Onze zoon is 2 jaar en 4 maanden en het lukt hem nog steeds niet goed om te fietsen op zijn driewieler. Moeten wij ons zorgen maken? Hij kan erop zitten en kan bij de trappers, maar doet dan de trapper/pendaal dat boven is wel naar beneden maar duwt hem niet verder. Hij haalt hem dan weer terug (door weer halve slag achteruit te trappen) en zo probeert hij dus vooruit te komen. Hij snapt niet, of het is nog te zwaar, dat hij door moet blijven trappen.
Ik lees even mee! Mijn zoontje kan heel veel maar niet fietsen. Ik heb het hem ook niet geleerd tot nu toe, maar twee keer in de winkel kwam ik erachter.
Lianna snapt ook nog niet hoe ze moet fietsen, of het is idd nog te zwaar. Als het weer wat beter wordt nog maar eens proberen. Bij Yosyp hebben we het nog niet geprobeerd.
Ten eerste hoef je je geen zorgen te maken, de een pakt dit wat sneller op dan het andere kind. Daarbij lukt het ze op het ene fietsje wel en op een andere niet (merk ik op de peuterspeelzaal). Ook vertellen sommige ouders dat ze verbaasd zijn hun kind bij ons te zien fietsen, terwijl ze thuis niks van hun fiets willen weten of thuis bv. niet trappen. Heb je al geprobeerd hem het trapgevoel te geven door hem vooruit te duwen? Meestal kun je loslaten zodra ze de slag te pakken hebben en ach, oefening baart kunst... ...ook bij die van jullie!
Mijn zoontje wordt in april 3, maar van fietsen wil hij nog niks weten. Hij zit er 2 minuten op en dan is het wel weer genoeg. Hij wil liever lopen. Zal vanzelf wel komen toch.
hier ook een zoontje van 2jaar en 3 maanden en kan ook nog niet fietsen hij snapt het ook nog niet echt als het beter weer wordt ook maar eens gaan oefenen
Afgelopen zomer heeft Eva wel veel gefietst, toen was ze 2,5 jaar. Maar wel op een gewone fiets met zijwieltjes. Het kan best zijn dat ze dat makkelijker vinden, bij een driewieler moeten ze natuurlijk naar voren én naar beneden trappen, is denk ik wat moeilijker.
Joris kon afgelopen zomer nog niet goed vooruit komen op zijn driewieler (was toen 3 jaar en 4 maanden). Hebben toen een gewone fiets gekocht en daarop reed hij gewoon weg! Dus kan heel goed dat de driewieler moeilijker is... Want op een gewone fiets, fiets hij heel goed en ook heel wat km al afgelegd. Maar de driewieler bleef een ramp...
Mijn jochie kon het tot 2j4mnd ook niet zo goed. Toen in de winter 2 maanden niet gedrie-wielerd. En daarna ging hij ervandoor als een speer.
hier is de driewielier nog te groot... hij kan niet het rondje om zeg maar als hij moet trappen (hij is nu ruim 2,5...) komt vanzelf denk ik dan.
Mijn zoontje lukt het ook nog niet echt. Maar iemand zei me laatst dat fietsen op een driewieler best lastig is omdat het draaipunt voor je zit in plaats van onder je. Dat had ik me niet bedacht, maar dat klinkt heel aannemelijk.
Mijn oudste zoon heeft de driewieler nooit begrepen. Op een fiets met zijwieltjes fietste hij echter zo weg en met 3 jaar en 1 maand fietste hij al zonder zijwieltjes. Hier dus nooit gefietst op de driewieler.
Quinten kan ook niet fietsen op een driewieler. Ook niet op een fietsje met zij wielen trouwens! Hij wil er wel op zitten maar hij trapt steeds achter uit zodat hij op de rem trapt....
Die driewieler was hier ook geen succes. Toen kochten we een fietsje en had ze het zo door. Daarna kon ze ook goed met de driewieler fietsen/