Peuter loopt steeds weg

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door beccie, 6 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beccie

beccie Niet meer actief

Hallo

ik heb een peuter die altijd hard wil lopen en snel bij me weg loopt als hij 1 sec de kans krijgt.

bv ik moest even snel pinnen bij de kassa dan staat hij alweer buiten,
    of ik til hem uit de winkelwagen en moet mijn muntje er nog uit halen dan loopt hij snel naar de auto.

als we wandelen ook hij wil persee geen handje meer en wil altijd loslopen. maar ook dan loopt ie zo snel dat ik er weer hard achteraan loop.

ik word elke keer boos op hem en leg ook uit waarom ik dat niet goed vind.
    maar 2 min later doet hij het weer.
    en heeft hij in de winkel een klein karretje loopt ie ook als een gek de winkel door.

hij is nu al 3 jaar en 3 maanden, steeds zie ik al die moeders met peuters die netjes handje geven en bij de ouders blijven. maar ik moet echt continu mijn zoontje stevig vasthouden anders is ie weg.

heeft misschien iemand echt een goeie tip ,
    ik ben nu zwanger en als ik straks weer met een kinderwagen loop word het misschien ook moeilijk om op deze manier een stukje te wandelen met 2 kinderen.

2. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Ik zou een koort kopen. Dan uitleggen als je niet bij mama blijft dan moet je aan dit koort lopen. EN dan ook echt zijn polsje er doorheen doen. Ik heb het hier liggen voor het geval zoon niet luistert maar we hebben het nog niet nodig gehad!

3. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Hand eisen. anders staan we stil en hou ik jouw vast aan je arm en dus ook gewoon stil blijven staan.

Hier hielp het ook om een touwtje vast te maken aan kinderwagen dat hij die vast moest houden om mam te helpen dus hij houd hem zelf vast, hij zit niet vast om zijn hand ofzo.

de eerste tijd niet met peuter en baby alleen gaan winkelen;).

4. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Buggy mee en afspreken dat hij vast gaat als hij geen hand geeft of wilt weglopen. Werkte hier erg goed!

5. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.789
    9.309
    113
    Gelderland
    Goh hebben wij dezelfde peuter?

mijn zoon doet dit ook. Helaas wilt hij ook geen hand geven niet meer in de buggy en vooral niet lang wachten. Hij gaat juist op die momenten uitdagen en weg rennen en maakt er een spelletje van. Laatst ook toen hij op zijn nieuwe fiets mocht fietsen.. Hij fietste keihard weg en schreeuwen wat we kunnen hij stopt gewoon niet. inmiddels stopt hij met fietsen iets beter want we zijn druk aan het oefenen. De tip van het bandje is wel een goede. Ik heb hem liggen dus kan hem eens gaan introduceren.

Maar even een vraagje aan de mama's waarvan de kindjes wel aan de hand blijven. Moet jullie peuter altijd een hand geven en overal of mogen ze op de stoep bijv zonder hadn bij jullie lopen en in de winkels?

6. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.789
    9.309
    113
    Gelderland

Maar helaas is in onze situatie de buggy bezet door de jongste dus voor mij gaat die vlieger niet op:(

7. clijntje

clijntje Bekend lid

13 mei 2012
    759
    0
    0
    Docente
    Bij Nijmegen
    Ik herken dit ontzettend van mijn ouders.
    Mijn broertje was net zo...
    In het begin ook praten, maar dat werkte niet.
    Hij is zelfs een paar keer 'kwijt' gelopen..
    Toen hebben ze een 'tuigje' gekocht.
    Dit kreeg hij om (doort armband voor hem en voor 1 van mijn ouders)
    Zo bleef hij bij hen en leerde dat hij best zelf mocht lopen en onderzoeken, maar wel in de buurt moest blijven.

Veel succes!

8. beccie

beccie Niet meer actief

in de stad als ik echt moet winkelen zit hij nog wel in de buggy, maar in de supermarkt is dat niet echt handig,
    en hier in het dorp mag hij ook gewoon lopen,
    maar als we echt een stukje gaan wandelen is zon touwtje misschien wel een goed idee,
    misschien dat hij dan na een paar keer niet meer aan het touwtje wil en normaal bij me blijft lopen.

als mijn baby word geboren is het een halfjaar verder dus ik heb nog even de tijd om hem te trainen hihi.

9. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Dan til ik de jongste en gaat hij er alsnog in.

Bij weglopen in de supermarkt gaat hij in het karretje, gewoon in het grote stuk.

10. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze dochter moet onze hand vasthouden bij oversteken en waar veel auto's rijden (parkeerplaats bijv). Als we gewoon door het centrum lopen, loopt ze gewoon los nu. Ze luistert vaak wel goed, soms ook niet maar is dan wel makkelijk af te leiden.

Is ze in een periode dat ze erg dwars is en niet luistert, gaat ze de volgende keer tijdens een wandeling gewoon in de buggy, huilend of niet.

Als we over de stoep lopen, loop ik altijd tussen haar en de straat zodat ik haar nog kan vangen voor ze de straat op schiet (nog nooit gebeurd overigens).

In de supermarkt gaat ze gewoon het winkelwagentje

11. chocolaatje

chocolaatje Niet meer actief

Hier ook zo een, al doet hij het iets minder. Het is meer dat hij het gevaar niet herkent al kun je hem 1000 x vertellen dat ie niet zomaar de weg op moet rennen.. Ook als ik hem bij de psz ga ophalen loopt hij meteen de deur uit terwijl ik nog binnen ben erg lastig. Een tuigje zie ik niet zitten, vind het toch wat voor schut staan:), omdat ik hier niemand zo een ding zie gebruiken. Bij mij is het gewoon: In de winkel in de kar/en anders gewoon handje vast houden punt uit. Ik kan hem ook niet in de buggy zetten omdat die bezet is voor de jongste. Erg vervelend is het, ik weet er alles van.

12. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb wel een tijdje een poslbandje gebruikt omdat ze steeds wegliep in de winkel, minder voor schut als een tuigje.. ze vond het niet fijn dus ze blijft nu netjes bij me in de buurt..

Google Afbeeldingen resultaat voor http://www.prenatal.nl/content/dam/purple/Article_images/Overig/een-polsbandje.jpg

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

polsbandje!! En heel veel oefenen

14. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Tja, ik zou denken: liever voor schut dan je kind kwijt of onder een auto... Dan maar zo'n tuigje of bandje om.
    Hier geeft ze wel redelijk goed een hand, moet ook bij oversteken en parkeerplaats met veel auto's en zo.
    Verder mag ze ook gewoon 'los' lopen, maar ook dan geeft ze me vaak een hand...

Je hebt tegenwoordig toch ook van die rugzakjes met een 'riempje' eraan? Zag die laatst in de Efteling en zag er helemaal niet voor schut uit! (weet niet hoe ze heten eigenlijk)

15. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    voordat je naar buiten loopt laat hem je hand vast houden.anders niet naar buiten. iemand heeft me ooit hier uitgelegd dat het net trainen van n hondje is. en het klopt echt. je gaat het hondje ook niet pas op straat aan de lijn doen. en als hij los mag lopen moet hij bij mama papa in de buurt blijven. als hij weg loopt meteen weer hand vast helaas. heel veel herhalen. niet even los even vast.elke keer,elke dag eerst hand vast houden dan naar buiten.

16. chocolaatje

chocolaatje Niet meer actief

Dit vind ik een beetje een overtrokken reactie op mijn reactie.. Of je bedoeld het misschien anders. Je hebt nog altijd zelf ook de verantwoording om op te letten he? En mijn zoon is 3 jaar en 9 maanden en die ga ik echt niet meer aan een tuigje doen. Liever dat dan je kind kwijt of onder een auto vind ik een vreemde reactie sorry. Ik let gewoon zelf goed op en houd hem aan de hand. Hij moet het maar leren. Een tuigje vind ik een beetje voor de gemakzucht maar dat is mijn mening.. Met alle respect voor diegene die het wel doen, en met een jongere peuter zeg ik ook ok. Maar niet voor een kind van bijna 4. Maar ieder zijn mening he?;)

17. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ow echt verschrikkelijk die rugzakjes sorry.. Op vakantie heel veel gezien dat die kindjes alle kanten vliegen en in bedwang worden gehouden door een touwtje..

Polsbandje hebben wij wel gebruikt toen ze net liep en overal heen vloog maar dan had ik haar hand vast en het bandje als extra voor het geval ze me ontglipte. Nu begrijpt ze wel dat ze op de stoep moet blijven en in de winkel ook bij mij moet blijven..

18. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Rugzakjes/koordjes/etc... ja, ziet er allemaal heel stom uit, maar wat is nou veiliger?

19. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    ik vind een polsbandje toch echt minder erg dan zo'n aap(of beer e.d.) op de rug :D

20. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Je kunt ook vragen of hij je wil helpen...

Bij de kassa geld geven of op een knopje drukken ( pin op ok bijvoorbeeld)
    Of bij het karretje wegzetten vragen of hij het muntje er uit haalt
    Met een winkelwagentje proberen hem zelf dingen in de kar te laten leggen

Hand geven is trouwens bij ons verplicht. Geen hand...is gelijk naar huis of net zolang wachten tot er een hand komt.

Deel Deze Pagina