Sinds een week a twee heb ik het idee dat m'n zoontje helemaal niet meer naar me luistert. Het maakt niet uit wat ik van hem vraag, maar meneer negeert me, geeft een grote mond of weigert gewoon. Hierdoor volgt dus vaak straf, wat dan serieus tot oorlog leid. Nu ga ik ook niet meer tegen hem in, en zet hem gewoon telkens terug op zijn plek maar hij geeft niet op. Hij moet per see een strijd leveren. Bij m'n man is hier helemaal geen sprake van! Het kwam ook zo van de een op andere dag. Nu gaat meneer sinds de vakantie voorbij is naar school. Zit hij aan de medicijnen voor darmproblemen waar ook wat doktersbezoekjes aan vast zaten. En loop ik op het laatst van m'n zwangerschap. Genoeg factoren die mee kunnen spelen, maar ik weet niet wat ik hier nu mee moet?! Als hij weer zo los gaat moet ik vechten tegen de tranen. M'n man valt zijn gedrag ook erg op en snapt ook niet hoe dit komt. Geen idee wat ik hiermee wil bereiken, maar moest echt even m'n verhaal kwijt.
Hij kan aanvoelen dat je hoogzwanger bent, dat er een verandering aan zit te komen, dat in combinatie met school en alle nieuwe dingen en een mama die anders in haar vel zit nu kan genoeg reden zijn voor zijn gedrag. Sterkte!
Thnx EnKay, en ja hij weet maar al te goed dat z'n zusje bijna komt. Hij heeft het er elke dag wel over, hij kan serieus niet wachten.
Ik weet nog (alsof het al jaren geleden is ) dat ik zwanger was van de 2e, mijn dochter reageerde er ook zo heftig op. Tot het punt dat ik haar uit zelfbescherming wat vaker naar opa en oma heb gebracht zodat ik kon rusten en zij weer positieve aandacht kreeg. We kwamen echt in zo'n spiraal van negativiteit. Gelukkig was het na de geboorte en het wennen op school weer beter.
Nou ik hoop van harte dat het snel weer bijtrekt! Dit is echt zo oneerlijk! Komt hij bij je om te zeggen dat hij me zo lief vind, en even later is het weer mis
Mijn dochter had/heeft er ook last van sinds ze naar school gaat. Ik hoor van meerdere moeders om mij heen, dat dit bij hen ook zo was. En dan bij jou de andere omstandigheden tikken idd goed aan.. Succes!
Oké, wel een opluchting dat dit dus meer voorkomt! Dacht serieus dat ik wat fout deed. We zullen het dus allemaal aankijken en hopen dat hij zich snel weer gaat aanpassen.