Hoi allemaal, Wellicht is hier iemand met 'de' oplossing. Thijs likt sinds een kleine 2 maanden steeds aan zijn lippen. Het gebied om zijn mond is helemaal rood en schilferig. Ik smeer er 100x per dag labello, purelan, vaseline, billetjes creme op maar niets helpt omdat hij er steeds weer aan likt. Ik smeer het 's avonds helemaal in met purelan en dan ziet het er stukken beter uit als hij 's ochtends wakker wordt. Maar overdag blijft hij maar likken. Hij heeft in het algemeen een hoge pijngrens en klaagt er helemaal niet over alhoewel zijn huid momenteel helemaal gebarsten is. Ik zoek dus eigenlijk labello o.i d. die vreselijk smerig smaakt. Wie o wie kan mij aan de meest vieze lippenbalsem ooit helpen?
Ik denk dat dit ook wat met het weer te maken heeft. Ik heb zelf momenteel ook enorme droge lippen, en een flink aantal kinderen uit mijn klas ook. Een oplossing heb ik helaas niet, ik loop zelf ook de hele dag Labello te smeren...
Ik denk ook gewoon het weer, ja. Bij mij helpt pure vaseline veel beter dan labello e.d. Het is belangrijk dat je eerst de lippen goed droog maakt en dán pas smeert (maar dat deed je waarschijnlijk al). En misschien wat meer te drinken? Het kan ook komen door iets te weinig vocht nu met die droge lucht en alle verwarmingen die aan gaan.
Hij drinkt meer dan voldoende gelukkig. Purelan helpt het beste. Ik maak idd zijn lippen droog voor ik het erop smeer. Ik zou graag de cyclus verbreken door hem te laten stoppen met likken. Voor op je nagels bestaat er zo'n vies goedje, is er ook zoiets voor op je lippen?
Steeds zeggen: niet doen? Denk dat het gewoonte geworden net als iets steeds openkrabben of nagelbijten of lippen bijten etc..
Dit doen echt heel veel kinderen. Mijn oudste 2 kinderen hebben het ook een hele tijd gedaan. Hier hielp consequent insmeren met vaseline cetomacrogolzalf. Is een vette en verzorgende zalf en uiteindelijk is het weer over gegaan. Mijn neefje heeft weleens een half jaar met zo'n mond gelopen. Mijn schoonzus werd er ook tureluurs van. Wel eerst droogmaken voordat je het invet.
Mijn zoontje doet het ook en ik gebruik bepanthen, maar nog is soms alles rood. Het komt niet door een verslaving, ik smeer er alleen wat op als hij last begint te krijgen, gebeurt ook alleen in de winter.
Dat heet het lip-lik syndroom. Google er maar eens op. Dochter had het ook en kreeg er een hormoonzalfje voor.
En juist helemaal stoppen met smeren? Dat wordt steeds afgelikt en misschien juist delippen laten wennen aan genezen zonder vet laagje van buitenaf.
In elk geval geen labello meer gebruiken, dat helpt niet. Heb zelf van dr Swaab, heeft ook een apart bijsmaakje vind ik.
Bedankt voor de reacties, ik ga even verder zoeken op lipliksyndroom. Op dit moment lopen er onderzoeken ivm verbale dyspraxie. Ook krijgt hij een bril en heeft hij net buisjes gekregen. Iets psychologisch zou dus niet vreemd zijn gezien alles dat er nu loopt.