Hulpmoeder op peuterspeelzaal. Jongste meenemen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door MamaMiaatje, 15 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Hallo,

Binnenkort ben ik een ochtendje hulpmoeder op de peuterspeelzaal waar onze oudste op zit.
    Graag wil ik onze jongste (16 mnd) dan meenemen, aangezien ik ook geen oppas heb.
    Doen of deden jullie dit ook weleens?
    Ik vond het wel leuk om me als hulpmoeder op te geven, het zal denk ik zo'n drie keer per jaar voorkomen.

2. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    De jongste kan dan toch ook gewoon spelen daar?

3. Bessy

Bessy Actief lid

18 jan 2008
    191
    0
    0
    Amsterdam
    Mijn jongste neem ik ook altijd gewoon mee hoor. Hier is het minstens 1x per maand dat je hulpmoeder bent en het is ook geen probleem, hij vermaakt zich ook altijd erg goed

4. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Even met de leidster overleggen of het kan/mag?

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    oh beetje irritant want je hebt dit 3 keer geplaatst. ga die andere wel even melden.

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hierbij nog mijn post uit het andere topic.

Heb je al nagevraagd of dat wel mag? Hier is het namelijk zo dat er geen broertjes of zusjes mogen blijven ivm verzekering? (denk ik?).. het was zoiets.

Overigens zou ik het niet doen, mijn zoontje is dan 3 maanden jonger als die van jou maar laat hem al liever niet alleen daar rondscharrelen s'ochtends omdat hij regelmatig om ver gelopen wordt door drukke peuters, daarbij is het moeilijk dan je aandacht te verdelen.

7. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ik vind het sowieso apart dat er hulpmoeders op de peuterspeelzaal zijn, ik ken dat helemaal niet!
    Hier zijn er gewoon 2 leidsters, hoe is dat bij jullie geregeld dan?

8. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Sorry Umm85, ik weet dat ik idd het onderwerp 3x geplaatst heb, maar er gingen wat dingetjes mis, werkte niet zoals ik wilde, dus was niet de bedoeling zoals je begrijpt.

9. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Bij ons op de psz is het zo dat er naast 1 vaste leidster ook een vrijwillgers en zijn er ook stagaires. De vrijwilligers zijn er sinds januari, voor die tijd was er iemand die ouderhulp-dienst had. Dus één gekwalificeerde leidster en zij heeft hulp van ouders, vrijwilligers en stagaiers.

Wanneer er een 2e betaalde leidster bij zou moeten komen, dan wordt de ouderbijdrage natuurlijk ook hoger, we betalen nu zo'n € 40,- per maand.

Zo lang er dus vrijwilligers zijn hoeven de ouders geen ouderdiensten te draaien. Maar dat zou ik niet erg vinden eens in de 2-3 maanden een dagdeel meehelpen, lijkt me best leuk. En zo krijg je natuurlijk veel mee van je kind op de psz.

10. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Ik zou mijn jongste niet meenemen. Jij hebt je aandacht bij de peuters nodig en kan dan niet echt aandacht aan je eigen kindje geven.

11. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Op de piramidegroepen zitten idd 2 leidsters, maar op andere groepen hebben ze bij ons 1 gediplomeerde leidster en een vrijwilligster en vaak stagieres. Dat zijn soms moeders van een peuter, maar die moeders vinden het vaak zo leuk, dat ze blijven hangen.

Deel Deze Pagina