Berichtje op Nu.nl: http://www.nu.nl/news/1400969/151/Cafe% ... schap.html Nu drink ik tijdens de zwangerschap sowieso niet meer dan twee bakkies op een dag, maar zelfs dat wordt nu dus afgeraden. Cola dronk ik toch al bijna niet. Dus maar weer aan de decaf...
Tsja, wat mag je tegenwoordig nou nog wel als je zwanger bent? T lijkt ondertussen wel een ziekte ipv een blijde gebeurtenis. Nou drink ik sowieso geen koffie of cola, maar al dat gezeur van dat mag je niet, dat mag je niet en dat ook niet, nee daar hou ik me niet aan, mijn vk is het ook met me eens, gewoon alles eten, maar met mate
Jeetje..... Dat is best heftig, wist dat het niet goed was, maar dat het de kans op een miskraam verhoogd wist ik niet!
Over een jaar of twee komen ze er toch wel weer achter dat er een of ander stofje in zit wat zo goed is, dat het beter is om wel koffie te drinken dan helemaal geen... Volgens mij mag je alleen nog macro biotisch geteelde broccoli met groene thee ofzo... Gezeur altijd!
tjonge zeg als zwangere vrouw zijnde mag je echt niks meer! Mijn moeder dronk sloten koffie en die heeft 7 gezonde kinderen op de wereld gezet, dus vindt het allemaal overdreven. Tuurlijk moet je niet teveel drinken maar dat is voor een niet zwanger persoon ook zo! Net wat hierboven gezegd is het lijkt wel een ziekte ipv een blijde gebeurtenis.
Zodra men zegt dat het de kans op een miskraam vergroot, dan denken de meeste vrouwen dus hmmm dus maar laten staan dan! Er zijn nog 1001 dingen die een miskraam vergroten. Ze gebeuren nou eenmaal. En wie weet komt het wel door dingen waar jij je (en de wetenschap) niet van bewust was. Als je echt de perfecte zwangerschap wilt hebben, kun je beter direct stoppen met werken en thuis zitten en leven op water, groenten en fruit. Pffff
hihi wel oppassen met teveel groente en fruit he het moet wel goed gewassen worden voor je het eet ik drink altijd al cafainevrije koffie dus nu ook en cola laat ik staan en ja waarom ik kan niet meer tegen die bubbels en ik heb ook nog geen cola gevoel gehad. maar net wat er ook gezegd is wat mag nog wel? Liefss
Haha oke, you got me there ! Uiteraard gewassen. Ben zelf een grootverbruiker van cola en energydrink ben ik geminderd want werd er trillerig van. Doe het nu alleen als ik echt moe ben en ff een boost nodig heb, bijvoorbeeld als ik repeteer met de band. Dan doet de energie die ik van het spelen krijg, de rest.
Niets nieuws voor mij! In mijn verloskundige boekje stond ook dat je een beetje op moest passen met cafeine...niet te veel van drinken, maar ja...te veel van leverpastei, etc etc is ook niet goed. Maar wil niet zeggen dat je het niet kan eten of mag hebben! Ik heb mijn eigen gevoel gewoon laten leiden. De eerste week of 14 werd ik gewoon beroerd in de ochtend uren van koffie dus niet gedronken. Gold ook voor Jus D'orange...werd er kotsmisselijk van... Smiddags en savond heb ik best wat koffie op....Maar ja, dan zit je al in het 2de trimester he... Ach, als je alles met mate doet, komt het wel goed... Heb hier ook een folder thuis liggen van mileudefensie inzake groente en fruit dat vervuild is, met daarin een mega-waarschuwing voor zwangere vrouwen en kleine kinderen...zucht...je kunt zo ondertussen niets meer eten, lijkt het soms wel
tsja...gelukkig drink ik dat al bijna niet, in de eerste 16 weken sowieso niet haha was zoooo beroerd. Dat ik hooguit een keer 1 kopje nam...hihi en niet eens in de week Maar ehm nu neem ik af en toe wel een kop cappuchino...maar ja ook niet elke dag. Inderdaad je kunt en mag heel weinig als je het zo hoort, terwijl dat best meevalt. Gewoon met mate en bepaalde dingen moet je echt niet nemen. Maar dat zegt de VK wel, dus daar hou ik me aan. En ach wat is nu 9 maanden ohh ja en daarna nog borstvoeding geven hiihi dan mag je ook weer dingen niet hebben toch?
Het verhoogd de kans op een heleboel dingen, maar er is nooit de garantie dat er daadwerkelijk iets gebeurt. Tot nu toe worden er een heleboel gezonde kindjes geboren. Van de kinderen die niet geheel gezond geboren worden, is er ook vaak een afwijking in het spel die genetisch bepaald is. Ik denk dat als je de gehele dag met eten en drinken bezig bent, wat mag je wel en wat niet, je wel gespannen raakt. En dat is ook weer niet goed voor de baby. Je kunt het zover zoeken als je wilt dus! Vaak zeggen mensen tegen mij als je vegetarier bent, dan moet je weer vlees gaan eten tijdens de zwangerschap. Mijn vriend zei dat ook een poos terug. Heeft me aardig wat moeite gekost om hem ervan te overtuigen dat vega eten helemaal oke is tijdens de zwangerschap. Pffff
Ja als je ook tijdens je zwangerschap gewoon rekeing blijft houden om vervangende producten te nemen zodat je alles binnen krijgt is dat toch helemaal geen probleem? Anders ook niet dus waarom zou dat nu wel zo zijn om gek van te worden soms
Ja en zo blijven we weer bezig wat je allemaal nietmag over een paar jaar staat iedere zwangere aan de sonde voeding want tja dan mag je helemaal niks meer. Ik hou wel rekening mee met mijn koffie gebruik maar ik moet echt wel me 4 bakken hebben anders word ik echt gek. Hoeveel meldingen zullen er nog komen wat we nu weer niet mogen schoonmaken met allesreiniger waar cirtoen is in verwekt ?
oo,, dan ben ik dus slecht geweest tijdens mijn zwangerschap ik dronk gewoon cola light.. koffie llust ik dan niet.. heb toch een vol gezond kindje gekregen.... maar dronk het niet super veel.. denk 4 glazen p dag
Wat een schande Natassie Eigenlijk vind ik dat wetenschappers zich meer moeten gaan buigen over de manier waarop een kind geboren wordt. Geboorte lijkt me een vrij traumatische ervaring...de overgang is enorm groot. Dat is ook een reden waarom babies vrijwel direct gaan huilen. Bij watergeboortes is dat aanzienlijk minder. Ik vind dat dat meer toevoegd aan de (psychische) gezondheid van zowel moeder als kind. Koffie drink ik trouwens niet. Niet te zuipen!
ik weet niet wat er van dit onderzoek klopt hoor. tijdens mijn 1e zwangerschap luste ik geen koffie meer en werd een mk. tijdens de volgende zwangerschap 3 tot 5 bakjes (seneo) per dag en niks aan het handje. ik dronk verder dan geen cola en als ik 3 kopjes koffie dronk dan at ik ook geen chocolade meer (zit ok cafeine in)
Het vervelende is dat: A- dit soort onderzoeken als paddestoelen uit de grond schieten B- elkaar regelmatig tegenspreken C- de KANS VERGROOT wordt wat dus eigenlijk heel vaag is en je dus nog niets zeker weet. Is het 't dan echt waard om al die dingen te laten staan? Er wordt je nog een schuldgevoel aangepraat als aanstaande moeder als je tóch dat extra kopje koffie neemt. Ik was daar ook bijna ingetrapt. En rockmuziek is niet slecht, ik ken een baby die rustig wordt van Finse folkmetal