Iets wat indruk maakt doen. Dit is gevaarlijk. Zou toch echt hard naar achter schreeuwen dat ze het uit haar hoofd moet laten. Hou het tijden het rijden in de gaten via je spiegel je ziet haar bezig zijn en als ze dan bijna zo ver is. AlS JE DAT MAAR UIT JE HOOFD LAAT!! Echt op een gemeende toon. Ik zet je uit de auto en je mag er pas weer in dat je beloofd er van af te blijven. Vast zetten op een ander manier geen goede optie in geval van gevaar moet je ze ook met een klik weer los maken dan maar echt boos worden een paar keer.
Ik vind die 3 punt gordel systeem in de 2/3 groep stoeltjes eigenlijk ook niets. Hier ook een dametje die de gordel regelmatig wilt af doen, en dan voornamelijk het lange stuk dan duwt ze haar arm erdoor. Ik heb eraan gedacht zo een gordelkussentje te gaan kopen. Ziet er leuker uit voor haar en dan blijft ze er misschien ook af..
Hier deed mijn zoon het ook. Hij is dun en klein dus hij wurmde zich er zo uit! Na een aantal keren ben ik zo boos geworden. Ik reed op de snelweg kon geen kant op en meneer deed het weer! Ikheb echt naar achter geschreeuwd (ik schreeuw echt bijna niet) maar ik was zo boos op hem ook omdat hij er al zowat uit was. Dat heeft indruk gemaakt! Nu zegt ie ook vaak zelf. "Mama als ik uit mijn stoeltje ga dan word meneer politie agent heel boos he!"
Onze jongste is ruim een half jaar ouder, maar een stuk kleiner. Die past nog net in de priori. Ik denk dus dat je dochter echt te groot is voor deze stoel. Over naar een andere dus, waarin ze weer comfortabel kan zitten. Denk dat dan iig een deel van je probleem wel opgelost is. Verder vooral consequent op reageren, mogelijk met beloningssysteem? Dat ze elke keer dat de gordels nog vastzitten als je op je bestemming bent, ze een sticker kan verdienen?
Zelf zou ik niet iets gaan zeggen wat je niet waar kunt maken. Want dingen zeggen als:' Dan mag je de volgende keer niet meer mee' zou hier een loos dreigement zijn. Want natuurlijk moeten ze gewoon mee de volgende keer. Dochter wurmde zich er ook vaak uit. Haar heb ik elke keer weer uitgelegd waarvoor de gordel is. En dat is niet voor de politie of om boetes te voorkomen, dat is om te voorkomen dat zij door de voorruit (of zijruit) vliegt als we een botsing krijgen en ik straks geen dochter meer heb of dat zij gewond is. Dat begreep ze prima met bijna 3 jaar. Het kostte soms wat herhaling, maar nu herhaalt ze het zelf ook tegen haar kleine broertje als hij boos is als in de gordel moet:' J, je moet de gordel gewoon om, stel dat we een ongeluk krijgen, dan vlieg je door de ruit en hebben papa en mama geen J mee, en ik geen broertje meer. En ik wil jou wel houden.'