ja maar dat is op het kdc ook. Tenminste op het kdc waar Owen heen gaat. Zijn ook een aantal kindjes die alleen maar kunnen liggen, niks meer. en zeker de helft zit in een rolstoel
dan is het denk het zelfde alleen heet het hier in brabant OPD (is onderdeel van stichting kleur) moet je maar eens op googel kijken OPD int'corenveld
@Amethist: misschien een beetje een brutale vraag hoor (en zeker een late reactie ) maar is het voor jou gevoel alleen de taal die bij jou dochtertje minder snel ontwikkelt of merk je ook andere dingen aan haar? Mijn zoontje heeft op gebied van taal volgens mij niet per definitie een achterstand, maar er zit wel een groot gapend gat tussen wat hij lijkt te begrijpen en wat hij aan gesproken taal gebruikt. Hij zegt alles na, zelf lange moeilijke woorden, maar kan me niet duidelijk maken wat hij wil. Heel frustrerend, voor mij net zo hard als voor hem. HIj is inmiddels ruim 2,5 en ik hoor overal kindjes ronduit en verstaanbaar kletsen die veel jonger zijn dan hem. Wij hebben inmiddels ons eerste gesprek met MEE gehad en volgende week is het vervolg. Hij praat wel de hele dag hoor, in zijn eigen taal en vooral ook eigen wereldje. In spel en contact is hij ook anders dan de meeste andere kinderen. Maar ik kan (wil) het woord achterstand nog niet meteen gaan gebruiken voor hem.