Is mijn peuter allergisch?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Lady85, 4 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lady85

Lady85 Actief lid

8 apr 2011
    102
    0
    0
    Reisadvisuese
    haarlem
    Hoi, mijn dochter van 2 heeft al een aantal weken/maanden rode vlekken onder haar oog / boven haar wang en soms een dik oog de ene keer is alles weg en zo zit het erweer. Dokter dacht eerst ontstoken oog toen krrntenbaard nu kan het hooikoorts zijn of misschien wel allergisch...
    Ze komt 1 keer in de week bij een hond ken dat het zijn? Of moet ze dan meer last hebben of op meerdere plekken? Kent iemand dit?

2. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Als het van de hond is, dan moet het steeds ontstaan vlak na contact met de hond. Dit zou je kunnen uitzoeken door een dagboekje bij te houden.
    Mijn zoontje heeft een lichte allergie voor hond. Toen hij kleiner was en de hond van sm hem likte, tijdens het kruipen, kreeg hij altijd diezelfde dag eczeemplekken.

Je zou om een allergietest kunnen vragen. Is wel niet volledig betrouwbaar op deze leeftijd.

3. KimK

KimK Niet meer actief

Als het galbulten zijn die worden veroorzaakt door een allergische reactie dan moet er binnen 30 min een reactie optreden. Dus je kunt opletten als ze bij de hond komt, haar daarna controleren over hele licha, soms beginnen galbultjes bijv op rug, en dan weet je of het evt. daardoor kan komen.

Deel Deze Pagina