Peuter met koorts toch in tuin in badje laten spelen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Janna, 18 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Janna

Janna Fanatiek lid

Beetje suffe vraag misschien, maar zouden jullie dat doen? En zouden jullie het badje dan in de schaduw of de zon zetten?

Mijn dochter is sinds gisteren (donderdag) ziek. Ze heeft echt hoge koorts, vandaag zelfs 40 graden. Toch wil ze niet de hele dag slapen of op de bank liggen. Ze is echter wel slap en wil niet meer doen dan filmpjes kijken of boekjes lezen. Ze heeft ook echt last van de warmte. Kortom: lange saaie dagen!

Normaal gesproken zou ik haar met dit weer lekker in het badje in de tuin laten spelen. Ik heb dat vandaag echter niet gedaan, omdat ik erover twijfelde. Aan de ene kant durf ik een kind dat ziek is niet goed nat buiten te laten zijn. Ik ben dan toch een beetje bang dat ze er zieker van wordt / kou vat. Aan de andere kant koelt ze er misschien wel een beetje van af, vindt ze het misschien wel leuk en leidt het haar even af.

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Als ze slap is, denk ik niet dat ze het zou willen. En als je het al doet zou ik het in de schaduw doen met lauwwarm water. Als ze ineens te snel afkoelt kan ze een koortsstuip krijgen (been there done that).

3. Janna

Janna Fanatiek lid

Oh, dat wist ik niet! (Van die koortsstuip.) Wordt dat echt veroorzaakt door te snel afkoelen? Weet je ook hoe dat komt?

Ik weet ook niet of ze het zou willen, maar ik vermoed van wel, omdat ze het altijd geweldig vindt om met water te spelen. Maar misschien kan ik haar dan beter gewoon in de badkamer in een lauwwarm bad zetten.

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm of gewoon een babybadje of emmer vullen.
    Kan zr er mee spelen als ze wil en is ze toch niet kleddernat.

In de tuin p zich zal ze niey heel snel afkoelen morgen waarschijnlijk :)
    Het was hier vandaag binnen ook al stuk aangenamer dan buiten.

5. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik zou haar gewoon een emmer met water geven of iets van een waterbaan ofsow (alz je dat hebt).

Hier een klein meisje met waterpokken (al aan de betere hand) die ik nu liver niet in een zwembad of de zandbakmzet maar toch wel iets van verkoeling wil geven met dit weer. Vanmiddag de gazonsproeier op het gras gezet, meer voor zoonlief die nergens meer last van heeft, dochter rotzooide met een emmer, gieter en schepje en vermaakte zich prima.

Met zoon heb ik van 13-15:30 binnen gezeten (dochter sliep), veeeel te warm buiten en geen zuchtje wind. Binnen was het koeler en onze plavuizen vloer was een verademing om lekker op te spelen :)

6. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    als ze het leuk vind zou ik gewoon badje vullen met een klein laagje water, zodat als ze gaat zitten alleen hij billen en benen onder water zitten en niet helemaal tot haar middel.

Verder gewoon in de schaduw hoor!

7. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik zou eigenlijk niet weten waarom niet. Lekker juist een badje, volgens mij kan dat gewoon hoor! Gewoon extra opletten (en wij doen altijd warm water bij t badje)

8. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Dochter had gister ook 40 koorts en om 17.30 had ik lekker t badje opgezet. Als ze het water te koud vond zei ze dat.
    Ze vond het heerlijk !!!

Zou t gewoon proberen en wel zien of ze wilt of niet.

9. Janna

Janna Fanatiek lid

Heb haar uiteindelijk in een badje onder een boom gezet. Inderdaad met een beetje lauw water, niet koud. Nu was de koorts wel lager, dus dat scheelde misschien, maar ze vond het best lekker. Ze was door het ziek-zijn wel een stuk humeuriger dan normaal (de hele tijd al), dus zat wel een beetje te miepen, maar goed, het zij zo.

Bedankt voor de tips!

Deel Deze Pagina