Peuter komt los uit gordels autostoel (MC Pearl) en fietsstoel

Discussie in 'Verzorging' gestart door tupp, 29 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.812
    19.078
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Onze zoon kan loskomen uit de autostoel. Hij krijgt de gordels niet open, maar kan zijn armen er uit 'worstelen'. Dat doet hij door zijn handje onder de stoel te steken, langs zijn buik / borst omhoog te gaan en dan is zijn arm vrij.

Eerst deed hij dit alleen als hij kwaad was. Als we samen rijden, gaat één van ons achterin zitten als hij een driftbui heeft om zijn handen vast te houden. En als één van ons alleen rijdt, dan kijken we bij elk verkeerslicht of hij nog vast zit en stoppen we geregeld.
    Maar erg veilig is dit natuurlijk niet. Bovendien doet hij het inmiddels ook als hij niet driftig is, maar een speelgoedje heeft laten vallen. En dan hebben we het niet eens altijd in de gaten.

we kunnen de gordels echt niet strakker aantrekken dan we nu al doen. We staan er echt met alle macht aan te trekken: naar voren, omhoog en dan nog eens naar voren. Het is absoluut niet mogelijk ze nog strakker te doen dan nu al gebeurt.

Bij het fietsstoeltje (Tipp - achterop) hebben we hetzelfde probleem. Een paar dagen terug zat hij in zijn winterjas achterop. e gordels stonden nog in zomerjas-stand, dus ik kreeg de gordels amper dicht. Ze zaten echt heel strak. Maar hij komt wel gewoon los.

Wat nu? Ik vind het gewoon echt eng rijden zo!

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Wij losten het op door een extra bandje om de gordel te doen, op borsthooogte, zodat de shouderbandjes moeilijker heen en weer gaan.

3. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ow das een goede tip!

Onze dochter doet het ook namelijk, ga het straks proberen.

Vooral op de fiets vind ik het voort eng worden, ze zit achterop sindskort dusja geen zicht erop..

4. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Goed idee, hier ook zo'n uitklimmer. Is smal en een lichtgewicht en kan dus gewoon tussen de banden doorkruipen.

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.812
    19.078
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Dat kunnen we bij het fietsstoeltje wel proberen, maar bij de autostoel zou ik het echt niet doen. De veiligheid van autogordels wordt echt minder, als je er iets aan verandert.

6. XoXo

XoXo Niet meer actief

Je kan ook een vershoudclip (bijvoorbeeld ikea BEVARA Klem voor zakken set van 30 - IKEA ) hiervoor gebruiken.
    Die clip maak je zelf makkelijk open en dicht, maar voor je kindje is het bijna onmogelijk.

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.812
    19.078
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
  8. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    word dat dan gevaarlijker dan wanneer kindlief zn armen eronderuit haalt (en dus van boven vrij zit) en je krijgt een botsing? lijkt mij juist dat je dan halflos meer risico's heb. Alleen als je in het water terecht komt lijkt mij dat veiliger

Deel Deze Pagina