Peuter loopt gewoonweg niet los

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Iertje81, 24 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Nee, net niet. Mijn eenjarige houdt zichzelf recht en zet zijn beentjes klem op mijn heup. Dat is vele malen makkelijker dan toen hij als baby ook al elf kilo woog maar ik zijn volledige gewicht moest ondersteunen.

2. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Dat denk ik ook. Maar een baby van 12 kilo moet je echt dragen. Een peuter van 12 kilo zet je op je heup en houd zichzelf deels vast. Geef mij dus maar een peuter van 12 kilo;)

Ik snap ook niet wat het kdv dan voor problemen heeft. Hoeveel dragen ze haar dan? Binnenshuis kan ze toch gewoon zelf op haar knieën ergens naar toe?
    Dan hoeven ze haar niet te dragen. Mochten ze haar mee naar buiten nemen, dan kan ze in een buggy oid.

Mijn zoontje is bijna twee en weegt denk ik ongeveer 13/14 kilo. Daar loop ik ook nog mee op de arm/heup.
    Hij loopt overigens wel zelf hoor, maar wil ik even snel dan pak ik hem op.

3. Logan

Logan Niet meer actief

Probeer mijn woelwater maar eens een kruidvat rond te tillen :roflmao:
    Maar goed, wat maakt het eigenlijk uit wat zwaarder is?
    Kindjes hebben geen 'loop-knopje' dus die opmerking gaat nergens over. Maakt alleen maar onzekerder en het helpt niks.
    Vandaar, niks van aan trekken. Je doet er niks aan, ze zal zelf moeten gaan lopen.

Iertje81 vindt dit leuk.
  4. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ik vind het eigenlijk een beetje raar dat de fysio zegt dat ze het wel kan maar niet wil? En dat de fysio zich iets aantrekt van een peuter die nee zegt.

Ik ga al bijna anderhalf jaar met mijn dochter naar de fysio. Lopen kon mijn dochter zeker wel, maar bij de fysio bleek dat er heel wat dingen om te oefenen waren die het lopen makkelijker maakten voor haar. Balans, insvhattingsvermogen... de fysio oefent heel vaak dingen met haar die ze wel kan maar die verbeterd kunnen worden en dat vind ik normaal. En als mijn dochter zegt dat ze iets niet wil doen dan trekt hij alles uit de kast om haar te motiveren iets wel te doen. Als ze het dan toch gedaan heeft is ze trots op zichzelf.

Ben je bij een fysio geweest die enkel kinderen behandeld? Alles ingericht op kinderen? Want dat kan een verschil maken.

En natuurlijk kun je het ook op z'n beloop laten. Maar ik zou het fijn vinden als er dan toch eens goed naar mijn kind gekeken wordt ipv zeggen dat ze het niet wil.

5. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Haar uitdagen dus daar hebben we een dagtaak aan :o:

6. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Doe ik ook maar ik zit er wel een beetje mee...

7. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Goeie!

8. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Therapeute is idd enkel voor kinderen en alles is erop ingericht.

9. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Ik heb ook al aangegeven dat ze goed kan klimmen dus dat ze haar dat zelf kunnen laten doen op stoelen, aankleedkussen etc. En ze loopt net zo snel op d'r knietjes als de rest op hun voetjes dus desnoods op die manier naar buiten. Dat doe ik zelf ook met haar. Lang leve de Primark en Zeeman voor de goedkope leggings en spijkerbroeken want ze verslijt er op deze manier heel wat :roflmao:

10. Logan

Logan Niet meer actief

Ja natuurlijk! Snap ik heel goed en daarom vind ik het van het kdv zó stom. Die zouden beter moeten weten. Jouw dochter gaat vanzelf lopen en zal vast andere dingen heel goed kunnen :)

Iertje81 vindt dit leuk.
  11. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Mijn zoontje was ook bijna 2 voordat hij los liep, hij is heel lang een billenschuiver geweest.

We gingen een keer naar het zwembad en daar heeft hij het lopen in water ontdekt. Het water kwam tot iets boven zijn middel en hij vond het geweldig om heen en weer te lopen in het water. Hij wilde niks anders meer en heeft bijna 1,5 uur in het water gelopen. Na een paar keer in het zwembad kwamen we thuis en ik zette hem op de grond en hij ging staan en liep zo weg de hele keuken door. Waarschijnlijk heeft het lopen in water hem geholpen om echt los te gaan lopen.

Iertje81 vindt dit leuk.
  12. Jules!

Jules! Bekend lid

26 jun 2017
    822
    1.065
    93
    Vrouw
    Hier ging het beter als hij wat in zijn handjes had. Ik liep met hem rondjes aan mijn handen (niet fijn voor je rug) en dan in mijn/zijn handen een stokje ofzo en dan 1 handje af en toe los (in dat losse handje had hij dan dat stokje of balletje vast) en dan geleidelijk twee handjes los met in zijn handjes dus iets kleins om vast te houden. Succes, zou fijn zijn als het zo ver was!

Iertje81 vindt dit leuk.
  13. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Ook geprobeerd. We zijn net terug van vakantie en zo herkenbaar! Maar eenmaal aan land; niets! :eek:

14. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Dank voor de tip!

15. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Wat ontzettend lief dat iedereen zo reageert! Ik heb heel veel aan de tips en jullie verhalen! Weet je waar ik nou het meest onzeker van word? Dat iedereen het de hele tijd vraagt en zegt; loopt ze nog niet? En dan zo meewarig kijken. Of mensen die zeggen; breng maar hier. Ik leer het haar wel. Mijne liep nog net niet in de wieg :oops:

16. Joolz

Joolz Actief lid

1 jul 2015
    271
    18
    18
    Ik zou zeggen, jammer voor de creche! Er zullen ook wel kindjes zijn die ongeveer hetzelfde wegen en voor hun leeftijd nog niet aan lopen toe zijn. En anders laten ze haar toch achter haar loopkarretje lopen?

Niet laten gek maken door ze hoor! Misschien kan je wel met hun om tafel gaan om spelletjes te bedenken waardoor je dochtertje wordt uitgedaagd om wel zelf te gaan lopen.

En wat ik hierboven lees, misschien in het water gaan lopen. Hielp hier ook om hem het laatste zetje te geven.

Iertje81 vindt dit leuk.
  17. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.507
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    @Iertje81: Ons nichtje was ruim 2jaar en 2 maanden toen ze pas ging lopen.
    Jouw uk zal dus echt de eerste niet zijn.
    Maar snap dat t op een gegeven moment knap lastig kan worden om zo'n groot (en meestal ook zwaar) kind te dragen.

Enige tip die ik je geven kan: geef haar iets (bijv. saai tupperwaredoosje) om vast te houden als je haar een stukje lopend op weg helpt.
    Iets vasthouden biedt zekerheid/veiligheid en zo gaan de vaak de eerste echte stappen zetten.

18. Logan

Logan Niet meer actief

Dit soort mensen bestaat altijd. Toen mn zoontje nog geen vijf maanden was had ik al 10x moeten zeggen dat hij ‘nog niet liep, nee...’. Zolang er geen kinderarts is die zich zorgen maakt zou ik dat vooral niet doen. :)

19. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Goede tip!

hummeltje5 vindt dit leuk.
  20. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953