Luierbroekje, te groot?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door sidmick, 18 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Dag Dames, even raad gevraagt. Mijn meisje gaat steeds vaker op de wc/pot plassen en daarom hebben we besloten vanaf volgende week (dan gaan we op vakantie) haar lekker zonder luier te laten en een beetje te gaan stimuleren.
    Nu heb ik voor de momenten dat ze toch een luier om krijgt (uit eten bv) gister luierbroekjes van pampers gekocht.
    Ik heb maat 5 gekocht omdat ze van gewone pamper 4+ draagt (4 is van de active fit te klein)
    Nu vind ik dat broekje zo groot.
    Opzich sluit hij wel goed aan bij haar billen maar hij komt voo rboven haar navel uit.
    En wat ik het meest "raar" vind is bij haar kruis. Daar heeft ze best veel ruimte zeg maar. Alsof die luier daar een beetje bij elkaar gepropt zit.
    Heb ik een te grote maat of horen die gewoon anders te zitten?
    Ik mag de dichte luiers ruilen voor een andre maat maar dan moet ik dus weer een pak openmaken wat daarna niet meer terug kan :(

2. tulip

tulip Niet meer actief

Ik heb er zelf nog geen ervaring mee, maar merk wel op mn werk dat de broekjes bij smalle, relatief jonge kindjes erg ruim vallen idd. De flinke 2 1/2 a 3 jarigen kunnen er pas echt goed in.

3. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Ik zou het zo zonde vinden om nu weer te gaan ruilen voor maat 4 en dan te constateren dat die weer te klein zijn. En ja, als ze hetzelfde vallen als de gewone luiers is maat 4 dus te klein

4. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Hi, we treffen elkaar nu op meerdere topics he? :)

Fenne droeg ook pampers active fit maat 5 en heeft nu luierbroekjes maat 5... ik vind de pasvorm van luierbroekjes ook minder, maar Fenne heeft nooit geklaagd dat het niet fijn zit en ze doen net zo goed hun werk als de 'gewone' luiers. Zij draagt ze nu trouwens alleen nog voor de nacht...

5. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Onze meiden schelen dan ook nog geen half jaar ;)
    Ja met de gewone luiers is 4 te klein en ook 4+ word wat krap.
    Maar vond dat luierbroekje er zo vreemd uitzien, althans zo anders bij het kruis.
    Maar misschien komt dat toch ook wel omdat ze wat stugger zijn.
    Ja op vakantie durf ik haar niet gelijk zonder luier mee op pad te gaan.
    Overdag bij zwembad/strand kan ze prima zonder luier en dan steeds naar de wc maar op pad wil ik toch eerst nog even een luierbroekje aan

6. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Klopt, ik moest ook wennen aan dat stugge van de luierbroekjes, maar volgens mij zitten ze niet vervelend. Fenne zou daar anders wat van zeggen... dus ik denk dat als ze niet lekker bij je dochter dat je gewoon maat 5 kunt houden...

Wij hadden eerst ook onderweg nog luier aan hoor, eerst thuis in dr blote billen, toen af en toe ook een onderbroekje aan om te kijken of ze dan ook niet zo gaan plassen, daarna gewoon kleertjes aan en uiteindelijk de stap genomen ook onderweg de luier uit te laten... dat hele proces duurde trouwens 2 weken... maar ze is nu dan ook 'pas' 2 maanden zindelijk, jullie zijn er dus wat vroeger bij...

7. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    We zijn idd erg vroeg. (ze word pas over 3 weken 2) maar ze doet de hele dag door zelf haar luier uit, worden er gek van. We waren dus al een tijdje bezig haar 3 of 4x per dag op de wc te zetten en soms plaste ze wel, soms niet.
    Maar sinds afgelopen weekend zegt ze gemiddeld 2x per dag zelf dat ze naar de wc wil en gaat dan ook echt plassen

8. tulip

tulip Niet meer actief

knap hoor, mijn meisje is nog ietsjes jonger, ze vind het potje wel erg interessant en wil er 30 keer per dag op, maar doet er niks op.

9. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik heb luierbroekjes maatje 4 , gebruik ze alleen voor de nacht nog, overdag is ze zindelijk.
    maar ik gebruik geen pampers maar een goedkopere merk namelijk bibou

10. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Wij gebruiken de luierbroekjes van Huggies, die zitten totaal niet "propperig" tussen de benen. Had daar bij de Pamper broekjes idd ook last van!

11. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Ik gebruik ze met warm weer ook weleens, maar ik vind ze juist aan de krappe kant. Mijn zoontje (18 mnd) heeft maat 5 van gewone pampers en nu ook maat 5 van die easy up dingen, maar ik vind ze een beetje rottig aantrekken moet ik zeggen.

Deel Deze Pagina