onze zoon heeft ook huisstof allergie. en wij hebben onze 2 katten toch echt weg moeten doen. we hebben het 3 keer opnieuw geprobeerd maar helaas werd hij steeds superbenauwd en overal uitslag. de vloerbedekking van de trap gehaald en overal de houten plafond open gemaakt en schoongemaakt. vanaf toen was hij niet meer "verkouden" zoals het eerste half jaar van zijn leventje. een wereld van verschil. ik denk dus dat dieren wel degelijk meespelen. nu schijnt het met katten wat hardnekkiger te zijn dan met honden trouwens. onze zoon heeft nu alleen nog exceem langs zijn mondje en in de knieholtes,we zijn nog druk aan het zoeken waarvan. je kan proberen of de honden een week of 2 weken bij vrienden of je ouders ofzo mogen verblijven en dan je huis grondig schoonmaken en zien of er verbetering optreed.
Wij hebben de Dyson anti allergic met hepa filter. Dat filter wassen we iedere 2-3 weken uit. Mijn dochter heeft naast de allergie voor huisstofmijt ook een ernstige longaandoening dus we proberen wel zoveel mogelijk het huis schoon te houden, hebben ook een schoonmaakster omdat ik anders wel heel veel moet poetsen naast mijn werk. Ondanks dat hebben we wel 2 honden en dat gaat prima zolang er maar dagelijks word gezogen, vaak wordt gedweild en ze regelmatig even buiten zijn. (gelukkig zijn onze honden echte buiten dieren die het buiten helemaal geweldig vinden)
@tesske: ben jij ook lid van het astmafonds dan? die hebben hoop aanbiedingen mbt stofvrij als je lid bent hier zelf niet lid hoor.. maar zat toevallig laatst op de site te snuffelen. ook bedden/kussenhoezen en dergelijke kun je via hen goedkoper aanschaffen. best handig toch maar nu de grote vraag.. hoe was je dat filter dan uit? hier geen heftige allergie maar we merken het verschil wel als er een tijdje niet gestofzuigt is. en ikzelf heb sinds een jaar officieel astma.. dus het is wel prettig op zich. maar dat filter.. we hebben het weleens verwisseld omdat we een reserve hadden gekregen.. maar nog niet gewassen dus
Ja we zijn ook lid van het astma fonds, ik maak alleen nooit gebruik van de kortingen want mijn dochtertje krijgt vrijwel alles voorgeschreven door de kinderlongarts en dan wordt het ( grotendeels ) vergoedt. Ik vind het lidmaatschap van het astma fonds wel heel handig omdat er vaak bepaalde onderzoekuitslagen en informatie in het blad ' de luchtwijzer' staan en er staan altijd vakantiehuisjes in heel veel landen in die helemaal COPD/astma Proof zijn. Daarnaast draag je natuurlijk bij aan de onderzoeken naar astma doordat je contributie betaald. (al wordt dat hier dan weer vergoedt door de verzekering dus doneer ik jaarlijks een extra bedrag)
oh ja en het antwoord op het 'uitwassen' van het filter: Er zit in de dyson een soort spons die ik afspoel met (koud) water en er is een plastic bak (waar de spons in moet) en die spoel ik ook af met koud water. De spons wring ik een beetje uit en dan beide dingen laten drogen. Volgens de beschrijving van dyson moet het perse met koud water, waarom precies weet ik ook niet. Is dus heel makkelijk
hmm het filter is hier geen spons.. eerder een plastic ding waar het filter in vast zit.. volgens de verkoper kon het in de vaatwasser maar dat vond ik zo raar dat ik het nog niet uitgeprobeerd heb misschien toch maare ens opzoeken hoe dat werkt met dit model dan.
toch de gok maar eens gewaagd.. maar mijn god was is dat vies denk wel dat de stofzuigert nu weer stuk beter zuigt ...
Wat vervelend voor je mannetje Elmo. IK heb zelf heftige huisstofmijtallergie (oa). Hier is het echt een stuk beter gegaan sinds we een goede (Dyson) stofzuiger hebben en de vloer met stoomapparaat schoonmaken iedere week. We hebben onze hondjes nog wel kunnen houden, maar ik kan ze bijv. niet aaien ofzo en in het rui seizoen word ik er echt benauwd van. Heeft hij niet meer last als hij ze aanhaalt? Dan zou ik het gewoon met alle andere maatregelen gewoon aankijken. Het is zo'n grote stap de hond weg! Die hoezen om matras schelen inderdaad veel, ik word niet meer niezend wakker!
Nou, Ruben is eigenlijk nooit verkouden (niet vaker dan anderen in de omgeving) heeft geen rode of jeukende ogen..dus denk dat die categorie 2 wel klopt.