Peuter met Coeliakie! (glutenallergie)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Ladylittleangel, 6 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bianca16

    Bianca16 Fanatiek lid

    29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Hier ook iemand met een kleuter met coeliakie. Mijn dochter van 4 jaar en 4 maanden heeft sinds 3 jaar coeliakie. Ze werd, toen ze 14 maanden was, ziek. Het heeft 4 maanden van onzekerheid opgeleverd waarin ons meisje steeds zieker werd, ontzettend afviel, haar buik steeds dikker werd en haar ontlasting er onverteerd weer uitkwam. Tijdens de biopt was al meteen te zien dat haar darmwand helemaal glad was, vandaar dat haar ontlasting niet meer verteerde. Ze heeft march 3B. Na 1 maand glutenvrij eten, krabbelde ze zienderogen op. Ben ook supertrots op haar hoe ze met haar dieet omgaat. Ze is nog nooit boos geweest omdat ze iets niet mag. Ik lees al dat je goed bent ingelicht door @pinguin72.
    Ben wel benieuwd of TS al iets wijzer geworden is.
     
  2. Ladylittleangel

    Ladylittleangel Bekend lid

    17 sep 2008
    788
    9
    18
    Midden van het land
    Nou eindelijk meer duidelijkheid, althans.
    26 mei wordt de biopt genomen, we moeten om 9u in het zkh zijn en om 12.15u is ze aan de beurt.
    Als ze weer een beetje opgeknapt is mogen we weer naar huis.
    Na 1 week krijgen we de uitslag.

    Ik vind het heel moeilijk want mijn meisje moet nu gewoon gluten eten, en ik zie gewoon dat ze zooo weinig energie heeft, ze is moe, ze heeft een wit snoetje, ze is dun.... :(
    Ik wil gewoon dat ze zich weer lekkerder gaat voelen, ik vind het echt sneu voor haar....

    Hij zei dat er misschien ook wel een lactose intolerantie bij zou kunnen zijn, naast de coeliakie dus, maar dat wist ie natuurlijk niet zeker, maar hij noemde het wel.

    Sowieso adviseerde hij ook in het begin van het dieet ook geen lactose te geven om de darmen goed tot rust te laten komen, hadden jullie dat ook?


    Maargoed, we wachten rustig af.....
    Wordt vervolgd!
     

Deel Deze Pagina