speelgoedkast open of op slot?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Damay77, 1 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    even nieuwsgierig: zit bij jullie de speelgoedkast op slot of is hij open? en hebben jullie dingen zoals stiften, potloden en papier voor het grijpen liggen of ligt dat apart en moeten ze erom vragen?

2. fafa

fafa Niet meer actief

ligt helemaal aan de leeftijd. De oudste is bijna vier en die mag pakken wat ze wil. De jongste van net 1 uiteraard niet.

Ik denk dat ik vanaf 2,5 - 3 jaar alles "vrij" heb gelaten.

3. henriette

henriette Actief lid

12 okt 2010
    244
    1
    18
    NULL
    NULL
    Alles open behalve toen ze kleiner was scharen weg gelegd waar ze niet bij kon.

4. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.915
    3.937
    113
    Het gewone speelgoed ligt gewoon voor het pakken (duplo, little people, boekjes, puzzels, spelletjes, keukentje spullen in een open kast en tig losse dingetjes in een grote bak).
    Alleen de klei en kleurspullen liggen apart achter slot en grendel. Dat kan ze voorlopig nog even niet alleen mee spelen.
    Vandaag presteerde mijn dochter het nog om onder mijn toezicht (en dan denk je dat je ze goed in de gaten houdt) haar pepernoten op te kleuren;) want dan zouden ze beter plakken....:(:)

5. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Hier is de speelgoedkast open. Wel heb ik wat spullen als schaar, lijm, klei, schminck, enz. bovenin gezet. Mogen ze om vragen, maar vindt het wel fijn om te weten wat ze dan doen ;).

6. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    alles open, sinds 2,5 jaar ongeveer. maar alleen verf met water moet zoontje aan mij vragen. die zitten ook niet op slot maar hij weet dat hij het met hulp krijgt. maar dat doet hij ook nooit. hij verft zo weinig de laatste tijd. lijm schaar etc alles dus open.
    waarom vraag je dat?

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Lijm, scharen, stiften liggen ergens waar ze niet zo makkelijk bij kunnen. De oudste wel maar die vraagt het altijd eerst. Kleurpotloden en kleurboeken liggen wel gewoon in de lage speelgoedkast, net als de rest.

8. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    omdat dochterlief er een puinbende van maakt. ze kan heerlijk een tijd met 1 ding bezig zijn maar ook het ene uit de kast trekken en vervolgens weer wat anders pakken. ze weet dat ze eerst het ene op moet ruimen voor ze het andere pakt maar het schiet er heel vaak bij in. even boven wat pakken en het is een puinbende. mag ze meteen opruimen, dat wel. maar het is elke keer weer een gedoe. ik blijf ruimen. en snap dat kids rommel maken maar hier ligt echt letterlijk alles door de kamer. wilde de kast dicht doen maar dan ben ik ook weer bang dat ze het niet leert en dat ze misschien minder snel gaat spelen met iets.

9. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Hier ook.
    Ik probeer haar nu te leren (of eigenlijk al een tijdje) dat ze eerst het een moet opruimen voor ze het andere pakt.
    Mijn god wat een troep maakt ze anders...:cool:

10. grietje84

grietje84 Actief lid

17 jan 2009
    413
    0
    16
    rotterdam
    Knutselspullen liggen bovenin de kast waar ze niet bij kunnen. De rest mogen ze pakken (2,5 en 5,5 jaar). Als het vriendje van de jongste komt, waarvan ik weet dat hij eerst al het speelgoed uitstalt voordat hij ermee gaat spelen :D gaan er een paar bakken speelgoed tijdelijk even op de trap.

11. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Hier liggen stiften e.d. hoog zodat ze er niet bij kan.
    De rest kan ze,zowel boven als beneden, zo pakken.

12. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Hier alles openen...nu is mijn zoon geen knutselkind, dus heb me nooit zorgen gemaakt over op muren kleuren. Hij is bijna 5 en de enige keer dat hij op de binnenkant van de kast kleurde was ik stiekem toch een beetje trots :) heb t nooit weggehaald haha

13. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Kleurtjes en kleurboek liggen in een kast. Mag ze pakken als ze wilt. Voor lijm en scharen vind ik ze nog te jong.

14. penseel

penseel Niet meer actief

Is normaal haha.

Ben wel wat strenger geworden eerst het ene op ruimen voor we aan het andere beginnen anders ligt alles elke dag overhoop maar knutsel spullen liggen hier gewoon op kinderen hoogte. Ik zeg wel elke keer we ruimen het eerst op. Want ik hou er niet van om overal scharen stiften potloden lijm en van alles steeds te vinden onder de tafel enzo haha.

Deel Deze Pagina