Peuter met eetstoornis...

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Life in Pink, Oct 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

@Mary Woods, bedankt voor je lieve woorden en voor het meedenken. De meeste onderdelen zijn al gechekt. Maar de obstipatie ga ik nu even in de gaten houden. Opzich als ze iets eet gaat dat zonder huilen en lijkt ze ook wel te genieten van datgene.

@Dreumesmama en Janna, jullie ook bedankt. Ik begrijp rationeel wel dat ik er niet veel aan kan veranderen, maar mijn gevoel zegt wel eens anders, dan heb ik echt het gevoel diep gefaald te hebben...en voel ik echt angst dit nog een keer mee te maken ookal is mijn tweede dochter al heel anders qua postuur, die weegt namelijk (net 3 maanden) al 6 kilo!

Tesske, opzich klinkt het onderste stukje van je verhaal precies hoe ik 2 maanden terug er ook over kon vertellen. Toen hadden we even een redelijke periode en was ik me ook zeer bewust van het feit dat ik voor een groot deel moet accepteren. En zei ik ook kleine eter i.p.v. slechte eter. Het geeft inderdaad meer rust (en een wisselwerking met mijn dochter) hoe rustiger ik er zelf over ben. Maar merk dat ik het er nu, omdat het nu weer zo slecht gaat, het er weer heel moeilijk mee heb. En dat ik gewoon geen verbetering zie in al die maanden die we nu op deze manier o.b.v. KA en psycholoog bezig zijn.
    Mijn dochter lust wel een aantal dingen, maar dat is steeds hetzelfde, ze wil niets nieuws proeven of proberen.

2. sam

sam Fanatiek lid

Sep 11, 2005
    1,543
    0
    0
    Hey pff zwaar kan het soms zijn, maar voel zo ontzettend met je mee. Ik voel het weer helemaal.
    (sam heeft trouwens een chromosmen afwijking)
    Het belonings systeem, zal ik proberen in het kort uit te leggen.
    We moesten een leuk bordje pakken, en dan daar echt maar een super klein stukje op leggen. At ze dat goed op moesten we onwijs blij doen, en een soort van poppetje bij haar bordje zetten. En dat zo bij iedere hap, bij bv. 6 goede hapjes een groot poppetje. En als dat ook goed gaat een sticker. Maar nu snap je misschien waarom het zo intensief is. Dit moesten wij met elke soort van eten en drinken doen.

even off topic, wij zitten nu met een ander probleem Sam moet haar onderhouds ab weer krijgen. Vanmorgen weer voor het eerst sinds mei. Nou pfff het ging dus niet werd een groot drama. Heb het zelf ook helemaal verkeerd aangepakt, waardoor ik me echt ontzettend rot voel. Kan ook echt wel janken. Vind het zo zielig voor haar, mama vind het zo vies. En dat is het ook hoor heb het zelf geproefd. Vanavond heeft ze een klein slokje genomen, en toen mocht ze van ons toch haar kadootje. Zo trots dat ze het toch heeft geprobeerd. Morgen weer een nieuwe dag zullen we maar zeggen.

En jij moet je nu gewoon niet meer af laten schepen EIS een foto. Zelfs toen sam dus in het ziekenhuis lag en er 1.5 week maar niks gebeurde. Zei de verpleging zelfs en NU ga ik met de arts praten dit kan niet meer. Ze zagen ook wel dat het met mij niet echt goed ging. En toen kwam pas die buikfoto.

3. pluys

pluys Fanatiek lid

Jul 30, 2006
    4,587
    1
    36
    Harderwijk
    Hey Snoozie!

Hoe is het nu met je? Ben je weer een beetje bijgekomen?

Ik heb het topic doorgelezen en ik herken Anoeska in Lilly. Alleen de ontlasting was bij Anoesje echt een drama. Ze poepte maar 2 keer per week. En als ze dan moest poepen dan was het dikke tranen huilen, veel persen, ze liep rood aan. Na een half uur mog ik dan meestal even in de luier kijken. Er zaten dan een paar keiharde keutels in. 1 keer was het zo erg dat er een klomp poep vast zat in haar anus (die was helemaal uitgerekt), ze heeft toen zitten gillen van de pijn. Nou dat was voor mij de druppel. De volgende dag ben ik (weer) naar mijn ha geweest voor een verwijzing naar de ka. Gelukkig hebben we een hele lieve vrouw als arts. De eerste keer dat we er kwamen voelde ze aan de buik en kon toen al gelijk zeggen dat ze helemaal tot de nok toe vol zat met ontlasting. We hebben toen florax 4g gekregen. De eerste dagen moesten we 4 zakjes geven om Anoesje leeg te krijgen. Nu zitten we op 1 zakje per dag en het poepen gaat geweldig!!
    En wat ik ook heel fijn vind is dat het eten nu langzaam ook beter gaat!! Deze week heeft ze elke avond zeker 3 happen warm gegeten!

Voordat we met de florax begonnen voelde in me zo slecht tijdens het eten. Ik wilde zo graag dat Anoesje ging eten, maar ik wist ook dat als ze ging eten dat ze weer veel last met poepen kreeg. En ik had zelf sterk het gevoel dat haar darmen vol zaten. Hoe dubbel kan je het hebben: je wil dat je kindje gaat eten, maar ze kan niet eten omdat er geen plek meer is voor het eten!

Maar om even weer op Lilly terug te komen. Ik zou echt terug gaan naar de arts! En laat ze maar verder kijken!! Verstopping komt heel vaak voor bij kinderen! En het is makkelijk te verhelpen.

Veel sterkte!! en een dikke knuffel!!

4. Life in Pink

@Sam, Is de chromosoomafwijking denken jullie een deel van de oorzaak van het slechte eten? Vaak is het natuurlijk ook een sneeuwbal effect en is er ergens een negatieve associatie ontstaan...Ja, het is zo nu en dan erg moeilijk....
    Dat beloningssysteem lijkt me inderdaad erg intensief, als dat dan echt tijdens alle eet/drink momenten moet. Hoe oud is Sam nu? Wat naar he, als je kindje een vies drankje moet en het ook eigenlijk niet wil, soms breekt je moederhart op dat soort momenten :( Hopelijk lukt het vandaag wel, want die kuur is natuurlijk ook weer belangrijk voor haar gezondheid.

@ Pluys, ik moet zeggen dat Lilly nooit nog heeft moeten huilen tijdens het poepen, maar ze loopt inderdaad wel altijd rood aan en staat dan hard te persen. Maar omdat ze toch meestal elke dag een paar (inderdaad harde 'keutels') heeft, heb ik nog niet zo over verstopping na gedacht. Maar nu in jouw verhaal (en die van de andere meiden) begin ik daar toch wel dingen in te herkennen.
    Bij die florax, moesten jullie dan ook eerst microlax gebruiken om de darm eerst van onder wat leeg te maken?
    Wat goed dat Anouska de laatste avonden wat meer gaat eten, wat fijn dat die verstopping dan lijkt opgelost en dat dit nu niet meer voor problemen zorgt. Zeker nu Lilly ziek is geweest heeft ze al een aantal dagen niet meer gepoept, ik denk dat ik maandag weer bij de HA op de stoep sta.

Groet Snoozie

5. sam

sam Fanatiek lid

Sep 11, 2005
    1,543
    0
    0
    Ja zeker zonder die kuur beland ze zeker in het ziekenhuis! En omdat dit voor zo'n lange periode is, moeten we dat voorzichtig aanpakken. Sam is nu 4 jaar en 4 maanden.
    Sam heeft het VCF syndroom, en daar komen een deels de problemen vandaan ook de obstipatie.Sam heeft hele slappe mondspieren waardoor eten kauwen en doorslikken lastig is, dus dat is trainen trainen trainen. Maar ik ga hier geen drama verhaal neer zetten. Dat helpt jou nu niet! Het eten is dus voor nu geen probleem meer gelukkig.
    Ik ga haar nu gauw even proberen de medicijnen te geven.

Jij ook echt veel succes XXX

6. Life in Pink

Dank je Sam! Jij ook veel succes en dat klinkt allemaal ook erg heftig zeg.
    Ik voel me inmiddels gelukkig al weer iets beter, na hier mijn verhaal even te hebben kunnen delen :) Gewoon die echte herkenning van andere moeders is toch wel belangrijk voor me, mensen die het echt begrijpen en niet alleen de koppigheid van peuterpubers hiermee bedoelen. Bedankt voor het delen en natuurlijk ben je ook welkom om je hart hier te luchten! Knuffel van hier!

7. sam

sam Fanatiek lid

Sep 11, 2005
    1,543
    0
    0
    Nou geloof het of niet, ze heeft haar medicijnen opgedronken. Ze heeft er wel de hele ochtend over gedaan. Maar ze deed het toch maar. Weer zo trots op ons meisje. Ze mocht weer een duimpje op haar dikke duimen kaart plakken. En een kadootje, hopen dat het morgen weer zo goed gaat.
    Ze was zelf ook zo blij dat het was gelukt, ze zei mama jij blij he. Nou dan springen de tranen in m'n ogen hoor.

8. Tesske

Tesske VIP lid

Mar 24, 2009
    6,799
    0
    0
    begrijpt je dochter niet dat ze ziek word als ze de onderhouds ab niet neemt? Mijn dochtertje neemt het altijd netjes in en zegt ook zelf vaak 'oh ja spuitje nemen anders word tessje ziek he mama'

9. sam

sam Fanatiek lid

Sep 11, 2005
    1,543
    0
    0
    Nee dat snapt ze echt niet, ze zegt de hele tijd mama ben niet ziek. En dan probeer ik dus uit te leggen dat als ze het niet neemt ziek word. En ik kan ook niet zeggen dat ze anders naar het ziekenhuis moet, want dat vind ze super leuk. Jaa mama ziekenhuis lapen leuk he. hihihi, dat heeft ze helaas al te vaak mee gemaakt. En zo uit het spuitje in haar mond is al helemaal geen optie. Dan gaat ze echt overgeven. Dus nu in haar soja(smaakjesmelk) lukt het nog een beetje. Ze moet er gewoon weer even doorheen. Afgelopen winter ging het precies zo hoor.
    En door haar syndroom is het soms wat lastiger uit leggen.

10. Tesske

Tesske VIP lid

Mar 24, 2009
    6,799
    0
    0
    Vervelend dat ze dat niet begrijpt.
    Wel fijn dat ze het niet erg vind om in het ziekenhuis te liggen, dat vind mijn dochter dan weer vreselijk omdat ze dat al te vaak gedaan heeft.
    Succes deze winter ;)

11. sam

sam Fanatiek lid

Sep 11, 2005
    1,543
    0
    0
    Ja dat is hier dus ook het geval, maar voor haar is het echt een feest. Ze vind bloedprikken zelfs leuk. Hahah tja een bijzonder kind in alle opzichten.

12. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Bij mijn zoon ligt het ook aan het ophouden van poepen en verstoppingen. Ik kan het altijd precies merken bij hem... Hij stopt met eten en poepen wordt minder en minder totdat er helemaal niks meer uitkomt en zijn buikje zeer gaat doen. Ik gebruik nu groenpoeder spul van de homeopaat na medicijnen via de HA geprobeerd te hebben (die hielpen niet) ik heb het poedertje nu 2 maanden in huis en 2x gebruikt tot nu toe en het poepen loopt weer als een tierelier en het eten gaat ook weer goed. Hoe is jou dochter er verder onder? is ze wel fleurig en levendig? Mijn buren hebben ook een dochter nl. die ook heel weinig eet, ook al problemen met de fles gehad toe ze baby was... maar verder is het een heel levendig en fleurig meisje met veel energie. Soms eet ze een appel per dag meer wil ze dan niet hebben.

13. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,256
    4,486
    113
    Fantomalt is gewoon in de vrije verkoop verkrijgbaar (weet ik uit ervaring)

Hier zijn we nu begonnen aan paardenmelk 2 x per dag moet Kylian nu een theelepeltje paardemelkpoeder (maak je weer aan met lauw water) naar binnen zien te werken.
    Het lukt, onder luidt protest, met een spuiten en met ranja erdoor en een beker drinken zodat hij de smaak meteen weg kan spoelen.

Volgens de meneer zou hij dan veel beter en dagelijks kunnen poepen en na 3 weken 2 x pd een theelepeltje mag je het gaan afbouwen.
    En als het dan goed is is de darmflora veranderd en zijn de klachten ook verminderd.
    Ik ben benieuwd.

Maar goed vooralsnog heeft hij gisteren en eergisteren flink wat ontlasting gehad en dat kun je merken want hij eet ook weer meer.

Groetjes Anita

14. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Heb geen reacties gelezen dus misschien is het al genoemd maar zit ze niet verstopt? Mijn nichtje heeft precies hetzelfde gedrag, al vanaf de geboorte en haar darmen bleken niet helemaal goed te functioneren. Sinds ze laxeermiddelen krijgt, eet ze ook beter.

15. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    hier hebben we ook zon meisje maar zij poept wel gewoon normaal ed dus bij haar is er geen aanwijsbare reden. ze eet gewoon slecht en is een lang dun ding. ze is 4,5 en 110cm en weegt 15 kilo. brood wil ze vaak wel maar dan houd het al gauw op de ene keer eet ze wel de andere keer weer niet. ze zit altijd al ruim onder de lijn met gewicht en als ze ziek is dan vaak ook heftig dus ze krijgt extra vitamine. en als ze een slechte periode heeft dan geef ik dr pyamapapjes daar zitten veel kalorieen in en ze vind het lekker.

weet hoe frustrerend het is en ook hier alle al geprobeerd ik heb het nu van me afgezet want ze groeit en ontwikkeld zich prima.

16. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    wat lijkt me dat naar zeg... ik dacht dat mijn oudste weinig at maar dat valt dan reuze mee als ik dit zo lees... wat ik deed in de mindere periodes dat ze dus echt weinig wilde eten is was vanalles aanbieden, steeds weer wat anders... plakjes worst, blokje kaas met een uitje eraan... stukje komkommer met een puntje mayonaise erop... fruit gepureerd, dan weer stukjes en dan weer met yoghurt vermengd.. verschillende liga koekjes... geroosterd brood met jam, kaas, smeerkaas... tosties... bolletjes van de bakker... en tja het warme eten gaat altijd nog moeizaam maar sinds kort weer stukken beter omdat ze nu begrijpt als ik zeg dat ze nog 3 happen moet eten en dan nog even buiten mag spelen.. eet ze niet dan mag ze dus niet meer naar buiten... 9 van de 10 keer eet ze dan 3 happen... en dan heb ik liever dat ze 2 happen groente eet een een stukje vlees dan dat ze de aardappels opeet... maar het blijft lastig en je kunt er erg onzeker van worden....

waarschijnlijk heb jij uit alle wanhoop alles al geprobeerd.. ik wens je veel sterkte ermee en hoop dat je dochter straks weer van al het lekkere eten gaat genieten!

17. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    Wil even zeggen dat onze peuter hier, sinds ze forlax krijgt en ineens 4 keer per dag een best wel volle luier heeft.....

Dit als resultaat heeft!!

http://94.100.118.121/1125200001-1125250000/1125207701-1125207800/1125207787_5_NCAb.jpeg

En vandaag ook weer 2 boterhammen vanmorgen op, en nu net weer 2...met korstjes en alles!! Aardappelen vind ze nog steeds niet lekker...maar ja de papa lust die ook niet! Dus ze zal dat wel niet van een vreemde hebben...rijst pasta en andere dingen eet ze dus nu wel (vrijdag dus al de boerenkool 1 eetlepel met toetje, en zaterdag dus dat bord spagetti van de foto!!...zondag hadden we patatjes...en zelfs daarvan heeft ze meer als anders op!)

ik ben in ieders geval heel tevreden en blij.......het was echt het volle buikje hier...en bang zijn om te poepen.....want eten is poepen en dat wilde ze nu juist niet!

18. Life in Pink

Hallo Dames,

Echt nog heel fijn ieders reactie te lezen, ik voel me inmiddels al weer veel meer gerustgesteld!

Antares: Ik dacht even dat je een poepluier had gefotografeerd, omdat je schrijft met dit als resultaat, hihihi :D Maar super fijn dat het beter gaat!

Sam:wat knap dat je dochter haar AB drankje heeft gedronken! Dat is ook een fijn idee dat ze het dan weer binnen heeft.

Hier sinds zaterdag roosvicee laxo en had daardoor ook weer sinds een aantal dagen een poepluier gehad, maar ze moet er wel heel veel moeite voor doen. Gelukkig gaat het eten ook weer wat beter sinds zondag, nog niet zoals 'normaal' maar tenminste wel weer iets.

Groet Snoozie

19. pluys

pluys Fanatiek lid

Jul 30, 2006
    4,587
    1
    36
    Harderwijk
    Hey Snoozie,

gelukkig joh!! Het begin is er!!

20. sam

sam Fanatiek lid

Sep 11, 2005
    1,543
    0
    0
    O fijn dat het weer een wat beter gaat zeg.
    Zondag heeft Sam helaas haar medicijnen dus weer niet opgedronken. Maar vrijdag gaan we er weer met frisse moed tegen aan! We willen nu proberen om het wat te doseren over de dag, dus dat ze niet gelijk zoveel proeft.
    Ze zegt zelf wel oranje dag medicijntjes drinken he mama? Maar of ze het echt gaat doen? Nou ja we gaan gewoon door, het zal heus wel gaan lukken.

Moet zeggen dat Sam nu weer wat slechter aan het eten is.

Share This Page