Vraag kippenei allergie

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door ilja27, 21 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ilja27

ilja27 Fanatiek lid

21 jan 2010
    1.555
    1
    36
    Onze zoon van nu 3 is al vanaf zijn geboorte bekend met ernstige aanvallen van pseudokroep. Heel eng als je er niet mee bekend bent vooral de 1ste keer. Hij is de 4de in rij de andere kinderen hebben hier geen last van. Soms dachten ze zelfs aan een astma aanval als hij weer een pseudokroep aanval had. Hij heeft 1 keer een hele erge aanval gehad toen is hij ook behandeld met zware medicijnen. Altijd is hij verkouden. En erg ruwe eczeem achtige huid overal. We kregen op een gegeven moment een hondje. Het werd steeds erger. Dus hebben we hem laten testen op allergie voor de hond. Gelukkig is was dit het niet. Wel kwam er iets anders uit. Kippenei allergie en daar was niks aan te doen zit overal in zei de huisarts tegen mijn man. Maar ik ben gaan googlen en kwam er achter dat het wel verder uitgezocht moet worden. Veel van zijn klachten kunnen wel degelijk van deze allergie komen. En mijn mening is dat het goed is om te weten waar dit juist veel in zit. Nu wordt de eczeem steeds erger, zijn verkoudheid gaat niet over en zijn darmen zijn erg onrustig. Ook huilt hij erg veel alsof hij niet lekker in zijn vel zit. Voor morgen hebben we weer een afspraak bij de huisarts. Heeft iemand ervaring met kippenei allergie? En is verder onderzoek wel belangrijk? En wat voor onderzoek zou er dan gedaan kunnen worden? Ik wil hem echt niet onnodig laten onderzoeken, maar het kan zo ook niet door gaan. En als je gaat googlen kom je er op een gegeven moment ook niet meer uit. Mijn mening is dat je vaak veel meer hebt aan lotgenoten. Daarom ook mijn vraag. Alvast bedankt

2. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    mijn neefje had/heeft het.
    het is wel niet meer zo erg als ie het eerst had maar vervelend wel.
    hij had er vooral ongemakken van in zijn darmen.
    hij heeft trouwens ook een pufje maar die gebruikt hij niet zo heel vaak meer.
    het zit in best veel dingen natuurlijk dat kippenei maar ik heb eens speciaal voor hem op mijn verjaardag een appeltaart gebakken waar geen ei in zat.
    ik weet niet meer welke site het was maar daar kon je op verschillende soorten allergie recepten opzoeken ook voor de lekkere dingetjes

3. charliebradbury

charliebradbury Bekend lid

14 okt 2013
    986
    54
    28
    Onze zoon heeft een allergie voor kippenei, wij moeten daarvoor helemaal kippenei vrij eten dus ook geen sporen.
    Krijgt hij het wel krijgt hij overal galbulten zet helemaal op en krijgt het benauwd en moet spugen en heeft diaree.
    Als het te erg wordt moet hij een epipen.

Ik vind wel dat je het moet uitzoeken want reacties kunnen ook veel erger worden....
    Als ik jou was zou ik naar een allgergoloog gaan daar kunnen ze doormiddel van een provecatie test kijken hoe erg allergies je kind is.
    Ook kan je nu mischien alvast beginnen om kippenei te elimineren van het menu en kijken of het dan beter wordt met de klachten.
    Ik zou dan ook de sporen elimineren.

Groetjes charlie

4. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Wat een raar advies want een allergie kan van kwaad tot erger worden! Zelf een kippenei allergie en ik word er doodziek van!
    Er is heel veel zonder ei te krijgen en veel dingen waar ei in zou moeten zoals cake zijn te maken met een ei vervanger.
    No-egg bijvoorbeeld te koop bij oa de Tuinen en Reformzaken.
    Ik had ook altijd vage klachten darmen en huid.
    Tot ik steeds meer klachten kreeg.
    Zie volgend plaatje:

5. MHV

MHV Actief lid

10 feb 2013
    435
    30
    28
    Hoi ons zoontje heeft een lichte vorm van kippenei allergie.
    Eet hij dit, dan krijgt hij plekjes en veel jeuk.
    Volgens mij moeten jullie begeleidt worden door een diëtiste.
    Is bij ons toen ook gebeurd en heb veel tips gekregen en een lijst met producten die hij wel mag eten.
    Ook kook ik zoveel mogelijk zonder pakjes en zakjes en dan weet ik zeker dat er geen sporen van ei ergens in zit.
    Er zijn veel alternatieven.

Succes

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Geven jullie nog wel of geen kippen eiwit?

M'n zoon is hier ook allergisch voor. Ook voor koemelk. Als baby kreeg hij last van z'n ademhaling, enorme buikpijn, spuit poep en zat hij helemaal onder de rode vlekjes. Toen hij 2,5 was is hij dmv bloed prikken en dubbel blinde provocatietest allergie vrij getest. Maar dat klopt dus niet want hij reageert wel degelijk op ei. Hij krijgt er enorme diarree van en rode vlekken maar niet meer zo heel ziek.

Kippen ei zit in veel dingen maar zeker niet in alles! Je moet gewoon goed etiketten lezen. Ik vervang in bijvoorbeeld pannenkoeken de ei door een ei vervang poeder en in cake kan dat ook. Ik wafels etc ook. Verder zit het thuis door weinig dingen. Buiten de deur soms lastiger maar in een restaurant bel ik altijd even of ze pannenkoeken kunnen maken zonder ei, lees ingrediënten in de winkel en neem altijd iets mee op bezoek om te eten. Nu eet zoon het liefste alleen frietjes dus buiten de deur is dat altijd veilig.

Aanvullende testen vind ik zelf niet nodig. Hij reageert niet anafalactisch dus hoeft geen drankje (hebben wij wel, soms krijgt hij namelijk pijn in z'n mond van ei!) en je moet gewoon geen ei geven. Het gaat vanzelf een keer fout en dan weer je weer kf de allergie er nog is 😊

Deel Deze Pagina