Maar kinderen met een stinkende adem én koorts wel, tenminste onze huisarts wel. Stel dat hij wat in zijn neus heeft gestopt en dat schiet los en zo zijn longen in.... Zijn we verder van huis.
Oh nu verduidelijk je weer een hoop extra. Nee, als ik dit zo lees lijkt het mij niet waarschijnlijk idd dat het Corona is. Maar fijn dat je zo naar de huisarts mag met je kindje. En wbt testen: sorry, jullie hebben gelijk dat kinderen niet zomaar getest hoeven te worden. Ik zit op dit moment in een andere situatie met allemaal coronagevallen om ons heen (inclusief basisschoolkinderen!! ) waardoor hier nu het advies geld om wel kinderen te testen en waardoor ik nogal snel gil: testen testen testen Maar idd als je kind niet in contact is geweest met een bewezen Corona patiënt hoeft het niet. Zoon en ik zijn net samen geweest. Hopelijk zijn beiden negatief en mogen knapt ons coronapatientje op en mogen we na tien dagen weer naar buiten. Dit duurt echt zooooo lang
Lijkt me nogal ver gezocht. Mijn kinderen stonken altijd uit hun mond bij ziekte en koorts. Nooit een huisarts hierover gebeld.
Jeetje is dat niet een beetje hysterisch? Kindjes ruiken zo vaak uit hun mond. Verkouden, tanden, maagzuur, maapklepje etc. Als je daarvoor iedere keer naar de huisarts moet.. Oh en bij een dagje koorts bij een peuter ga ik echt niet meteen testen of in quarantaine.
Nog eens dit hele draadje gelezen. Koorts en neusverkoudheid (snot) bij kind is wel iedereen thuisblijven. Dan zal dat het wel zijn waarom wij met z'n allen thuis moesten blijven. Ik kan het soms allemaal niet meer volgen.
Klopt, de rest mag wel gaan als iemand in huis enkel koorts heeft zonder andere klachten. Ik denk dat die regel vooral bedoeld is in het geval dat jongere broertjes of zusjes koorts hebben vanwege tandjes oid. Kleintjes kunnen gewoon zomaar ineens koorts hebben. Schoolgaande broers en zussen beperkt dit te veel als ze dan steeds thuis moeten blijven. Officieel geldt het idd ook als een volwassene enkel koorts heeft zonder andere klachten. Maar ik denk dat dat zo goed als nooit voorkomt. Plus ik zou het zo vreemd vinden als man of ik onverklaarbaar ineens koorts had dat ik de kinderen dan waarschijnlijk alsnog thuis zouden houden voor de zekerheid.
Sorry, mijn hoofd slaat wel eens cruciale stappen over in de uitleg Kereltje heeft een fikse dubbele oorontsteking (echt niks van gemerkt!) en zijn amandelen zijn opgezet. Zo blij dat ik ben geweest, nu een kuur antibiotica mee gekregen. Heel veel beterschap bij jullie thuis. Hopelijk komen jullie de rest van de quarantaine gezellig door en knapt iedereen snel op. Laat je nog even weten wat de uitslag is van de test? Sterkte!
Mijn man heeft als kind een keer wat in zijn neus gestopt wat daar is gaan rotten en ontieglijk is gaan stinken dus wat dat betreft ben ik misschien een hypochonder Maar zoals ik hier boven zei, gelukkig ben ik wel gegaan want het mannetje heeft een fikse oorontsteking. Qua quarantaine, nee ik ga niet meteen 10 dagen in quarantaine bij een heel vaag vermoeden en een dagje koorts, maar heb wel uit voorzorg de kinderen thuis gehouden van school (in overleg) zoals het ook voorgeschreven wordt door RIVM (mijn interpretatie qua huisgenoot met evt corona gerelateerde klachten én koorts) en tevens ook de beslisboom van school. Nu weet ik dus dat het een oorontsteking is en kunnen de kinderen gewoon weer naar school volgende week (morgen vrije dag). En weet je, wat als ik ze wél naar school had gedaan en het was wél dusdanig dat ik hem had moeten laten testen en hij was wél positief bevonden, dan had ik 100 anderen risico laten lopen vandaag. Dat doen we dus niet...
Vind alle redenen waarom je thuis moet blijven ook zo onduidelijk... Daarom opende ik dit topic, word er gewoon geen wijs meer uit.
Klopt hoor, ik ben gastouder en we zijn al aan de de zoveelste beslisboom bezig, het wordt een beslisbos bijna.
Ik liep afgelopen week ook vast in de regels en ik wil het ook alleen maar goed doen. De oudste gun ik zijn dagen naar school, en niet (onnodig thuis zitten) maar wat niet gaat dat gaat niet. Ik had even school gebeld en hij mocht meteen komen, prima! sterkte met de oorontsteking!
Het is soms ook lastig. Ik ben zelf al 4 getest. Niet omdat ik dacht dat ik Corona had maar ik heb sinds de zomer elke maand terugkerende klachten. Nu ook onderzoek bij huisarts. Ik hoest nu bijv al 5 weken in meer of mindere mate dus 1 of 2 dagen amper dan een dag veel dan weer niet. Het heeft steeds dezelfde duidelijke opbouw en ik kom verder nergens dus nee als ik niet andere klachten erbij krijg zoals verkoudheid of keelpijn,koorts ga ik mij niet meer laten testen. Dat geldt ook een beetje voor mijn peuter die is eigenlijk constant verkouden ik zou niet 4 dagen kunnen aanwijzen sinds augustus dat hij geen kuchje of snotneus had. Als hij koorts krijgt of bij een Corona patiënt in de buurt is geweest dan vind ik het een ander verhaal. Daarentegen als mijn oudste ineens verkouden zou worden of mijn man dan zou ik wel laten testen. Ik ben ook van laagdrempelig laten testen maar ik ondervind nu wel aan den levende lijve hoe lastig dat is als je nu klachten hebt die kunnen lijken op Corona maar het niet zijn. Je kunt bijna niet normaal worden geholpen en je kunt bijna elke week wel gaan testen. Terwijl ik me echt keurig aan alles houdt ben ook ik dus een beetje terughoudend geworden om constant te testen. Het is inderdaad een beslisbos dus ik snap de verwarring wel! Goed dat je bent gegaan! Hopelijk knapt hij heel snel op! Zo sneu!
Ohh arm ventje!! Goed dat je geweest bent en hopelijk knapt hij snel op. Oorontsteking is zo rot!! @wat betreft stappen overslaan: hahaha hebben we allemaal wel eens last van Ik zal het laten weten als ik de uitslag heb!
Dank je. Gelukkig knapt hij snel op na de paracetamol van vanmorgen dus dat krijgt hij voor zijn slaapje weer als hij nog steeds koorts heeft. De antibiotica vond hij in ieder geval lekker dus dat wordt geen strijd Gisteren zag ik op het nieuws dat de testcapaciteit uitgebreid wordt zodat het mogelijk wordt om iedereen elke maand te testen, maar wel met de side note dat je twee dagen na een negatieve test eigenlijk weer kunt testen wanneer je klachten krijgt. Ik denk dat er met mij ook velen zijn die eigenlijk elke herfst t/m voorjaar wel regelmatig verkouden zijn. Er werd een tijdje geleden ook niet voor niets gezegd, testen wanneer je klacht a,b,c etc hebt, én wanneer dit afwijkt van je normale gezondheidspatroon. Ben zeker pro testen, maar ik luister ook naar mijn gevoel. Ik probeer het zo goed mogelijk volgens de regels te doen maar ga zelf (allergieën) niet bij elke keer niezen laten testen bijvoorbeeld want dan mag ik elke dag wel. Ben alleen wel alert op klachten bij de kinderen die ze normaal niet hebben en met de koorts die ineens op kwam zetten bij de jongste gisteren ben ik toch wat sneller dan normaal naar de huisarts gegaan. Normaal zou ik het even afwachten maar het was én én. Blij dat ik ben gegaan