krijgt heeft hij ze dan ook maar gehad, hij is een jaar geweest dus dat scheelt. Beter op jonge leeftijd krijgen als op latere leeftijd want dan heb je er meestal veel meer last van.
Wij zouden ook naar een zwangere gaan en zij heeft even met de gyn. gebeld (loopt in ziekenhuis onder controle) en die adviseerde idd om het niet op te zoeken. De kans is zeeer klein dat ze het krijgt, maar ze heeft nog nooit waterpokken gehad, dus waarom dat risico nemen? Hier zijn de plannen dus (helaas) gewijzigd...
ik zou gewoon gaan, je dochter heeft nog nergens last van, het maakt de zwangere gastvrouw niets uit en je zoontje krijgt het toch wel als hij het moet krijgen en dan heeft hij het ook maar gehad.... het kan nog wel 2 weken duren voor je zoontje het krijgt.... dus gewoon lekker gaan en zien hoe het loopt..... als je dochter er echt veel last van gaat krijgen kun je altijd nog naar huis gaan....
kan je een hand schudden. onze dochter staat ineens onder de vlekken/blaren maar vergaathelaas wel van de jeuk. had er al een topic over geopend. gelukkig vieren we het thuis maar heb wel even iedereen ingelicht voor het egval ze het nog niet hadden gehad.
Waterpokken zijn 2 weken voordat ze zichtbaar zijn besmettelijk... dus je zou kunnen gaan! Eventueel kijken natuurlijk met de zwangere hoe dat op te lossen. Maar voor de kindjes is het geen probleem!
Ik ben zelf hoogzwanger (39 weken) en heb een dochtertje die ook de waterpokken heeft. Als je als as moeder vroeger waterpokken hebt gehad kan het geen kwaad, en andere kindjes krijgen het toch ook wel een keer??!