Ik heb nu verlof en ben dus thuis, even ook minder ritme want we gaan ene keer wel weg andere keer niet, op wisselende dagen...mag ook wel nu ik niet meer veel kan Dochterlief blijft nu, na wakker worden om uur of 8, rustig nog een uur spelen in kamer, hoor dan dat alles goed gaat, kletst, speelt, zingt....dus gaat prima.....ze kan ook als ze NIET wil heel goed roepen om mama dat ze eruit wil. dan roept ze gewoon en speelt ze niet meer lief. Maar voel me dan soms best rot dat ik haar aan lot overlaat. Maar aan andere kant is zelf leren spelen en ondekken ook wel heel goed, en je zal toch denken als ze niet roept dat ze het zelf ook graag wil. tis wel vaak zelfde tijden, dus 8 uur wakker en dan tot 9 uur spelen en dan eten we toch wel rond 930, dus er is zeker wel iets van ritme. zouden jullie haar halen? of lekker zelf laten kiezen, ontwikkelen en spelen tot ze aangeeft dat ze het zat is en naar beneden wil? Ik heb de babyfoon daar nu staan dus hoor alles, elke zucht. Liefs
De oudste kon nadat hij wakker werd, ook een uurtje heerlijk alleen spelen. Ik heb hem altijd laten spelen. Want 1, ik kon wat langer blijven liggen en 2, de ontwikkeling om zichzelf te vermaken vind ik een goede ontwikkeling. Toen hij bijna 3 was en ik weer ging werken kwam er een werk/school ritme in, maar inmiddels is hij 5 en in de weekenden kan hij 's ochtends nog erg fijn spelen op zijn eigen kamer. De jongste doet dat trouwens helemaal niet. Die wil direct naar beneden, alles en iedereen moet wakker zijn en hem onmiddellijk van eten voorzien haha.
ok ja tis idd erg lekker zo even wat mama tijd aszz: haha als je 2e idd zo veel en snel al wakker word dan geniet je exstra van dat de oudtse dat wel deed ja. heerlijk hoor. ik hoor alle speelgoed die ze boven heeft qua geluid door elkaar, dus zal er lekker uitzien straks gek genoeg speelt ze op kamer vaak heel lang, maar thuis beneden speelt ze amper. denk dat ze snel afgeleid is. was ik zelf ook namelijk. dit gaat smiddags tegenwoordig zelfde, even dutje doen nee hoor, wel naar bed maar an met speen in uren spelen tot ze zat is dan word het jammeren. haar boterhammetje ligt in trommeltje klaar dus ze kan zo uit bed meteen aanvallen heb alvast ondooid
ja ze is nu periodes stil en wa net even aan jammeren, denk dat ze nu zat begint te worden en gaat vervelen. Ga dan zo maar halen. we gaan ook straks lekker zwemmen om 11 uur dus kan ze lekker weer ravotten
Hij wacht hier altijd geduldig tot ik 'm kom halen, zo kan ik eerst rustig z'n ontbijtje klaarzetten en alvast een bakkie koffie nemen...heerlijk
Hier gebeurt het ook regelmatig. Ik ga wel altijd zeggen dat ze gewoon naar beneden mag komen als ze wil en als ze het gezellig vind dat ik bij haar kom zitten dat ze het maar moet zeggen. Ik heb geloof ik pas 1 keer gehoord dat ik bij haar moet blijven... Maar ik ga dat zeggen omdat ik dat zelf een fijner idee vind en we sinds een paar maanden geen babyfoon meer gebruiken dus ik dan toch ff heb gezien wat ze aan het doen is.
Mijn dochter doet het ook. Kan na het wakker worden nog een hele poos in bed liggen kletsen, boekje lezen, theaterstukken maken met haar knuffel. (troffen laatst haar knuffels op een rij, zij zat aan de andere kant van het bed voor te lezen, zo cute ) We laten haar lekker. Ze heeft het duidelijk naar haar zin bed en kan ook heel goed laten blijken als dat niet (meer) zo is.
heerlijk he die geduldige kindjes dacht vandaag nog, ik heb dan een drama kind wat poetsen betreft, maar spelen op haar kamer kan ze wel ook wel erg fijn als moeder, zeker nu er uitbreiding aan komt.
moet wel bijzeggen, smiddags " dwing" ik haar wel. Dan MOET ze gewoon even naar boven, eigenlijk om te slapen maar laaste tijd is dat spelen, want dan is ze moe, word vervelend, en dan is roepen ook niet zo dat ze eruit mag, ga dan kusje geven even kijken en dan pas halen als ze echt even tot rust komt. miss heeft ze daardoor wel geleerd dat spelen boven best fijn is.
Nee joh lekker laten spelen! Geniet ervan zou ik zeggen. Zij doet dat ook. Hier is het standaard zodra mn zoon wakker wordt: mamma ik ben wakker. Heb nu een lampje die ik kan instellen. Als er een zonnetje gaat schijnen dan mag hij zn bed uit (07.00 ongeveer)
toch wel n beetje op tijd eten toch? om 8uur wakker en dan pas om 9uur pas eten? hoe laat gaat ze naar bed dan?
Belize, ze ligt er in rond 7.30. Moet wel zeggen dat dit " gedrag" echt sinds kort is hoor, daarvoor altijd om 6 uur wakker en meteen roepen, dus verbaast me niets als dat weer terug komt Ze kan zelf heel goed zeggen dat ze eten wil dus ook daar zou ik me geen zorgen om moeten maken leuk he zon wekker, das net zoiets als Nijntje die dan opstaat en dan mag hij/zij eruit
Oh wat ben ik jaloers! Tussen half 6 en 6 staat meneer naast zijn bed en wil dan graag ook binnen een half uur gevoerd worden. S middags slapen zit er niet in tenzij ik ernaast ga liggen maar dan is het s avonds tot tien uur feest. Laatst heeft hij voor het eerst 20 min. Op zijn kamer gespeeld en gisteren wilde hij niet slapen maar ging rommelen zonder gelijk te schreeuwen. Er is misschien nog hoop
Hier laat ik zoonlief ook rustig 30 tot 45 minuten spelen en zingen. Ik hoor wel als hij het niet leuk vind. Ik kom er meestal om 7.30 uit. Drink koffie en kijk het nieuws. Daarna gaan we samen ontbijten.
ja idd er is hoop want zo was mijn dochter ook, dus voor zelfde geld is het over week weer zo precies als zusje er straks is haha. wel fijn dat hij het nu 20 min kan, miss dat hij inziet dat zijn kamer toch wel erg leuk is. voor alle: hebben jullie peuters de kamer zelf mogen uitzoeken e.d? Nynke heeft namelijk alles zelf uitgezoch en zelf " gekocht" ( dwz: zelf uitzoeken, vasthouden, naar kassa, geld geven, bonnetje vasthouden, naar kamer brengen en iedereen laten zien ".....)......zal dat schelen wellicht? ik weet het niet hoor tis meer een brainstorm haha
Herkenbaar en lekker laten gebeuren! Is niets mis mee dat een kindje zichzelf tevreden kan houden. Maar ik snap je twijfel hoor!