Zo’n losse clip nooit gebruiken, levensgevaarlijk. hier herkenbaar. Helaas kan de auto niet rijden zonder gordels vast dus stopte de auto als hij het deed. Na een week of 3 bleek die onderbreking toch wel irritant en stopte het en nu met 5 is hij heel erg gebrand op een gordel om, ook als er iemand mee is zegt hij dat de auto niet kan rijden zonder gordels om haha. Is natuurlijk ook zo maar niet op de manier die hij denkt.
Mijn kinderen lopen zo vaak op sandalen met sokken, zou het echt naar vinden als anderen daar op zo'n manier op reageren... @ts: Wat een vervelend probleem joh! Als hij het uit verveling doet, zou ik ook inzetten op afleiding. Hier luisteren ze altijd cd's met kinderliedjes. En ze nemen een knuffel mee. Misschien doe jij dat ook allang hoor...
Ik ook! Mijn jongens hebben geen sandalen, maar toen mijn meiden klein waren droegen ze altijd sandalen in de zomer. Thuis mochten ze nog wel eens zonder sokken, maar naar school standaard sokken aan in de sandalen. Met zandbak ed zo gauw schuren en blaren, dat wilde ik liever voorkomen.
Ik zou contact opnemen met MC om te vragen of ze er een betere sluiting voor hebben of een beveiliging bijvoorbeeld. Mijn dochter wurmde net zo lang tot ze haar armen er onder weg had, hoe strak ik de gordels ook trok. Zij klom ook telkens door de hele auto heen. Heb vaak genoeg langs een N-weg gestaan op de vluchtstrook om haar weer vast te zetten, soms elke 10km weer. Drama was het, en levensgevaarlijk ook. Ik moest best ver rijden naar mijn werk elke ochtend en zij ging mee - tegenover werk naar kdv.
Laatst ook gedaan met mijn zoon (5) die wekenlang weigerde zelf zijn gordel vast te maken. Aan het einde van de straat (ik reed langzaam omdat hij de gordel nog niet vast had) heb ik even hard op de rem getrapt. Hij knalde met zijn neus tegen de voorstoel. Nooit weer gedonder gehad met de gordel. Hij begint nu te gillen zodra ik nog op de oprit sta dat hij eerst zijn gordel goed vast wil hebben Loedermoeder ben ik ook haha
Ik heb contact opgenomen met ze en ze zeggen dat ze volgens de wettelijke richtlijnen de sluiting niet strakker mogen maken en hebben er verder ook geen oplossing voor.
Enige wat je dan nog kan doen is die extra gordel inzetten en evt toch kijken voor dat stofding wat bij je wandelwagen/buggy zit om de sluiting te beschermen. Het houdt m niet tegen maar je hoort de klittenband/drukker van dat stofding eerder dan gelijk de "klik" van de stoelgordel.
Gewoon streng zijn, met ruim 2 jaar weten ze echt wel wat “ nee” betekent. De gordel niet om is stoppen en anders inderdaad een goede ( uiteraard veilige) noodstop maken en niet luisteren is dus ( bij een leuk uitstapje) gewoon terug naar huis.
Daar ben je dan mooi klaar mee. Misschien kan je zelf een soort omhulsel maken van dikke stof met drukknopen? De kunststof snaps die ik voor wasbare luiers gebruik zijn niet makkelijk los te krijgen, het is misschien het proberen waard.
Als gewoon streng zijn zou helpen dan zou ik deze vraag hier niet plaatsen En de ritjes die we samen met de auto maken zijn geen leuke uitstapjes. Die zijn noodzakelijk.
Maar waarom trek je ze dan sandalen aan, wat is daar dan de meerwaarde van? Hier krijgen ze dan gewoon dichte schoenen. Geen oordeel, oprecht benieuwd naar de redenering erachter.
Gezien hoe de schoenen van G er uitzagen na een rondje zandbak (en we hebben t maar niet over dr shirt of die van R) kan ik me er iets bij indenken als t gaat om schoenbehoud. Ik krijg die zandbak vlekken er met geen mogelijkheid uit. Hele gele waas erover. Volgende ronde met groene zeep proberen (riep oma), biotex weken hielp niet. Als dat ook niet helpt poging met ossengal en anders als laatste optie de hara van mn schoonmoeder.
Dit mag wettelijk niet, gordels moeten in noodgevallen in één handeling te openen zijn door hulpdiensten.
Een sandaaltje met sokken lijkt me nog altijd luchtiger dan een volledig dichte schoen. En als ik vind dat een sokje prima kan bij een kind doe ik dat gewoon. Dan ga ik mijn kinderen geen dichte schoenen geven omdat anderen dat misschien niet mooi vinden. Mijn meiden zijn overigens 24 en 23, dus we hebben het nu over 15/20 jaar geleden hè. Toen zag je dat echt heel veel.
Toch blijven doen en als je dat te vaak moet doen en peuter lacht erom nog andere consequentie aan verbinden .. knuffel afpakken werkte hier altijd goed :s
Ik ben er ook bang voor.. Wel mega zuur aangezien deze 2 stoelen inclusief base iets van 1200 euro heeft gekost. En de nieuwe autostoel is voor een relatief korte tijd ook nog eens.
Ze hebben hier van april - oktober eigenlijk altijd hun sandalen aan. Met dichte schoenen is er altijd gezeik, ze zitten niet lekker, ze gaan kapot, ze kunnen ze zelf niet aan krijgen. Met sandalen heb je dat allemaal niet, ideaal. Ze hebben hier niet eens dichte schoenen nu. Als het koud is, trekken ze dus sokken aan Echt balen
Heel zuur idd! Maar als je kijkt naar een Cybex Pallas Fix heb je een stoel voor nu t/m 12 jaar (het buik”tafeltje” gaat uiteindelijk weg en wordt het een zitverhoger). Tuurlijk jammer dat je alsnog een andere stoel moet kopen maar gaat na al die jaren wel zijn geld opbrengen. En het belangrijkste voor nu: je kindje zit weer veilig in de auto!