Hoe lang duurt het gemiddeld voordat kinderen zindelijk zijn? Hoe vaak gaan ze dan naar de wc. Ze gaat nu soms nog iedere kwartier/half uur en dan een tijdje niet, maar dat gezicht zonder onderbroek aan naakt in huis lopen vind ik echt afschuwelijk.. Ze kan de meeste broeken zelf nog niet uit doen dus dat is geen optie. We zijn op vrijdag begonnen, geen enkele ongelukjes. Gisteren in de stad heeft ze een klein ongelukje gehad, meteen opgehouden toen ze het voelde en daarna naar de wc gegaan. Poepen gaat nog een beetje moeilijk, dan loopt ze een half uur te henessen en klagen over buikpijn. Het lukt haar echter wel, eergisteren en nu gelukt. S'nachts krijgt ze nog wel een luier aan. Tot hoe oud kunnen we ongelukjes houden. Is ze er al aan toe om morgen met reservekleding naar de peuterspeelzaal te gaan? Wanneer stop je met stickers geven? Ze krijgt nu een kleine sticker voor een kleine plas, grote sticker voor grote plas, bij poepen twee stickers. Je geeft nu wel ontzettend veel stickers op een dag.. Ze heeft nu binnen een uur 5x geplast en 1x gepoept. Luiers waren ZO veel gemakkelijker..
Hier 1 dag bloot gelopen, volgende dag moest ze naar de opvang dus daar kan t niet eens. Als je die blote billen niet leuk vindt zou ik dr onderbroekjes aan doen en joggingsbroek(dat kan ze denk ik wel uit doen toch?) Hier heeft het zeker 2 weken geduurd voor ze t echt op kon houden. Ze is nu 4 mnd dag zindelijk. Maar ze heeft soms nog wel ongelukjes. Dan weken goed dan weer een ongelukje. Denk dat ze dat ergens express doet (aandacht)
Dan moet ik maandag even joggingbroekjes kopen.. heb ze hier nog niet. Ze kan wel broeken uit met drukknopjes maar die hebben we maar een. Nu 8 plasjes en een keer gepoept in anderhalf uur, mijn enthousiasme is even weg voor haar zindelijkheid zeg maar..
luier uit = luier uit dus je ook naar de psz! En ook onderweg. Ik heb ze nooit in hun blote bips laten lopen. Mijn zoon was nog 1 en kon amper praten en zichzelf niet uitkleden, kon ook niet zelf naar de wc. Maar hij gaf het aan en dan hielp ik hem. Voor stickers was hij te klein die hebben we nooit gehad. Bij dochter ging het al snel over, ze vond de stickers niet meer boeiend. Hield vanzelf op. Anders maak je het vel vol en stop je er dan mee. Dat ze zo vaak plast hoort erbij, wordt ook weer vanzelf minder. Ongelukjes kunnen zelfs nog wel gebeuren op de kleuterschool, heel veel kleuters hebben weleens een ongelukje/te laat naar de wc.
Geen idee wat gemiddeld is maar hier: zoon 10 dagen volledig dagzindelijk (23 mnd) en was met 37 maanden volledig zindelijk dochter 3 dagen plas dagzindelijk. Poep heeft nog een maand 4-5 geduurd (was wel zindelijk maar niet op de plaats waar ik het graag wilde ) (24 mnd) en was met 38 maanden volledig zindelijk.
Onze dochter heeft een week wat ongelukjes gehad (gemaakt. 1 per dag). Daarna ging het goed. De jongste begint nu zindelijk te worden maar geeft het vaak net te laat aan, vooral het poepen. Zij heeft daarom nog een luierbroekje aan.
Hier ging het bij de oudste verrassend snel. Op vakantie op de camping in haar bikini 2 weken rondgelopen, tussendoor een dagje nog luier aan ivm dineyland en toen we thuis waren ging het eigenlijk ook meteen goed. Dus een kleine 2 weken.
Met 2.5jaar binnen 1 week dag en nacht zindelijk... nooit bloot gelopen en geen beloningsyteem gedaan. Ging echt super makkelijk gelukkig
Hier een dag of 3 geregeld op de wc gezet, aangeboden/ haar helpen herinneren om te gaan, nog geregeld een ongelukje. Ik was bijna afgehaakt... Maar na dag 3 begon ze het zelf aan te geven en na ca 5 dagen gaf ze praktisch alles zelf aan! Ze was toen 2 jaar en 4 maanden ongeveer. Met 2 jaar en 7 maanden ongeveer was ze snachts ook af en toe droog, maar dat gaat af en aan. Dan weer 5 dagen droog, dan weer een week nat, dus dat proberen we nog niet. Zoon was met 2 jaar en 3 maanden begonnen met zindelijkheidstraining wat gelijk wel goed ding en pas bij 3,5 jaar ook droog in de nacht. Ik heb in het begin idd heel veel stickertjes geplakt. Maar die kleine plasjes worden vanzelf groter naarmate ze het langer ophoudt. Tsja... ik vind die luiers ook best handig hoor!! Dat trainen is een flinke investering Je bent er echt zoet mee! Ik zou gewoon makkelijk doen met een legging. Die is snel uit en aan. Of alleen een onderbroekje als je thuis blijft en het is mooi weer. Op de PSZ ook echt doorgaan hoor! als je nu de luier weer aandoet is dat alleen maar verwarrend! En zo te lezen is ze goed op weg!
Tja, elk kind is anders. Hier was het bij onze zoon met een ochtend en 4 ongelukjes klaar. De maanden erna is het nog een keer of 3 mis gegaan en na een maandje overdag zindelijk, was hij snachts ook vanzelf zindelijk. Hij was nog geen 2,5 jaar. Onze dochter hebben we het al mee geprobeerd net voor ze twee werd. Maar dat ging nog niet. We moesten haar nog te veel herinneren en het ging nog te vaak mis. Na 1,5 dag zijn we gestopt omdat ik dacht dat ze er nog niet aan toe was. Over een paar maandjes proberen we het weer. Wij hebben gewoon ineens de luier afgelaten. Boekjes over zindelijkheid lezen, uitleggen wat er verwacht wordt. En bij elke plas, poep oid maar 1 sticker. Gewoon simpel en meetbaar: iets op de wc gedaan, sticker. En ik zou wel kleding aandoen. Misschien tweedehands of bij zeeman wat onderbroekjes en joggingsbroekjes aanschaffen. Want zo leer je het wel gek aan. In het begin zul je nou eenmaal moeten helpen als ze zeggen dat ze moeten plassen. Elk begin is lastig. En ik zou ook bij de psz ook wel de luier aflaten. Als je door wilt zetten dan ook echt zou ik denken. Snachts geen stress en lekker de luier om. Sommigen doen dat wel tot hun 5e/6e. Succes!