haai haai Dit is Sam zn eetschema momenteel 7 uur : 240 fles melk 9 uur : Fruithapje half 1: boterham met smeerkaas of paté 4 uur : groente potje 7 uur: Bordje pap met danoontje als toetje, en daarna naar bed maaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr ben vanmorgen met Sam op het CB geweest, en die zei dat ik die pap niet meer moest geven, dat ie dan teveel krijgt. dat ik die dan smorgens ipv een fles moest geven (dat zie ik niet zo zitten, want soms wordt sam eerder wakker en wil hij alleen maar even drinken en dan weer verder slapen... dan vind ik het zo'n gedoe om hem mee naar beneden te nemen en pap te gaan geven, die fles is zo lekker makkelijk dan) En dan dus wel fruit en brood, en dan pas om half 7!@@##$ zn groente te geven, en dan naar bed? ik zit nu al helemaaaaaaaal in de stress..... ik heb er eindelijk ,na maandenlang tobben een goed ritme in gekregen, en nu moet ik een voeding weg gaan laten. wie heeft hier ervaring mee? of wie geeft juist wel hetgeen ik nu ook geef? of wie heeft dit gedaan en heeft hier GEEN dik kind van gekregen hihi Ik ben heel benieuwd of jullie mij kunnen helpen, of ervaringen willen delen, want ik ben helemaal stressy nu... Alvast bedankt, Liefs Muis
Hmm, wat je zou kunnen doen is (even knippen en plakken): 7 uur : 240 fles melk 9 uur : Bordje pap half 1: boterham met smeerkaas of paté 4 uur : Fruithapje 7 uur: groente potje met danoontje als toetje, en daarna naar bed Zou dit ook werken? In principe slaat het helemaal nergens op, want hij krijgt hetzelfde... Maar goed, dan heb je dat bordje pap 's ochtends en zou je eventueel die fles van 's ochtends vroeg wat kleiner kunnen maken! Op deze manier heb je wel meer een ritme van 3 maaltijden op een dag. Ik kan me voorstellen dat pap in de avond niet echt een handige tijd misschien is, maar het gaat wel weer lekker op z'n CB's
Je moet natuurlijk niks! Er zijn genoeg ouders die kinderen die ouder zijn dan een jaar nog pap geven rond 19uur. Je zou het schema ook zo kunnen doen: - 7.00u pap - 9.00u fruithapje - 12.30u boterham - 15.00u eventueel nog wat fruit of een rijstewafel of koekje - 17.30u warm eten en een toetje zoals vla of yoghurt.
Hoi Hoi, Als jij het gevoel hebt dat hij die fles nog nodig heeft dan gewoon blijven geven hoor! Ons zoontje is nu bijna 14 maanden en heeft nog steeds een papfles voor het slapen gaan. Anders is hij zo ontzettend vroeg wakker. Overigens heeft het CB bij mij er niets van gezegd dat hij nog melk krijgt voor het slapen...verschilt misschien ook per CB. Nu is het wel zo dat ons zoontje qua lengte op de bovenste curve zit en met zijn gewicht net onder de middellijn. Dus misschien dat ze daardoor ook wat minder moeilijk zijn. Succes, Groetjes Lysanne
Hoi, Nou, dan ga ik ook met trillende benen naar het CB over 2 weken Mijn dochter gebruikt nu dit en lijkt erg op wat die kleine van je krijgt: 7.00: fles 10.00: 1 of 2 stuks fruit 12.00: 1 boterham en fles 17.00: groente 19.00: fles met 2 scheppen rijstebloem Nu moet ik zeggen dat mijn meisje een lekker flinkerdje is met heerlijke spekbilletjes en appelwangetjes. Ik heb echt niet het idee dat ik haar teveel geef eigenlijk. Ze is erg tevreden zo, krijgt geen tussendoortjes en slaapt prima. Ik denk dat als je er zo een goed gevoel bij hebt en die kleine is tevreden: waarom veranderen? Hadden ze opmerkingen over zijn gewicht misschien? Als je toch iets wil weglaten het fruit opschuiven tot de avond i.p.v. de papfles? Of inderdaad ochtend papfles en avond gewoon? Misschien neemt ie genoegen met dat toetje in de avond en een beetje diksap? Ik blijf mee lezen en laat wel wat weten na ons bezoek aan het CB! Groetjes
Hoi! Wij hebben hetzelfde (zoontje is zelfde leeftijd als de jouwe) met die ochtendfles. Eigenlijk kan die eraf, maar inderdaad wil ie meestal na die fles nog lekker verder slapen en heeft het dus geen zin om tussen 6 en 7 (komt ook vaak eerder) pap te gaan staan maken. Wat hier heel goed werkt is een flesje maken van 120/4 ofzo, klein flesje, maar dan heeft ie toch zn "ritueel" zeg maar van de fles en hij is even gevuld zodat ie verder kan slapen. Zo kun je steeds meer afbouwen natuurlijk, tot ie maar een klein beetje heeft en kun je als ie helemaal van de melk af moet er een flesje water van maken ofzo. Als dat zijn ritme is geeft dat niks hoor, gewoon lekker dat flesje op dat moment houden, alleen heb ik ontdekt dat de hoeveelheid niet uitmaakt, misschien werkt het voor jou ook. Schema hier met 9,5 maanden: 6 / 7 uur: flesje 120/4 9 uur: bordje pap (120/4 opvolgmelk) bekertje yoghurt bekertje water 12.30 uur:2 stuks fruit boterham met beleg bekertje volle melk (bij extra honger nog ontbijtkoek, rijstewafel enz) 14.30 uur:bekertje thee (soms een stuk komkommer, enz) 17.00 uur:warme maaltijd (groente, aardappelen (heel soms vlees of vis) of pastamaaltijd) bekertje water bekertje yoghurt 19.00 uur:fles 180/6 Tja het is een enorme hongerlap, dus eet aardig wat, maar hij is erg lang en slank dus gelukkig word ie er niet dik van.
Leuk al die CB's. Het is de bedoeling om die laatste fles eraf te laten (tussen de 9 en 11 maanden) en te vervangen voor yoghurt. Mijn zoontje verdraagt geen yoghurt en het was geen probleem als hij nog de fles kreeg. Dus, ik zou zeggen gewoon blijven geven als je het niet ziet zitten!
Ik vind het een prachtig schema. Hij krijgt 3 hoofdmaaltijden, 1x tussendoortje (fruit) en nog een lekker bordje pap om z'n maagje te vullen voor het slapen gaan. Tuurlijk kun je het omgooien, maar je zegt dat je eindelijk een schema hebt waar hij het goed op doen. Dus ik zou het niet meteen om gaan gooien.. Misschien over een maand (of 2-3)..
Ik snap nooit wat iedereen er op tegen heeft om 's morgens pap te geven. Ik geef Lonne 's ochtends rond 07.00 uur een bordje pap en ja dan ben ik dus beneden en zitten we aan tafel. Maar het kan goed zijn dat ze na een halfuurtje al weer naar bed gaat tot 09.30. Heb meer het idee dat het het uitslapen van de ouders is dat maakt dat er 's ochtends in bed een fles wordt gegeven. Pim
nou , uhmm sorry maar dat is niet het geval, want als meneer niet meer verder wil slapen ga ik gewoon naar beneden toe. maar ik denk idd óók aan mezelf. het is al druk zat, huishouden, baby, werken, doe thuis administratie van de winkel.... en als ik dan smorgens helemaal met hem (12 kilo) naar beneden moet , pap maken, meneer wordt hartstikke sjaggie als ie naar beneden gaat als ie nog doodmoe is. En nee ik heb idd geen zin om al om half 6 hier beneden te gaan zitten met hem. dat is echt iets te vroeg voor me. zeker als ik nog es 9 uur moet werken, of veel thuis moet doen. heeft niks te maken met dat ik wil uitslapen, maar als sam na zn fles nog lekker 2 uurtjes doorslaapt, vind ik dat echt heeel erg lekker, is dat zo raar?
@ popsel en prissie Sam is niet te dik.... hij is wel 12 kilo, maar ook al 79 cm... ze zei dat hij er van kón worden op den duur.... maargoed, sam is dus ook een echte hongerlap, een pure bourgondier hihi.. hij vindt eten echt heerlijk, en geniet er ook echt van, zeker van zijn pap savonds, dat is echt ons momentje... dat gaat zo lekker nu... En hij slaapt er idd de hele nacht op door. Sinds we dat geven gaat ie 7 uur naar bed en wordt ie smorgens pas weer wakker. Nou daar teken ik voor!!!! Ik vind het ook zielig om hem minder te geven, en dat ie dan snachts wakker wordt van de honger. want dat gaat denk ik echt gebeuren als ik die pap weg ga laten. En op het CB zei ze, dat ik dan wat meer tussendoortjes moest geven als ie honger had, koekjes en soepstengels etc.... Nou ik snap het verschil niet echt, daar zitten ook calorieen in toch? Ze zei dat die zware pap niet goed was zo voor het slapen en dat dat erg zwaar valt :S Naja zoals al meer zeggen hier, gewoon je eigen gevoel volgen, en ik denk dat ik dit gewoon aanhoudt wat ik nu geef. hij is ontzettend druk, en beweegt de hele dag, dus verbrandt genoeg! En laat maar even weten wat ze zeiden bij jou! ben ik wel benieuwd naar!! PB me anders maar even als ik topic inmiddels is verdwenen naar de achtergrond Liefs Muis
Ik denk altijd maar: jij zit 's nachts niet hier in huis en hebt makkelijk praten. Maar elke nacht wakker van de honger breekt jou op den duur ook op. Als hij het echt nodig heeft zou ik gewoon een avondfles geven, en dan t.z.t proberen af te bouwen, als je kind er aan toe is. Ging hier met 11 maanden vanzelf minderen. En sommige kinderen hebben het gewoon een langere tijd nodig.
ja das waar ik denk dat ik het gewoon nog even zo vol hou.... gaat net zo lekker, en tis zoooooon vrolijk mannetje nu, slaapt goed, lacht veel.... wil ik graag zo houden heerlijk mannetje toch
hmm mijn ventje weegt t zelfde als die van jou en zijn schema is zo: 07:00 papfles 260cc 10:30 fruit 12:00 2 boterhammen met beleg. 15:00 fruit of tussendoortje zoals koekje, soepstengel enz. 17:00 warm eten. potje groente met toetje, yoghurt. 18:30 fles melk. ( hij wil geen pap meer) Hij gaat om 7 uur op bed en slaapt de hele nacht door tot 7 uur volgende morgen. Dus hij heeft geen honger in de nacht. Ik moet morgen naar het CB. Hij zal wel flink gegroeit zijn, maar hij is niet te dik, juist in balans. Wel zwaar boven de gemiddelde curve maar ze vinden dat niet erg. Die van mij eet 2 broodjes in de middag, iets voor Sam?
Ja hij eet al 2 boterhammen soms, meestal zelfs.... af en toe wil die maar 1... maar in principe krijgt jou kindje hetzelfde als de mijne dus denk dat ze bij jou ook gaan zeggen dat je moet overgaan op 3 maaltijden... het gaat erom dat ze drie hoofdmaaltijden krijgen, pap, brood en groente, en niet nog extra melk erbij..... ben benieuwd.. volgens mij is er ook niet echt een rechte lijn in en zeggen ze allemaal wat anders Sam is ook niet te dik, hij zit wel boven het gemiddelde maar nog netjes in het groene gebied. hij is niks te dik.... gewoon lang en zwaar, maar hij heeft zon heerlijk lichaampje, niks geks of diks aan.....
whahaha maakt niet uit. ik kom net bij CB vandaan. meneer is iets afgevallen ivm met zijn griepje vorige week. zware diaree e.d. hij is nu 79cm en weegt 11.665, maar dat is nog steeds boven gemiddeld. Ze heeft niets gezegd over het weglaten van een voeding. En heb alles opgenoemd, dus ze moeten niet zeuren bij dat bureau van jou hahaha.
Hier een mannetje van 18-05-2009, vorige week bij cb geweest en hij is 10,2 kilo en 75 cm. Hij krijgt: - 7.00 fles 180+d - 9.30 fruit - 11.30 1 of 2 boterhamen + fles 120+4 - 14.30 sap+soepstengel of rijstwafel oid - 16.00 groente+yoghurt - 19.00 fles 180+6 met 2 scheppen rijstebloem Volgens cb prima schema, ze zei meteen oh 500 cc melk is prima op deze leeftijd!! Ik zou dus niks veranderen hoor. Mijn mannetje zit ook ruim boven gemiddeld, maar wel in verhouding (lengte-gewicht). Ik maak me er niet druk om, die laatste fles gaat hij vanzelf wel laten vallen/weigeren, en dan probeer ik zijn groente of yoghurt wel later te geven... maar nu laat ik het ook lekker zo hoor!
ps meestal laat hij smiddags en savonds wel iets staan van zijn fles, soms gaan ze maar half op..... Geeft niks, hij geeft zelf wel aan wat hij wil en nodig heeft. Net zoals jouw mannetje blijkbaar! Nu je net een fijn ritme hebt gevonden zou ik dat lekker volhouden, hij ziet er goed en gezond uit hoor!! Lekker manneke, lijkt op de mijne haha!