peuter met opgezette kliertjes

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Acr, 1 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Acr

Acr Lid

14 feb 2014
    28
    0
    0
    Mijn zoontje van 23 maanden heeft nu al 3 maanden opgezette kliertjes in een kant van zn nek. toen ik het voor het eerst zag schrok ik ervan en ben gelijk de ha geweest, volgens haar was het normaal en gaat wel weer over. omdat het 2 maanden later nog niet weg was ben ik weer terug geweest en ben duidelijk geweest dat het me toch niet lekker zat en zijn we door gestuurd voor een echo waar ook weer uitkwam dat het lymfekliertjes zijn. nu dus weer een maand later zit het er nog steeds.. het zit me best dwars als je bijv op google zoekt kom je dingen als leukemie enz tegen, ik zit hier echt mee en de ha blijft maar zeggen dat het wel weg gaat.

Wie z'n kindje heeft dit ook zo lang gehad?

Moet ik me zorgen maken?? Hij is verder niet ziek, nooit geen koorts gehad en eet ook redelijk goed (eigenlijk zoals altijd soms beter dan andere dagen)

Wie kan mij geruststellen?

Alvast bedankt, een bezorgde mama

2. tuc

tuc Niet meer actief

ik snap je bezorgdheid en zou in eerste instantie ook zo reageren denk ik. Maar ik heb ook vertrouwen in mijn HA, dus als zij zegt dat het niks ernstigs is vertrouw ik daar op. Je kunt evt. je zorgen nog uiten bij je HA en misschien kan hij/zij je nog extra geruststellen.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.208
    35.962
    113
    Mijn zoontje heeft het ook, het schijnt ook met bovenste luchtweginfecties vaker voor te komen en daar heeft mijn zoontje heel vaak last van.

4. Acr

Acr Lid

14 feb 2014
    28
    0
    0
    Maar dan zou mijn zoontje toch ook ergens last van moeten hebben,zoals hoest of snot? Hij heeft helemaal nergens last van, hij is zelfs nog nooit verkouden geweest

5. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Voor leukemie zou ik me geen zorgen maken als ik jou was. Dan zou hij ook symptonen hebben als vermoeidheid (extreem), blauwe plekken, buikpijn

6. theeleut

theeleut Actief lid

19 aug 2008
    314
    2
    18
    Heeft mijn zoontje ook al maanden.... Hij heeft ze vaker wel dan dat ze weg zijn getrokken.

Hij heeft dan ook wel vaak last van zijn luchtwegen, maar ook in de periodes zonder hoest of snot heeft hij opgezette klieren...

7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.212
    16.562
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Mijn neef van nu 16 jaar heeft dit ook heel lang gehad.
    Een zichtbaar kliertje aan de zijkant van zijn hals.
    Dit heeft echt jaren gezeten.
    Mijn 11 jarige zoon heeft al ruim 2 jaar een kliertje in zijn hals.
    Heb het niet laten beoordelen.
    Het is beweeglijk en gevoelig en groeit niet.
    Zelf heb ik tot zeker mijn 20 ste altijd met opgezette klieren gelopen.
    Knikkertjes en heel gevoelig.
    Als de echo geen bijzonderheden laat zien moet je daar op vertrouwen.
    Ik werk zelf in een dokterspraktijk en ik krijg ook regelmatig bezorgde moeders op de praktijk met hun kindje waarbij ze kliertjes voelen.
    Wanneer een klier kwaadaardig is zit die er 9 van de 10x van het ene op het andere moment en dan zijn ze enorm groot.
    Ik zou me geen zorgen maken.
    Mijn jongste had ze ook weleens in haar liezen en werd ik er helemaal naar van als ik eraan voelde.
    Toen wel bij de dokter geweest maar was ook niets engs.
    Het is ook niet goed om vaak aan een kliertje te voelen want daardoor kunnen ze tijdelijk groter worden en daardoor gevoeliger.

8. susy26

susy26 Niet meer actief

mijn oudste heeft ook een er ook een aan de rechterkant van zn hals, ook al toen tie nog een baby was, ook bij het cb aangekaart, maar was ook niks, en het blijft nu ook steeds hetzelfde.

9. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Hier ook, opzichte gewoon normaal wat bij alle virusjws die er heersen past maar nu een grote (1,5 cm en dik) achter haar oor gekomen maar die blijft groeien dus moesten we bloed prikken. Donderdag de uitslag maar verwacht er niet veel van.
    Doet geen pijn iig.

10. penseel

penseel Niet meer actief

Het is eigenlijk wel een normaal verschijnsel.

Veel kinderen dragen virussen met zich mee of worden ergens al besmet hun immuunsysteem is vol op aan het werk.

Ze hoeven niet ziek te zijn voor op gezetten lymf klieren. Hun lichaam is vaak aan het werk kan tot ver na de pubertijd aanwezig zijn meestal daarna verdwijnt het. Eigenlijk is het een teken vaak van dat je kind zijn immuunsysteem vol op aan het werk is.

Deel Deze Pagina