Peuter lust vrijwel niks, wat kan ik hem geven?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door jerami, 18 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Zo doen wij het ook!
    Gisteren hebben we nog als 'leeuwen' de sperzieboontjes opgegeten en lol dat ze dan heeft... Of ik doe net alsof ik het niet in mijn mond krijg, of ze het even voor kan doen hoe het moet!
    Dat van die vogel vind ik wel een goeie, ga ik ook een keer doen, haha...

Ik maak ook regelmatig pasta met de saus van verse groenten (courgette/ bloemkool/ broccoli/ spinazie oid) En dan lekker kruiden, evt wat gezeefde tomaten of creme fraiche erdoor oid. Daar wordt hier volop van gesmuld!

Je zult al vanalles geprobeerd hebben, maar ik zou het gewoon blijven aanbieden en dan inderdaad 2-3 x per week iets maken wat hij wel lekker vindt en de rest van de week 'pech'...
    Is makkelijk gezegd, ik weet het, want ik heb ook vaak genoeg gefrustreerd aan tafel gezeten en het dan nog gezellig proberen te houden...

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Tsja, het blijft moeilijk!

Hij eet niet veel als ik het zo zie.

Wat doe je op dat brood? Omdat hij vrijwel geen groente eet, zou ik 's ochtends al aan het fruit gaan ipv koek.

Mijn zoontje heeft van 18 to 24 maanden niks gegeten behalve chili con carne, dat kreeg hij dus 3x per week. Zilvervliesrijst, rundergehakt, paprika/tomaat en kidneybonen, helemaal goed dus!

Daarna ging hij meer eten maar niet veel en ook nooit (meer) samengesteld (nasi, macaroni, chili). Hij is met Rapley grootgebracht en eet groente goed, hij is enorm gek op broccoli, dat eet hij het liefst iedere dag!

Hij is nu bijna 4 en eet vrijwel alles.

Dus ja, het is wel een fase, alleen is die soms kort en soms lang.;)

Deel Deze Pagina